To obecnie najlepsza „eska” na rynku wtórnym. Chodzi nie tylko o komfort jazdy. ale także o koszty serwisowania oraz o niezawodność.
Miłośnicy marki zacierają ręce. W przeciwieństwie do przeciętnej pod względem jakościowym poprzedniej generacji modelu, ta jest naprawdę udana. Nie rdzewieje, nie psuje się ponad miarę i sprawia wrażenie samochodu na lata. Z drugiej strony – zaawansowanie techniczne budzi szacunek. Do wyboru dwie wersje nadwozia – zwykła i wydłużona oraz dwie wersje zawieszenia (pneumatyczne oraz hydropneumatyczne). Kropką nad „i” jest opcjonalny napęd na cztery koła.
W przypadku starszych, najtańszych modeli lepiej poszukać wersji benzynowej (byle nie S350) i przystosować ją do zasilania gazem. Jeśli ktoś dysponuje większym budżetem może śmiało kupować diesla. Polecamy wersje 320CDI oraz 350 CDI. S450 CDI to już wybór większego ryzyka. Najekonomiczniejszą opcją jest S250 CDI (dostępny od 2011 r. silnik 4-cylindrowy 2.1/204 KM).
To najbardziej niezawodne i najtańsze w naprawach auto w tym segmencie.
Ceny aut są wysokie, ale rachunki za części i serwis można zaakceptować. Po zakupie warto przygotować ok. 5-10 tys. zł na doprowadzenie auta do idealnego stanu (regeneracja wtryskiwaczy, filtra cząstek, rozrządu).
Właśnie ta generacja klasy S jest najpopularniejszą „eską” w ogłoszeniach i najczęściej sprowadzanym luksusowym autem.
35 000 zł – Widać niewielką obniżkę cen. Przepustką do klasy S W221 jest ok. 35 tys. zł (zwykle są to „benzyny” z LPG).
50 000 zł – Tu się nic nie zmieniło. Żeby kupić ładne auto serwisowane, trzeba przygotować ok. 50 tys. zł.
170 000 zł – Tyle kosztują zadbane auta z końcówki produkcji. To najczęściej diesle z przebiegiem ok. 100 tys. km.
SILNIK | S 350 | S 400 H | S 450 | S 500 | S 600 | S 250 CDI | S 320 CDI | S 350 CDI | S 450 CDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 3498 cm³ | 3498 cm³ | 4663 cm³ | 5461 cm³ | 5513 cm³ | 2143 cm³ | 2987 cm³ | 2987 cm³ | 3996 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benz.+elektr. | benzynowy | benzynowy | benz. biturbo | turbodiesel | diesel biturbo | diesel biturbo | diesel biturbo |
Moc maks. | 272 KM | 299 KM | 340 KM | 388 KM | 517 KM | 204 KM | 235 KM | 258 KM | 320 KM |
Maks. moment obr. | 350 Nm | 350+160 Nm | 460 Nm | 530 Nm | 630 Nm | 500 Nm | 540 Nm | 620 Nm | 730 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 7‚3 s | 7‚2 s | 5‚9 s | 5‚4 s | 4‚6 s | 8‚2 s | 7‚8 s | 7‚1 s | 6‚6 s |
Prędkość maks. | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 240 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 10‚3 l/100 km | 7‚9 l/100 km | 11‚4 l/100 km | 11‚9 l/100 km | 14‚9 l/100 km | 5‚7 l/100 km | 8‚5 l/100 km | 6‚2 l/100 km | 9‚6 l/100 km |
2005 - debiut rynkowy klasy S W221
2006 - w ofercie 8-cylindrowy diesel oraz „czysta” wersja 320 CDI BlueEfficiency
2009 - lifting, wersja hybrydowa
2010 - wersja E63 AMG Biturbo (544 KM)
2011 - wariant 2.1 diesel – 4-cylindrowa klasa S
2013 - debiut nowej generacji: S W222
+ Bardzo wysoki komfort jazdy.
+ Świetna jakość wykończenia.
+ Niektóre jednostki nadają się do LPG.
+ Mocne i bardzo mocne silniki, świetne skrzynie biegów .
- Wysoki koszty zakupu i obsługi.
- Brak zamienników do silników z topowych wersji.
Tak jak w przypadku CLS-a polecamy model 320 CDI. Niezłym pomysłem będzie także... starsza benzyna z gazem.
Kieruj się intuicją – najwięcej problemów generują podejrzanie tanie oferty bez wiarygodnej historii serwisowej.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 3/6
SUMA: 17/24 pkt