Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Jadąca Honda Civic IX kombi

Auta miejskie, kompaktowe, klasy średniej i wyższej

Najbardziej pojemne kombi w swoich klasach – 25 modeli

archiwum

Auta miejskie, kompaktowe, klasy średniej i wyższej

Najbardziej pojemne kombi w swoich klasach – 25 modeli

Dobre kombi musi mieć bardzo pojemny bagażnik. Na rynku wtórnym nie brakuje takich samochodów.

Jednym z najbardziej chodliwych towarów na rynku używanych samochodów jest praktyczne kombi z oszczędnym dieslem pod maską. Takie auta są cenione przez rodziny, osoby regularnie pokonujące duże odległości czy prowadzące aktywny tryb życia i chcące zabierać na swoje wyprawy duże ilości sprzętu sportowego.

Zakup kombi spełniającego takie oczekiwania okazuje się relatywnie łatwy. Nie można zapominać, że tego typu samochody są również zamawiane do flot, gdzie jednym z najważniejszych kryteriów zakupowych jest relacja ceny pojazdu do jego walorów praktycznych.

Podobne wyposażenie modeli

Szukając nietypowego auta, np. coupe, nabywcy starają się wyłuskać jak najciekawiej skonfigurowany egzemplarz. W przypadku praktycznych kombi jest to trudne, a czasem wręcz niemożliwe. Wiele takich aut pochodzi z flot, które hurtowo zamawiają identyczne, dosyć zachowawcze partie dziesiątek egzemplarzy. Nie należy tego postrzegać jako wady. Podaż korzystnie wpływa na ceny ofertowe, a do auta w popularnym kolorze łatwo dokupić np. nieporysowany zderzak.

Samochody o dużym przebiegu

W naturę pakownych kombi wpisana jest intensywna eksploatacja. Warto skupić się na poszukiwaniach auta z dobrze udokumentowaną historią serwisową.

Poniżej przedstawiamy ciekawe kombi z dużymi bagażnikami z różnych segmentów i półek cenowych.

AUTA MIEJSKIE

Skoda Fabia III (2014-2021)

  • Ceny: 20-56 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 530-1395 l

Skoda Fabia III (2014-2021)

Dane techniczne: 1.0 MPI

Silnik: benzynowy, pojemność: 999 cm3, moc: 75 KM, maksymalny moment obrotowy: 95 Nm, prędkość maksymalna: 172 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,7 s, średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km

Niezwykle popularne na rynku pierwotnym auto zaczyna być dostępne za rozsądne kwoty. Fabia przekonuje ogólną trwałością oraz przestronnością wnętrza, które mogłoby jednak być lepiej wykończone. Kto nie oczekuje dobrej dynamiki, może wybrać wolnossący silnik 1.0 MPI, który dobrze współpracuje z instalacjami gazowymi. Udane są też trzycylindrowe 1.0 TSI i diesle 1.4 TDI.

Skoda Fabia II (2007-2014)

  • Ceny: 10-24 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 480-1460 l

Skoda Fabia II (2007-2014)

Dane techniczne: 1.4 16V

Silnik: benzynowy, pojemność: 1390 cm3, moc: 86 KM, maksymalny moment obrotowy: 132 Nm, prędkość maksymalna: 175 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,2 s, średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km

Bardzo popularny model, łatwo o egzemplarz z krajowego salonu. Auto było oferowane w uterenowionej wersji Scout oraz 180-konnej RS z silnikiem 1.4 TSI. Polecamy trwałą benzynową jednostkę 1.4 16V (86 KM) oraz oszczędnego i solidnego diesla 1.6 TDI (75-105 KM). Warto szukać egzemplarza po liftingu z 2010 r., który poprawił wygląd przodu, ale też wykończenie oraz wyposażenie Fabii.

Renault Clio IV (2013-2020)

  • Ceny: 20-48 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 443-1380 l

Renault Clio IV (2013-2020)

Dane techniczne: 1.2 16V

Silnik: benzynowy, pojemność: 1149 cm3, moc: 73 KM, maksymalny moment obrotowy: 107 Nm, prędkość maksymalna: 167 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,5 s, średnie zużycie paliwa: 5,6 l/100 km

Clio zyskało na urodzie nadwozia i wnętrza, ale zachowało funkcjonalność. Nie każdy nabywca będzie zachwycony paletą silników – jedyną nieskomplikowaną jednostką pozostało 73-konne 1.2 16V (bardzo dobrze współpracuje z LPG). Silnikowi 0.9 TCe trochę brakuje mocy przy niskich obrotach, a początkowo łączony tylko z dwusprzęgłową skrzynią 1.2 TCe rozczarowuje osiągami.

