Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
GTO Engineering Squalo

Z ponad 460-konnym V12 – GTO Engineering Squalo

4-litrowy silnik w samochodzie ważącym niecałą tonę. Firma GTO Engineering szykuje niezwykłe retroauto.

  • Karbonowo-aluminiowa karoseria
  • Skrzynia biegów przy tylnej osi
  • Pierwsze dostawy w 2023 r.

Brytyjska firma GTO Engineering konstruuje bardzo lekkie coupe z V12. Samochód będzie się nazywał Squalo, co w języku włoskim oznacza „rekin".

Design auta nawiązuje do wzornictwa z końca lat 50. i początku 60. ubiegłego wieku. Mamy więc okrągłe reflektory, podłużny i zaokrąglony po bokach grill, bardzo długą pokrywę silnika i wyraźnie przesuniętą w stronę tylnej osi kabinę pasażerską. Drzwi i pokrywa silnika będą aluminiowe, pozostałe panele karoserii zostaną wykonane z włókien węglowych. Squalo jest dwuosobowe. 

Do GTO Engineering Squalo trafi 12-cylindrowy widlasty silnik o pojemności czterech litrów. Jednostka rozwinie przeszło 460 KM. Silnik będzie ważył niecałe 165 kg. Samo auto też ma być wyjątkowo lekkie. Jego masa własna nie przekroczy 1000 kg.

Dla jej lepszego rozłożenia skrzynia biegów, zbiornik paliwa i akumulator znajdą się przy tylnej osi. Rozkład masy Squalo ma wynieść 55:45. Samochód otrzyma 18-calowe obręcze kół.

Pierwsze dostawy zamówionych aut mają nastąpić w 2023 r.

Firma GTO Engineering powstała na początku lat 80. XX wieku. Specjalizuje się w serwisie, naprawach i renowacji samochodów Ferrari, zarówno współczesnych, jak i klasycznych. Przygotowuje też auta do zawodów sportowych i konkursów samochodowej elegancji. Jej placówki znajdują się w brytyjskim Twyford i amerykańskim Los Angeles.

GTO_SqualoS
Wzór obręczy kół GTO Engineering Squalo kojarzy się z szachownicą wyścigowej flagi.
GTO Engineering
GTO_SqualoR
Dla uzyskania lepszego rozłożenia masy skrzynia biegów, zbiornik paliwa i akumulator znajdą się przy tylnej osi.
GTO ENGINEERING
GTO_SqualoE
12-cylindrowy silnik GTO Engineering Squalo ma ważyć niecałe 165 kg.
GTO ENGINEERING

Czytaj także