Drogi w zakupie, ale zaskakująco trwały model. Polecamy auta z 4-cylindrowym dieslem i napędem na tył.
Mercedes GLK jest wyjątkowo niepozorną propozycją. W salonach sprzedawał się tak sobie (średnio 23 tys. szt. rocznie), a i w ogłoszeniach pojawia się rzadko. Jest drogi w zakupie i nie gwarantuje szybkiej odsprzedaży. W 2012 roku samochód przeszedł niewielki lifting, który nie poprawił jego notowań w segmencie. Trzy lata później zadebiutował zgrabniej narysowany GLC, który bez porównania lepiej radzi sobie na rynku.
Oferta silnikowa na polskim rynku wtórnym składa się prawie wyłącznie z diesli. Początkowo bazową propozycją był 170-konny 220 CDI. To udana, polecana jednostka. W 2010 r. pojawiła się jego słabsza, 143-konna odmiana (200 CDI). Flagowy diesel to 350 CDI o mocy 231 KM. Ale są jeszcze odmiany pośrednie – 250 CDI oraz 320 CDI. Tak naprawdę wszystkie mocniejsze wersje zasługują na uwagę i jeśli trafią się w atrakcyjnej cenie – warto się skusić. Gamę benzynowych silników Mercedesa tworzą czterocylindrowe, dwulitrowe „rzędówki” (184-211 KM) oraz silniki V6 (3.0-3.5 o mocy od 231 do 306 KM)
Auto jest trwałe. Nie można narzekać nawet na filtry DPF.
Drogi samochód, dość tanie części.
Auto pozostaje w cieniu większego modelu ML, więc przy zakupie można się skutecznie targować.
45 000 zł – Minimum na zakup. Warto się zastanowić, bo w tej cenie są auta tańszych marek w lepszym stanie.
70 000 zł – Realna szansa na zakup auta z lat 2011-2013 z przebiegiem niższym niż 200 tys. km.
150 000 zł – Auta w specjalnych wersjach oraz te z końcówki produkcji. Przebiegi – ok. 100 tys. km.
SILNIK | 300 | 350 | 200 CDI | 220 CDI | 250 CDI | 350 CDI |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2996 cm³ | 3498 cm³ | 2143 cm³ | 2143 cm³ | 2143 cm³ | 2987 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 231 KM | 272 KM | 143 KM | 170 KM | 204 KM | 231 KM |
Maks. moment obr. | 300 Nm | 350 Nm | 350 Nm | 400 Nm | 500 Nm | 540 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 7,6 s | 6,7 s | 10,3 s | 8,8 s | 7,9 s | 7,9 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 230 km/h | 195 km/h | 205 km/h | 210 km/h | 225 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 10,2 l/100 km | 10,5 l/100 km | 5,8 l/100 km | 6,7 l/100 km | 6,7 l/100 km | 8,0 l/100 km |
2008 - prezentacja modelu GLK, wszystkie wersje mają napęd na cztery koła
2009 - do gamy dołącza tańszy model z napędem na tył
2012 - lifting – nowe światła z wbudowanymi panelami LED, nowe zderzaki
2015 - koniec produkcji, następca ma już inną nazwę.
+ Wysoka jakość wykonania.
+ Dobre osiągi większości wersji.
+ Kompletne wyposażenie, duża liczba opcji dobieranych indywidualnie.
+ Znikoma awaryjność.
- Wysokie ceny aut używanych.
- Ograniczona podaż na naszym rynku.
Warto zapolować na auto, które pełniło rolę drugiego samochodu w rodzinie i ma realny, niski przebieg.
Samochody przerabiane na LPG. Instalacje spisują się nieźle w tym modelu, pod warunkiem że są dobrze zamontowane.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 3/6
SUMA: 20/24 pkt