Po wersji Combi oferta najnowszej Skody Superb wzbogaca się o wersję Liftback. Typowe dla tego modelu przestrzeń i komfort łączą się tu z rozwiązaniami z aut premium.
Skoda Superb cieszy się w Polsce ugruntowaną renomą – nawet w ubiegłym roku, mimo rychłej premiery następcy, jej sprzedaż wzrosła. Nowa generacja oferuje znane atuty tego modelu, na czele z przestronnością, znakomitą ergonomią miejsca kierowcy oraz komfortem, a jednocześnie reprezentuje nowy standard w dziedzinach wydajności napędów i łączności oraz zaawansowanych technologii.
Już design nowego Superba zapowiada zmiany – precyzyjne linie i przetłoczenia oraz optyczny nacisk na szerokość nadwozia akcentują smukłą, elegancką sylwetkę zarówno w przypadku Liftbacka, jak i Combi. To także kolejny model Skody, który wyznacza wzorce aerodynamicznej efektywności: współczynnik oporu powietrza, istotny dla zużycia paliwa i wygłuszenia, wynosi tu od 0,24.
Motyw optycznej szerokości kontynuuje starannie wykończony kokpit, który imponuje połączeniem dopracowanej koncepcji obsługi z analogowymi instrumentami oraz przejrzystymi cyfrowymi interfejsami. Rozbudowane nastrojowe oświetlenie, efektowne detale oraz liczne miękkie powierzchnie sprawiają, że wnętrze roztacza atmosferę szlachetności – a jednocześnie zachowuje typowy dla Superba wzorowy poziom praktyczności.
Nowa generacja modelu robi znaczący krok także pod względem technicznym – oferuje zmodyfikowane, wydajniejsze napędy, rozbudowane systemy wspomagające z nowymi nanoczujnikami (np. asystent omijania przeszkody), a także adaptacyjne zawieszenie z dwuzaworowymi amortyzatorami (osobna kontrola faz ugięcia i odbicia), które zapewniają nowy wymiar rozpiętości pomiędzy komfortem a dynamiką jazdy.
Elegancki kokpit z poręcznie umieszczonym ekranem i czytelnymi wskaźnikami, liczne schowki, staranne wykończenie. Gama Superba obejmuje kilka tonacji wykończenia kabiny z różnymi tapicerkami – Design Selection. Nabywcy mają do wyboru także szereg atrakcyjnie skomponowanych pakietów wyposażenia.
Dane techniczne | 1.5 TSI mHEV | 2.0 TDI 150 | 2.0 TDI 193 4x4 |
---|---|---|---|
Silnik | benzynowy, turbo | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 1498 cm3 | 1968 cm3 | 1968 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 150 KM/5000 | 150 KM/3000 | 193 KM/3500 |
Maks. moment obrotowy | 250 Nm/1500 | 360 Nm/1600 | 400 Nm/1750. |
Osiągi | |||
Prędkość maksymalna | 225 km/h | 225 km/h | 238 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,2 s | 9,2 s | 7,5 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,2 l/100 km | 4,9 l/100 km | 5,6 l/100 km |
CENA OD | 149 900 zł | 166 950 zł | 183 950 zł |
Początkowo gama Superba obejmuje 1,5-litrową benzynową miękką hybrydę (150 KM, przedni napęd) oraz dwa turbodiesle: 150 KM (przedni napęd) i 193 KM (4x4). Wszystkie silniki seryjnie współpracują z automatyczną skrzynią DSG. Superb jest objęty 3-letnią gwarancją mechaniczną (do 60 000 km).
Niebawem do gamy nowego Superba dołączy także hybrydowy wariant plug-in iV z 1,5-litrowym benzynowym silnikiem turbo (dostępny dla wersji Combi), o mocy systemowej 204 KM. Za sprawą pojemnego akumulatora (25,7 kWh) jego zasięg w trybie elektrycznym w cyklu mieszanym WLTP ma wynosić ok. 100 km, co sprawia, że w zakresie codziennych lokalnych podróży będzie można go używać niczym „elektryka.”