Renault Clio III (2008-2014)

  • Ceny: 10-17 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 439-1277 l

Renault Clio III (2008-2014)

Dane techniczne: 1.2 TCe

Silnik: benzynowy, pojemność: 1149 cm3, moc: 101 KM, maksymalny moment obrotowy: 145 Nm, prędkość maksymalna: 188 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,2 s, średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km

Clio jest jednym z bardziej niedocenianych modeli na rynku wtórnym. Niesłusznie, bo zadbane egzemplarze z benzynowymi silnikami są wolne od poważnych awarii. Za Clio przemawiają też nieźle wykończone wnętrze i szansa na znalezienie przyzwoicie wyposażonego egzemplarza. Do diesli warto podchodzić z dystansem. Jednostki 1.5 dCi są bardzo oszczędne, ale zwłaszcza w autach z początku produkcji w grę wchodzą problemy z panewkami i układem zasilania. Zła renoma utrudni też odsprzedaż auta. Nie polecamy egzemplarzy ze zautomatyzowaną skrzynią Quickshift.

Seat Ibiza IV (2010-2016)

  • Ceny: 17-31 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 430-1165 l

Seat Ibiza IV (2010-2016)

Dane techniczne: 1.4 16V

Silnik: benzynowy, pojemność: 1390 cm3, moc: 86 KM, maksymalny moment obrotowy: 132 Nm, prędkość maksymalna: 177 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 s, średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km

Ciekawiej stylizowana alternatywa dla Fabii II. Ibiza dzieli z nią silniki i komponenty mechaniczne. Dobrze zestrojone zawieszenie zapewnia dobre właściwości jezdne. Uwaga na silniki 1.2 TSI z rodziny EA111, które mają problem z trwałością napinacza i łańcucha rozrządu. Przy wyższych przebiegach koszty związane z obsługą serwisową wygenerują także dwusprzęgłowe skrzynie DSG. Polecamy prostą jednostkę benzynową 1.4 16V lub turbodiesla 1.6 TDI z ręczną skrzynią.

AUTA KOMPAKTOWE

Honda Civic IX (2014-2017)

  • Ceny: 40-70 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 624-1668 l

Honda Civic IX (2014-2017)

Dane techniczne: 1.8 i-VTEC

Silnik: benzynowy, pojemność: 1798 cm3, moc: 142 KM, maksymalny moment obrotowy: 174 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 s, średnie zużycie paliwa: 6,2 l/100 km

Wyróżnikami Civica, nawet w nadwoziu hatchback, są bardzo przestronne wnętrze i ogromny bagażnik (467-1427 l). Wersja kombi jest jeszcze bardziej pakowna. Ceny ofertowe, zwłaszcza aut z polskich salonów, są bardzo wysokie, ale Civic wolno traci na wartości. Warto pomyśleć o dodatkowym zabezpieczeniu antykradzieżowym – złodzieje kradną Hondy z przeznaczeniem „na części”.

Peugeot 308 II (2014-2021)

  • Ceny: 23-100 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 610-1660 l

Peugeot 308 II (2014-2021)

Dane techniczne: 1.2 PureTech

Silnik: benzynowy, pojemność: 1199 cm3, moc: 130 KM, maksymalny moment obrotowy: 230 Nm, prędkość maksymalna: 199 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,0 s, średnie zużycie paliwa: 4,7 l/100 km

Mimo że auto nie przypomina już minivana (jak jego poprzednik), zaskakuje ilością miejsca w kabinie oraz pojemnością bagażnika. Inżynierom udało się rozwiązać wiele problemów (poza niską trwałością napinacza i łańcucha rozrządu w silnikach 1.6 THP). Źródłem mocy są udane diesle i zasługujący na polecenie zrywny, a zarazem dynamiczny silnik 1.2 PureTech (po zakupie warto wymienić pasek rozrządu, który potrafi się łuszczyć).

