W nowym cyklu wyścigów wystartują modele MX-5 aktualnej generacji.
W ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski (organizowanych przez Polski Związek Motorowy i Automobilklub Wielkopolski) odbywających się na Torze Poznań w tym roku będą rywalizować także Mazdy MX-5.
W pucharze wystartuje dziesięć egzemplarzy specjalnie przygotowanych roadsterów (w kolejnych sezonach przewidziany jest udział nawet ponad 25 samochodów). Za konwersję na „wyścigówkę” odpowiada warszawska firma TG Auto. Wyścigowe MX-5 ma wolnossący silnik 2.0 R4 o mocy podniesionej ze 184 do 200 KM (fabryczne MX-5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,5 s i rozpędza się do 219 km/h). W układzie przeniesienia napędu nic się nie zmieniło – znajdują się w nim seryjna 6-biegowa skrzynia manualna i tylny most z mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu. Modyfikacje objęły za to układ jezdny, zastosowano także klatkę oraz wyczynowe pasy bezpieczeństwa i fotel Sparco. Masa startowa MX-5 to około 980 kg (egzemplarz seryjny: 1025 kg).
Pierwszy egzemplarz pucharowej „MX-piątki” zbudowano w ubiegłym roku, a testy rozpoczęły się w listopadzie (pod okiem kierowcy Nikodema Wiśniewskiego, zawodnika zespołu sim-racingowego Williams E-sports). W okresie zimowym dalej rozwijano konstrukcję auta, a wkrótce rozpoczną się jego kolejne testy.
Co ciekawe, by wystartować w pucharze, nie trzeba kupować samochodu. Będzie on dostarczony na tor przez organizatora gotowy do startu (z paliwem, oponami, częściami i innym niezbędnym wyposażeniem). Kierowca musi mieć tylko kombinezon i kask. To ciekawa formuła, umożliwiająca ściganie się osobom m.in. bez zaplecza logistycznego.
Zainteresowanie nowym pucharem jest duże i część samochodów została już zarezerwowana. Jak zaznaczono, organizatorzy bardzo liczą na to, że wśród zawodników znajdą się także kobiety.
A tak przedstawia się kalendarz startów MX-5 Cup Poland. Odbędą się cztery rundy na Torze Poznań (pokrywają się z kalendarzem WSMP). Niewykluczone, że zostanie jeszcze dodana runda na zagranicznym torze.