Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Lexus LM

Nowy Lexus LM w cenie ponad 0,5 mln zł? Bardzo prawdopodobne

Lexus

Nowy Lexus LM w cenie ponad 0,5 mln zł? Bardzo prawdopodobne

Najnowszy luksusowy van Lexusa trafi do Polski jesienią bieżącego roku. Ile będzie kosztować? Hiszpanie już poznali jego cenę. Oj, tanio z pewnością nie będzie. 

O ile pierwsze wcielenie Lexusa LM oferowano wyłącznie w Chinach, o tyle kolejne trafi na 60 rynków świata, w tym także do Polski. Ma to nastąpić jesienią bieżącego roku. Cena nadal pozostaje tajemnicą, choć od początku wiadomo, że tanio nie będzie. 

Dzięki Hiszpanom możemy jednak uzyskał pewien wgląd w to, ile Lexus LM może kosztować. Tamtejszy importer już opublikował bowiem ceny tego samochodu.

W mniej wykwintnym wariancie 7-osobowym startują one z pułapu... 125 000 euro. Po przeliczeniu po kursie 1 euro = 4,54 zł, daje to kwotę 567 000 zł. Z kolei do droższej odmiany 4-miejscowej Japończycy przyklejają metkę z kwotą 150 000 euro. Czyli około 681 000 zł. 

2024 Lexus LM (3)
Nadwozie Lexusa LM mierzy 512,5 cm długości i 189 cm szerokości.
lexus

Jak wyglądają hiszpańskie ceny innych Lexusów na tle polskich? Oto kilka przykładów:

  • Lexus UX 250h – od 38 800 euro w Hiszpanii (ok. 176 100 zł), w Polsce: obecnie 172 900 zł (przed obowiązującą promocją: 204 400 zł)
  • Lexus ES 300h – od 53 100 euro w Hiszpanii (ok. 241 000 zł), w Polsce: obecnie 234 900 zł (przed obowiązującą promocją: 270 000 zł)
  • Lexus RX 350h – od 82 650 euro w Hiszpanii (ok. 375 000 zł), w Polsce: obecnie 299 000 zł (przed obowiązującą promocją: 352 900 zł) 

Lexus LM – co to za auto?

Druga generacja Lexusa LM została oparta na platformie GA-K, z której korzystają już m.in. Toyota Camry, Avalon, RAV4, czy Lexus ES. Auto mierzy 512,5 cm długości, 189,0 cm szerokości oraz 195,5 cm wysokości. Oznacza to, że względem nieznanego nam poprzednika jest, odpowiednio, o 8 cm dłuższe, 4 cm szersze oraz 1 cm wyższe. Rozstaw osi wynosi imponujące 300 cm. 

Nadwozie nowego vana wyróżnia się karykaturalnie dużą osłoną chłodnicy, smukłą linią boczną oraz wąskim pasem tylnych lamp. Lexus LM to prawdziwy van – z przesuwanymi drzwiami oraz gigantycznym wnętrzem, oferowanym w dwóch różnych konfiguracjach. 

2024 Lexus LM (4)
Luksusowa wersja 4-miejscowa oferuje m.in. ogromny, 48-calowy ekran. 
lexus

Poza 3-rzędową kabiną z siedmioma siedzeniami dostępna będzie także konfiguracja czteroosobowa. Zapewnia ona ogromną przestrzeń i jest wręcz przeznaczona do podróżowania z... szoferem za kierownicą. 

Luksusowe wyposażenie

Obok luksusowego wykończenia oraz lodówki, oświetlenia nastrojowego, oferującego 64 barwy do wyboru (14 wbudowanych motywów i 50 niestandardowych) czy wysuwanego, obitego skórą stolika pomiędzy fotelami Lexus LM może być imponującym centrum rozrywki. 

Dba o to ogromny, 48-calowy ekran, oddzielający część pasażerską od szoferki kierowcy. Według przedstawicieli japońskiej marki można go wykorzystać nie tylko dla rozrywki, ale i do spotkań online. Sterowanie ekranem odbywa się za pomocą smartfona. 

Kolejna ciekawostka w kabinie Lexusa LM to czujnik podczerwieni (funkcja Lexus Climate Concierge), zamontowany w przegrodzie pomiędzy rzędami foteli. Jest on w stanie wykryć temperaturę twarzy, klatki piersiowej, uda i podudzi osoby siedzącej na którymś z tylnych siedzeń. 

2024 Lexus LM (5)
Ogromna przestrzeń dla pasażerów kanapy w wariancie 4-miejscowym. 
lexus 

Kontroluje on również okolice okien, sufitu i innych miejsc wewnątrz auta. Po zakończeniu „obliczeń” automatycznie dobiera taką temperaturę, aby zapewnić pasażerom jak najwyższy komfort. 

Tylne siedzenia są zaopatrzone w wysuwane, regulowane podnóżki oraz w specjalne zagłówki, zapewniające podparcie już od górnej części pleców. Oba fotele można rozłożyć, dzięki czemu otrzymuje się warunki podróży porównywalne z samolotową klasą biznes. 

Ich poduszki zostały wykonane z dwóch różnych materiałów, aby zapewnić miękką powierzchnię na twardej podstawie. Siedzenia są elektrycznie regulowane, ogrzewane i wentylowane, a także zaopatrzone w funkcję pneumatycznego podparcia lędźwiowego z czterema ustawieniami. 

Tylko jako hybryda z układem 4x4

W Europie Lexus LM będzie oferowany wyłącznie jako hybryda (LM 350h), w której pierwsze skrzypce gra 2,5-litrowy, 4-cylindrowy silnik wolnossący. Układ rozwija 250 KM i 239 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala to na uzyskanie prędkości maksymalnej 190 km/h. 

2024 Lexus LM (7)
Kokpit – jak w innych modelach Lexusa. Uwagę zwraca bardzo niewielka liczba fizycznych elementów obsługi. 
lexus

Standardowo Lexus LM jest zaopatrzony w układ 4x4 (E-Four) ze zwiększonym rozdziałem momentu obrotowego na tylne koła. Napęd może być rozdzielany w zakresie 100:0 lub 20:80 (przód/tył). Ma to zapewnić odpowiednią trakcję przy ruszaniu z miejsca i w niskim zakresie prędkości oraz bezpieczne prowadzenie w zmiennych warunkach. 

Lexus twierdzi, że LM jednocześnie oferuje wysoki komfort jazdy i „naturalny dialog z kierowcą”. Mają to zapewnić nie tylko o 50% sztywniejsza konstrukcja nadwozia (dodatkowe, spawy, kleje i usztywnienia), ale i dodatkowe korzyści wynikające z zastosowania platformy GA-K. Czyli m.in. nisko położony, jak na vana, środek ciężkości. 

Dodatkowo szerokie zastosowanie aluminium i cienkiej blachy stalowej w panelach zewnętrznych, zwłaszcza tych najbardziej oddalonych od środka ciężkości samochodu, pomaga obniżyć masę Lexusa LM, a tym samym – zmniejszyć przechyły nadwozia. 

Czytaj także