Volkswagen Golf VII (2013-2020)

  • Ceny: 30-110 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 605-1620 l

Volkswagen Golf VII (2013-2020)

Dane techniczne: 1.4 TSI

Silnik: benzynowy, pojemność: 1395 cm3, moc: 150 KM, maksymalny moment obrotowy: 250 Nm, prędkość maksymalna: 218 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km

Wzorzec kompaktowego kombi. Golf jest atrakcyjnie stylizowany, przyjemny w prowadzeniu, trwały, należycie wyposażony i wykończony w sposób przewyższający tańsze modele marek premium. Jeżeli dodamy do tego bardzo duży bagażnik, szeroką paletę silników czy różnorodność dostępnych opcji, zrozumiemy, dlaczego używane Golfy tak dobrze trzymają swoją wartość.

Seat Leon III (2013-20)

  • Ceny: 29-90 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 587-1470 l

Seat Leon III (2013-20)

Dane techniczne: 1.4 TSI

Silnik: benzynowy, pojemność: 1395 cm3, moc: 125 KM, maksymalny moment obrotowy: 200 Nm, prędkość maksymalna: 203 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, średnie zużycie paliwa: 5,2 l/100 km

Bazująca na płycie MQB, efektowniej stylizowana alternatywa dla Octavii III oraz Golfa VII. Charakter Leona zmienia się wraz z jego konfiguracją. Podstawowe wersje to po prostu dobre kombi, podniesiona odmiana XPerience z napędem 4x4 nadaje się do jazdy po gorszych drogach, a nawet 300-konna Cupra jest „sportowcem” z prawdziwego zdarzenia. Leon nie rozczarowuje trwałością. Na razie niezbyt częste usterki najczęściej ograniczają się do elektroniki i osprzętu silników.

Skoda Octavia II (2004-2013)

  • Ceny: 8-37 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 580-1620 l

Skoda Octavia II (2004-2013)

Dane techniczne: 1.6 8V MPI

Silnik: benzynowy, pojemność: 1595 cm3, moc: 102 KM, maksymalny moment obrotowy: 148 Nm, prędkość maksymalna: 188 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 s, średnie zużycie paliwa: 7,3 l/100 km

Każda generacja Octavii słynie z bardzo pojemnego bagażnika. „Dwójka” dodaje do tego rozsądny koszt zakupu oraz tanią obsługę serwisową – mechanika auta jest dość prosta, nie brakuje części używanych i markowych zamienników. Warto szukać egzemplarza po liftingu (na fot.) lub wersji Tour z końca produkcji. Octavie z początku produkcji bywają bardzo mocno wyeksploatowane. Polecamy diesla 1.6 TDI lub silnik 1.6 MPI z LPG.

Peugeot 308 I (2008-2014)

  • Ceny: 9-25 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 573-1737 l

Peugeot 308 I (2008-2014)

Dane techniczne: 2.0 HDi

Silnik: diesel, pojemność: 1997 cm3, moc: 150 KM, maksymalny moment obrotowy: 340 Nm, prędkość maksymalna: 205 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,9 s, średnie zużycie paliwa: 5,1 l/100 km

Mimo że auto jest wyraźnie tańsze od rywali z Niemiec, nie oznacza to, że jest dużo gorsze. Oczywiście Peugeot 308 ma swoje przypadłości. By uniknąć części z nich, wystarczy wybrać egzemplarz z końca produkcji (na fot.). Użytkownicy modelu najczęściej narzekają na niestabilną elektronikę oraz problemy z rozrządem w silnikach 1.6 VTi/THP. Sprawia to, że najbezpieczniejszym wyborem są diesle: 1.6 dla ceniących niskie spalanie, 2.0 – gdy potrzebna jest także dynamika.

Dacia Logan II (2013-2020)

  • Ceny: 19-36 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 573-1518 l

Dacia Logan II (2013-2020)

Dane techniczne: 1.2 16V

Silnik: benzynowy, pojemność: 1149 cm3, moc: 73 KM, maksymalny moment obrotowy: 107 Nm, prędkość maksymalna: 162 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 14,5 s, średnie zużycie paliwa: 5,8 l/100 km

Pierwsza odsłona Logana miała monstrualny wręcz bagażnik (opcjonalnie montowano w nim trzeci rząd siedzeń). Druga jest nieco mniej przestronna, ale i tak ma do zaoferowania jeden z największych bagażników w segmencie kompaktów. Logan jest surowo wykończony i dosyć skromnie wyposażony, co rekompensuje niskimi kosztami zakupu oraz późniejszego serwisowania.

