Druga generacja Mercedesa ML jest znacznie lepszym autem od pierwszej. Używane egzemplarze trzymają ceny.
Samochód był produkowany wyłącznie w USA, gdzie znajdował się też największy rynek zbytu. Mimo sporych rozmiarów nie oferowano trzeciego rzędu siedzeń. Kto szukał jeszcze większego Mercedesa, od 2006 r. mógł wybrać model GL, technicznie blisko spokrewniony z ML.
Paleta jednostek napędowych była spora, jednak w Europie królują diesle. Na mocne jednostki benzynowe najłatwiej trafić w ML-ach sprowadzonych z USA. Optymalnym wyborem będzie diesel 3.0 V6. Flagowy 4.0 V8 zapewnia nieco lepsze osiągi, ale dużo więcej pali i jest droższy w naprawach.
Poza kapryśną elektroniką, trudno wskazać usterki, które miałby przypadkowy charakter, a nie wynikały z eksploatacyjnego zużycia. A do takich zaliczają się problemy z łańcuchami rozrządu czy pneumatycznym zawieszeniem.
Utrzymanie ML-a jest drogie (auta z silnikami V6) lub... bardzo drogie (jednostki V8). Konieczność wyłożenia na naprawę czy większy serwis nawet kilkunastu tysięcy złotych nie jest czarnym scenariuszem, tylko rzeczywistością. Kieszeń kierowcy drenuje szczególnie flagowa wersja AMG – wiele części do niej nie występuje w formie zamienników.
Zaskakująco duża podaż. Blisko 280 aut do wyboru. Zdecydowana większość z nich to diesle.
30 000 zł – Kiepskie ML-e kosztują od 25 do 30 tys. zł. Co ciekawe – w tym przedziale znajdziemy wiele roczników.
50 000 zł – Optymalna kwota na zakup zadbanego auta z lat 2007-2008. Dominują wersje wysokoprężne 320 CDI.
110 000 zł – ML II jest silnym konkurentem BMW X5 – widać to doskonale na podstawie porównania cen – są podobne.
SILNIK | 350 | 500 | ML 500 | ML 63 | 280 CDI | 320 CDI | 350 CDI | 420 CDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 3498 cm³ | 4966 cm³ | 5461 cm³ | 6208 cm³ | 2987 cm³ | 2987 cm³ | 2987 cm³ | 3996 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 272 KM | 306 KM | 388 KM | 510 KM | 190 KM | 224 KM | 211 KM | 306 KM |
Maks. moment obr. | 350 Nm | 460 Nm | 530 Nm | 630 Nm | 440 Nm | 510 Nm | 540 Nm | 700 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,4 s | 6,9 s | 5,8 s | 5,0 s | 9,8 s | 8,6 s | 8,7 s | 6,5 s |
Prędkość maks. | 225 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 205 km/h | 215 km/h | 210 km/h | 235 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 11,4 l/100 km | 13,4 l/100 km | 13,1 l/100 km | 16,5 l/100 km | 9,6 l/100 km | 9,6 l/100 km | 8,7 l/100 km | 10,6 l/100 km |
2005 - premiera drugiej generacji ML (W164)
2008 - face lifting – nowy pas przedni, odświeżone wnętrze, wprowadzenie automatycznych skrzyń 7G-Tronic
2010 - zakończenie produkcji wersji ML 450 CDI ML 63 AMG
2011 - trzecia generacja Mercedesa ML (W166)
+ Wysoki komfort jazdy dzięki mocy silników i pneumatycznemu zawieszeniu.
+ Bogate wyposażenie większości aut.
+ Skuteczny i trwały napęd 4Matic.
- Bardzo wysokie koszty zakupu i utrzymania.
- Duże spalanie (także diesle).
- Wysokie przebiegi używanych aut.
ML-a z udokumentowaną historią serwisową. Raczej diesla, biorąc pod uwagę wysokie zużycie paliwa przez silniki benzynowe.
Samochody sprowadzone z USA. Większość została naprawiona po poważnych wypadkach czy podtopieniach.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6
SUMA: 19/24 pkt