Kompaktowa Skoda otrzymała dwa rodzaje napędu hybrydowego.
Konieczność dostosowywania się do nowych norm emisji wymusza na producentach wprowadzanie odmian „proekologicznych”.
W Octavii pojawiły się właśnie warianty mikrohybrydowe o nazwie e-Tec (wykorzystujące 48-woltową instalację elektryczną m.in. z rozrusznikiem-generatorem oraz bateriami litowo-jonowymi). Są to 1.0 R3 TSI 110 KM (już trafił do sprzedaży; ceny zaczynają się od 96 700 zł) oraz 1.5 TSI R4 (150 KM). Znacznie bardziej zaawansowane są wersje hybrydowe plug-in. Ich układ napędowy składa się z silników benzynowego 1.4 R4 turbo oraz elektrycznego (zintegrowanego z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG), które razem generują 204 KM i 350 Nm w odmianie iV lub 245 KM i 400 Nm w RS iV. Pod kanapą zamontowano zestaw akumulatorów o pojemności 13 kWh. Pozwala on na pokonanie „na prądzie” dystansu do 60 km (wg normy WLTP). Osiągi wersji iV oraz RS iV są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi, odpowiednio, 7,7 s oraz 7,3 s, a prędkość maksymalna – 220 i 225 km/h.
Octavia w wariantach mikrohybrydowych e-Tec (110 i 150 KM) ma standardowo automatyczną skrzynię biegów DSG.
Octavia RS trafi do sprzedaży z silnikiem benzynowym 2.0 TSI (245 KM) lub jako hybryda plug-in (także 245 KM).