AUTA KLASY ŚREDNIEJ

Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

  • Ceny: 22-57 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 605-1730 l

Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Dane techniczne: 2.0 TDI CR

Silnik: diesel, pojemność: 1968 cm3, moc: 140 KM, maksymalny moment obrotowy: 320 Nm, prędkość maksymalna: 208 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,1 s, średnie zużycie paliwa: 4,8 l/100 km

Udana ewolucja Passata B6 – rozwiązano problemy z elektroniką i dieslami. Niestety pojawiły się palące olej jednostki 1.8/2.0 TSI. Passat ma bardzo przestronne i dobrze wykończone wnętrze. Części zamienne można nabyć od ręki w każdej hurtowni. Kto potrzebuje jeszcze większego bagażnika, może kupić technicznie spokrewnioną z Passatem Skodę Superb II (633-1835 l).

Peugeot 508 I (2010-2018)

  • Ceny: 20-70 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 560-1598 l

Peugeot 508 I (2010-2018)

Dane techniczne: 2.0 HDi

Silnik: diesel, pojemność: 1997 cm3, moc: 140 KM, maksymalny moment obrotowy: 320 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, średnie zużycie paliwa: 4,6 l/100 km

Atrakcyjna stylizacja, bogate wyposażenie, dobre właściwości jezdne, rozsądne koszty serwisowania oraz korzystna relacja ceny do wieku sprawiają, że Peugeot 508 jest jedną z ciekawszych propozycji na rynku. Nieco problemów sprawiają elektronika i tylne amortyzatory, które potrafią hałasować. Benzynowe silniki 1.6 VTi/THP mają nietrwały rozrząd. W dieslach możliwe są awarie osprzętu.

Ford Mondeo Mk4 (2007-2014)

  • Ceny: 12-40 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 554-1745 l

Ford Mondeo Mk4 (2007-2014)

Dane techniczne: 2.0 TDCi

Silnik: diesel, pojemność: 1997 cm3, moc: 140 KM, maksymalny moment obrotowy: 320 Nm, prędkość maksymalna: 205 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,8 s, średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km

Pod względem przestronności i standardu wykończenia wnętrza oraz właściwości jezdnych Mondeo Mk4 pozostaje jedną z najlepszych propozycji w klasie. Najlepszym wyborem będzie francuski diesel 2.0 TDCi. Kto mało jeździ, może pomyśleć o zaskakująco trzymającej cenę wolnossącej odmianie 2.0 (silnik Mazdy). Na podwoziu pojawia się rdza, częste są też luzy w tylnym zawieszeniu.

Hyundai i40 (2012-2019)

  • Ceny: 25-80 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 553-1719 l

Hyundai i40 (2012-2019)

Dane techniczne: 1.7 CRDi

Silnik: diesel, pojemność: 1685 cm3, moc: 136 KM, maksymalny moment obrotowy: 330 Nm, prędkość maksymalna: 200 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, średnie zużycie paliwa: 4,7 l/100 km

Mało porywający design nadwozia i wnętrza oraz paleta słabych (na tle rywali) silników przełożyły się na ograniczone zainteresowanie Hyundaiem i40. Minus za przeciętne wykończenie wnętrza. Pod względem technicznym trudno mu jednak wiele zarzucić. Usterki ograniczają się do defektów osprzętu silników, haczenia skrzyń biegów, punktowych ognisk korozji czy defektów elektroniki. Czasem zgłaszane jest pofalowanie ramy dachu i samoistne pękanie przednich szyb.

