Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Czesi stawiają na ekologię – Skoda Octavia

Kompaktowa Skoda otrzymała dwa rodzaje napędu hybrydowego.

Konieczność dostosowywania się do nowych norm emisji wymusza na producentach wprowadzanie odmian „proekologicznych”.
W  Octavii pojawiły się właśnie warianty mikrohybrydowe o  nazwie e-Tec (wykorzystujące 48-woltową instalację elektryczną m.in. z  rozrusznikiem-generatorem oraz bateriami litowo-jonowymi). Są to 1.0 R3 TSI 110 KM (już trafił do sprzedaży; ceny zaczynają się od 96 700 zł) oraz 1.5 TSI R4 (150 KM). Znacznie bardziej zaawansowane są wersje hybrydowe plug-in. Ich układ napędowy składa się z  silników benzynowego 1.4 R4 turbo oraz elektrycznego (zintegrowanego z  6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG), które razem generują 204 KM i  350 Nm w  odmianie iV lub 245 KM i  400 Nm w  RS iV. Pod kanapą zamontowano zestaw akumulatorów o  pojemności 13 kWh. Pozwala on na pokonanie „na prądzie” dystansu do 60 km (wg normy WLTP). Osiągi wersji iV oraz RS iV są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi, odpowiednio, 7,7 s oraz 7,3 s, a  prędkość maksymalna – 220 i  225 km/h.

 

Czytaj także