Jedno z najbardziej przestronnych aut na rynku. Za Superbem przemawiają też rozsądne koszty utrzymania i trwałość.
Superb został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Passatów B6/B7. W efekcie jest jednym z najbardziej przestronnych aut na rynku (w szczególności dla pasażerów drugiego rzędu). Flagowa Skoda ma też przepastne bagażniki. Do wyposażenia większości Superbów nie można mieć zastrzeżeń, podobnie jak do zabezpieczenia przed korozją. Estetykę niektórych aut pogarszają jednak zmatowiałe elementy chromowane.
Trzonem rynku wtórnego są diesle (75% całości). Dość słabe wersje 1.6/1.9 TDI można polecić spokojnie jeżdżącym kierowcom, którzy oczekują niskiego zużycia paliwa. Do charakteru auta dobrze pasuje diesel 2.0 TDI, przy czym lepiej unikać oferowanego do początku 2010 r. 140-konnego silnika z pompowtryskiwaczami (oznaczenie BMP).
40% używanych aut ma skrzynię DSG, która przy przebiegach powyżej 250 tys. km zaczyna generować koszty. Benzynowy silnik 1.4 TSI ma niezbyt trwały napęd rozrządu. Przy wysokich przebiegach mogą pojawiać się wycieki oleju. Plus za dość prostą konstrukcję – np. przednie wahacze z wymiennymi sworzniami.
Superb dzieli mechanikę z Golfem VI czy Passatem B6/B7, co ułatwia serwisowanie.
Do wyboru 650 samochodów, prawie połowa z polskich salonów oraz historią pozbawioną białych plam.
16 000 zł – Diesle z początku produkcji, które mają 300-450 tys. km „nalotu”. Historia wielu jest udokumentowana.
38 000 zł – Przeciętna kwota ofertowa. W zasięgu wiele wersji. Warto skupić się na autach z dokumentacją.
69 000 zł – Zadbane kombi z dieslem. Często z kompletnym wyposażeniem, DSG, 4x4 i przebiegiem poniżej 150 tys. km.
SILNIK | 1.4 TSI | 1.8 TSI | 2.0 TSI | 3.6 VR6 FSI | 1.6 TDI CR | 1.9 TDI PD | 2.0 TDI CR | 2.0 TDI CR |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1390 cm³ | 1798 cm³ | 1984 cm³ | 3580 cm³ | 1598 cm³ | 1896 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. turbo | benz. turbo | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 125 KM | 160 KM | 200 KM | 260 KM | 105 KM | 105 KM | 140 KM | 170 KM |
Maks. moment obr. | 200 Nm | 250 Nm | 280 Nm | 350 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10‚5 s | 8‚6 s | 7‚8 s | 6‚5 s | 12‚5 s | 12‚5 s | 10‚2 s | 8‚8 s |
Prędkość maks. | 201 km/h | 220 km/h | 236 km/h | 250 km/h | 189 km/h | 190 km/h | 207 km/h | 222 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6‚8 l/100 km | 7‚2 l/100 km | 7‚9 l/100 km | 10‚1 l/100 km | 5‚0 l/100 km | 5‚7 l/100 km | 5‚4 l/100 km | 5‚7 l/100 km |
2008 - debiut Skody Superb II
2009 - gamę uzupełnia Superb Combi
2010 - diesel 1.6 TDI zamiast 1.9 TDI i 2.0 TDI CR w miejsce 2.0 TDI PD, benzynowy 2.0 TSI
2013 - modernizacja, debiutuje uterenowiony Superb Outdoor
2015 - zakończenie produkcji, Superb III
+ Imponująca przestronność wnętrza.
+ Ogromne bagażniki, niezłe wykończenie.
+ Wyposażenie wielu aut, komfort jazdy.
+ Udane diesle, skuteczny napęd 4x4.
- Problemy z wybranymi silnikami.
- Brak jednostek do instalacji LPG.
- Koszt niektórych usług serwisowych.
Kombi z dieslem 2.0 TDI CR (170 KM lub 140 KM od 2010 r.) oraz manualną skrzynią. Można pomyśleć o wersji 4x4.
140-konny 2.0 TDI PD i silniki benzynowe z początku to propozycje podwyższonego ryzyka i potencjalnie trudne do odsprzedania.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 20/24 pkt