Kia Optima IV (2016-2019)

  • Ceny: 50-120 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 552-1686 l

Kia Optima IV (2016-2019)

Dane techniczne: 1.7 CRDi

Silnik: diesel, pojemność: 1685 cm3, moc: 141 KM, maksymalny moment obrotowy: 340 Nm, prędkość maksymalna: 200 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, średnie zużycie paliwa: 4,4 l/100 km

Atrakcyjna wizualnie, dobrze wykończona i precyzyjna w prowadzeniu Optima nie zdołała jednak przekonać do siebie wielu klientów. Może to ułatwić negocjacje cenowe, o które znacznie trudniej osobom zainteresowanym zakupem takich modeli jak np. Superb III. Aby uniknąć wydatków, lepiej zrezygnować z kupna auta z dwusprzęgłową skrzynią czy adaptacyjnymi amortyzatorami.

Toyota Avensis III (2008-2018)

  • Ceny: 18-90 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 543-1610 l

Toyota Avensis III (2008-2018)

Dane techniczne: 2.0 Valvetronic

Silnik: benzynowy, pojemność: 1987 cm3, moc: 152 KM, maksymalny moment obrotowy: 196 Nm, prędkość maksymalna: 200 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,3 s, średnie zużycie paliwa: 7,0 l/100 km

Weteran pod względem rynkowego stażu nie rozczarowuje trwałością – serwis zwykle wymienia tylko zużyte części. Warto szukać Avensisów po liftingu z 2015 r. (na fot.). Mają znacznie atrakcyjniejsze wnętrze. Najlepszym wyborem będą benzynowe silniki (1.6, 1.8 czy 2.0), które można wyposażyć w instalację gazową.

Opel Insignia A (2009-2017)

  • Ceny: 16-70 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 540-1530 l

Opel Insignia A (2009-2017)

Dane techniczne: 2.0 CDTI

Silnik: diesel, pojemność: 1956 cm3, moc: 130 KM, maksymalny moment obrotowy: 320 Nm, prędkość maksymalna: 200 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,6 s, średnie zużycie paliwa: 4,9 l/100 km

Przestronne, wciąż dobrze wyglądające i zwykle dostatnio wyposażone kombi. Ogólna trwałość Insignii nie budzi zastrzeżeń. Jednym ze słabszych punktów są ręczne skrzynie M32 ze słabymi łożyskami (o ich zużyciu świadczą hałasy i ruchy lewarka przy zmianie obciążenia). W dieslach 1.6/2.0 parcieją uszczelki smoka olejowego. Z powodu braku hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych silnik 1.8 nie jest polecany do LPG. Gaz lepiej założyć do 1.4 Turbo.

AUTA KLASY WYŻSZEJ

Mercedes klasy E S212 (2009-2016)

  • Ceny: 30-90 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 695-1950 l

Mercedes klasy E S212 (2009-2016)

Dane techniczne: 220 CDI

Silnik: diesel, pojemność: 2143 cm3, moc: 170 KM, maksymalny moment obrotowy: 400 Nm, prędkość maksymalna: 220 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s, średnie zużycie paliwa: 5,0 l/100 km

Pod względem designu, trwałości czy odporności na korozję model stanowi krok naprzód względem klasy E S211 (bagażnik kombi mieści 690-1950 l). Auto zaliczyło kilka wpadek (np. z trwałością wtryskiwaczy w dieslach), ale systematycznie je usuwano. Ponieważ rzeczywiste przebiegi wielu klas E są monstrualne, kluczowe jest znalezienie egzemplarza z udokumentowaną historią. Nawet w tym przypadku warto być przygotowanym na wysokie koszty obsługi serwisowej tego skomplikowanego modelu.

Mercedes CLS X218 (2012-2018)

  • Ceny: 50-160 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 590-1550 l

Mercedes CLS X218 (2012-2018)

Dane techniczne: 220 CDI

Silnik: diesel, pojemność: 2143 cm3, moc: 170 KM, maksymalny moment obrotowy: 400 Nm, prędkość maksymalna: 220 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,6 s, średnie zużycie paliwa: 4,7 l/100 km

CLS w odmianie Shooting Brake udowodnił, że kombi nie musi być nudne. Najrozsądniejszym silnikiem jest bazowy diesel 2.1 – zapewnia wystarczającą dynamikę i mało pali. W dieslach 3.0 V6, współdzielonych z klasą E i innymi Mercedesami, w grę wchodzą m.in. defekty łańcuchowego napędu rozrządu oraz wycieki oleju. W autach z pneumatycznym zawieszeniem zawodzą miechy.

