Na rynku dostępnych jest wiele żarówek do reflektorów, które dzięki odpowiedniej konstrukcji żarnika zapewniają mocniejszy strumień świetlny. Oto kilka z nich.
Wielu kierowców, zwłaszcza starszych samochodów (w których reflektory mają zmatowiałe klosze i odbłyśniki), szukają metod na poprawienie skuteczności świateł. Jedną z nich jest montaż żarówek o zwiększonej wydajności. Choć są one zwykle mniej trwałe, i tak cieszą się dużą popularnością. Przedstawiamy produkty kluczowych firm.
Deklarowane wzmocnienie strumienia światła ma wynosić 50 proc., co przekłada się na zwiększenie zasięgu o około 40 metrów względem tradycyjnych żarówek. Zaletą jest stosunkowo przystępna cena – jak na produkt o zwiększonej wydajności. Przewagą produktu ma być też wysoka żywotność, wynikająca z zastosowania filtra ultrafioletowego w bańce i stali wysokiej jakości.
Producent zapewnia, że w porównaniu do konwencjonalnych żarówek, strumień światła jest większy o 120 proc. Poza mocniejszym świeceniem, zaletą ma być barwa bardziej zbliżona do białej. Uzyskano to przez niebieskie zabarwienie szkła i wypełnienie bańki mieszanką gazów ksenonowych.
Względem standardowych żarówek siła świecenia jest wyższa o 50 proc., a zasięg wzrasta o 20 metrów – takie są deklaracje producenta. Co ciekawe, pojawiają się także zapewnienia o jednoczesnym wzroście trwałości w porównaniu do zwykłych produktów – i to aż dwukrotnym.
Nowa generacja żarówek z serii Night Braker Laser ma wytwarzać nawet o 150 proc. jaśniejsze światło w porównaniu z wymogami normy, dzięki czemu droga może być oświetlana nawet na odległość 150 m. Lepszy rozkład ma mieć także plama świetlna. Poprawę widoczności ma zapewniać barwa, o 20 proc. bielsza w porównaniu do zwykłych żarówek.
Zwiększenie skuteczności oświetlenia o 130 proc. według deklaracji producenta nie zostało okupione ograniczeniem trwałości – ta ma wynosić 450 godzin pracy. Uzyskano to poprzez precyzyjną konstrukcję żarnika, wysokociśnieniowe wypełnienie bańki gazem oraz wysokiej jakości szkło pokryte powłoką z filtrem ultrafioletu. W porównaniu do zwykłych żarówek zasięg świecenia ma być większy o około 45 metrów.
Podobnie jak w wielu innych produktach tego typu, wypełnienie gazem ksenonowym sprzyja zwiększeniu skuteczności strumienia świetlnego – w tym przypadku o 120 proc. względem konwencjonalnych żarówek. Srebrna powłoka naniesiona na powierzchnię żarówek ma poprawiać ich wygląd po zamocowaniu w samochodowym reflektorze.
Zwiększenie skuteczności oświetlenia względem standardowych produktów ma wynosić 120 proc., co uzyskano przez odpowiednią konstrukcję żarników oraz zastosowanie wyłącznie ksenonu jako gazu wypełniającego. W przypadku świateł mijania zasięg ma być dzięki temu większy o 75 metrów, co jest wyraźną korzyścią w czasie jazdy po bocznych drogach.
Żeby żarówki mogły świecić jaśniej, wymagają odpowiedniej konstrukcji żarnika – jest on bardziej obciążony, co przekłada się zwykle na jego ograniczoną trwałość.
Jeśli dla kogoś priorytetem jest żywotność żarówek, powinien szukać produktów typu „long life”, np. z rodziny Osram Ultra Life. Charakteryzują się nawet 4-krotnie większą trwałością w porównaniu ze zwykłymi żarówkami halogenowymi. Można pokonać do 100 tys. km bez potrzeby ich wymiany. Oferowana jest na nawet 4-letnia gwarancja.