Główne atuty ASX-a to prostota konstrukcyjna i niezawodność. Technicznie i wizualnie jest już samochodem przestarzałym.
Przed zakupem warto zwrócić uwagę na stan karoserii. Na podwoziu, nadkolach i na tylnej klapie pojawiają się czasem pierwsze oznaki korozji. Próby czasu nie wytrzymuje także tapicerka, która chłonie kurz, łatwo się plami i jest podatna na zarysowania. Funkcjonalność nie budzi natomiast zastrzeżeń – pudełkowate nadwozie zapewnia sporo miejsca dla pasażerów.
Najlepszą opcją jest benzynowy silnik wolnossący 1.6. Łączy się niestety ze skrzynią 5-biegową i ma kiepskie osiągi, ale to konstrukcja wyjątkowo niezawodna i względnie ekonomiczna. Diesel 1.8 DID to konstrukcja Mitsubishi. Ma niezłe parametry, ale okazuje się droga w naprawach. Znacznie tańszy jest pod tym względem nowszy silnik 1.6 DID zapożyczony z Peugeota.
Wszystko zależy od wersji silnika. Polecane odmiany benzynowe należą do najbardziej niezawodnych na rynku. Z dieslami bywa różnie.
Jeśli komuś zależy na niskich kosztach serwisowania powinien poprzestać na odmianach benzynowych. Serwisowanie diesli, zwłaszcza w Mitsubishi drenuje kieszenie. Czasami taniej jest w ASO Peugeota.
ASX jest znacznie mniej popularny niż np. Nissan Qashqai. W ogłoszeniach dominują odmiany benzynowe.
28 000 zł – Tanieją najstarsze diesle. Wersje benzynowe trzymają ceny – są podobne jak w roku ubiegłym.
35 000 zł – Taki budżet daje już możliwość zakupu auta z polskiego salonu. Przebiegi: od 100 do 250 tys. km.
60 000 zł – Najdroższe auta przed ostatnim liftingiem. W tej grupie dominują wersje benzynowe.
SILNIK | 1.6 MIVEC | 2.0 16V | 1.6 DID | 1.8 DID |
---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1590 cm³ | 1998 cm³ | 1560 cm³ | 1798 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 117 KM | 150 KM | 114 KM | 150 KM |
Maks. moment obr. | 154 Nm | 197 Nm | 270 Nm | 300 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,4 s | 10,5 s | 11,2 s | 10,2 s |
Prędkość maks. | 183 km/h | 200 km/h | 182 km/h | 188 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,9 l/100 km | 8,4 l/100 km | 4,6 l/100 km | 5,5 l/100 km |
2010 - debiut Mitsubishi ASX
2012 - pierwsza modernizacja i debiut pokrewnych modeli Citroena i Peugeota
2013 - w gamie 150-konny diesel 2.2 DID
2015 - wprowadzenie diesla 1.6 DID (PSA)
2016 - duży face lifting – nowy pas przedni
2018 - kolejna znacząca modernizacja wizualna
+ Łatwo o samochód z polskiego salonu.
+ Niska awaryjność odmian benzynowych.
+ Funkcjonalne wnętrze pomieści typową rodzinę wraz z bagażami.
- Przeciętna jakość wykończenia.
- Przestarzała stylizacja.
- Drobne problemy z korozją.
ASX z silnikiem benzynowym 1.6 to samochód na lata. Zadbane egzemplarze będą się świetnie sprawować.
Nie warto łakomić się na japońskie turbodiesle. Nie są złe, ale pod względem kosztów napraw rozczarowują.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6
SUMA: 16/24 pkt