Volvo V70 III (2007-2016)

  • Ceny: 19-65 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 575-1600 l

Volvo V70 III (2007-2016)

Dane techniczne: 2.4 D5

Silnik: diesel, pojemność: 2400 cm3, moc: 163 KM, maksymalny moment obrotowy: 420 Nm, prędkość maksymalna: 210 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km

Bardzo przestronne i ponadprzeciętnie trwałe auto. Oczywiście nie we wszystkich wersjach. Za słabe punkty V70 można uznać automatyczne i dwusprzęgłowe skrzynie oraz adaptacyjne zawieszenia Four-C, które są bardzo kosztowne w naprawach. Auto powstało, gdy Volvo należało do Forda, więc dzieli z Mondeo Mk4 niektóre elementy podwozia i silniki (benz. 2.0 oraz diesle 1.6/2.0 koncernu PSA).

Jaguar XF II (od 2017 r.)

  • Ceny: 150-220 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 565-1700 l

Jaguar XF II (od 2017 r.)

Dane techniczne: 20d

Silnik: diesel, pojemność: 1999 cm3, moc: 180 KM, maksymalny moment obrotowy: 430 Nm, prędkość maksymalna: 221 km/h,przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 s, średnie zużycie paliwa: 4,6 l/100 km

Nie wypadało, by Jaguar oferował bardziej praktyczną odmianę modelu XF jako kombi. Postawiono więc na nazwę Sportbrake, a premierę zorganizowano na kortach w Wimbledonie. Lekkie nadwozie z aluminium zapewnia świetne osiągi i właściwości jezdne. Wszystkie silniki, poza topowym dieslem 3.0 V6, mają 4 cylindry. Z racji krótkiego stażu rynkowego dostępne auta są zwykle w świetnej kondycji, ale kosztują krocie. Kto nie może pozwolić sobie na drugą generację XF-a, może poszukać pierwszej (2012-2015), która również ma imponujący bagażnik (550-1675 l).

Audi A6 C6 (2004-2011)

  • Ceny: 13-55 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 565-1660 l

Audi A6 C6 (2004-2011)

Dane techniczne: 2.0 TDI CR

Silnik: diesel, pojemność: 1968 cm3, moc: 136 KM, maksymalny moment obrotowy: 320 Nm, prędkość maksymalna: 200 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 s, średnie zużycie paliwa: 5,9 l/100 km

A6 wciąż dobrze się prezentuje i imponuje komfortem oraz wyposażeniem. Znalezienie wymarzonego egzemplarza jest trudne – by nie przeżyć serii rozczarowań, warto oglądać droższe auta. Optymalnym źródłem mocy są diesle, ale trzeba pamiętać, że ich rzeczywiste przebiegi są monstrualne, a wymiana skomplikowanego łańcuchowego napędu rozrządu w 3.0 V6 TDI może kosztować ponad 7 tys. zł. Drogie są też naprawy skrzyń Multitronic.

BMW serii 5 F11 (2010-2017)

  • Ceny: 40-130 tys. zł
  • Pojemność bagażnika: 560-1670 l

BMW serii 5 F11 (2010-2017)

Dane techniczne: 530d

Silnik: diesel, pojemność: 2993 cm3, moc: 258 KM, maksymalny moment obrotowy: 540 Nm, prędkość maksymalna: 247 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,2 s, średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km

W tej generacji BMW serii 5 sportowe wrażenia odsunięto na drugi plan, stawiając na komfort. Auto jest trwałe, ale ma kilka przypadłości, w tym słabe łańcuchy rozrządu w dieslach N47, zawodne pompy oleju w benzynowych silnikach 2.0 N20 i szwankujące skrzynie rozdzielcze xDrive oraz maglownice.

PODSUMOWANIE

Mimo że przez ostatnią dekadę moda na crossovery i SUV-y znacząco przybrała na sile, koncerny motoryzacyjne zaoferowały klientom wiele ciekawych kombi. Obecnie są one atrakcyjnymi propozycjami na rynku wtórnym. O ile kompakty czy modele klasy średniej można uznać za wybór niemal na każdą kieszeń, tak zaawansowane rozwiązania techniczne w autach klasy wyższej generują wydatki serwisowe. Dlatego w ich przypadku drobiazgowa kontrola przed zakupem to konieczność.

Czytaj także