Porsche wyszło z założenia, że jak się ma bardzo szybkie auto, to box dachowy nie może stać na przeszkodzie w korzystaniu z jego osiągów.
Trzeba to jasno powiedzieć – szybka jazda z boxem dachowym jest bez sensu, bo zwiększone opory powietrza pociągają za sobą znaczny wzrost zużycia paliwa, a także zwiększenie hałasu. Okazuje się jednak, że przynajmniej części klientów Porsche to zupełnie nie przeszkadza i chciałaby mieć pojemnik dachowy, który umożliwi naprawdę szybką jazdę.
Na przykład renomowany producent Thule podaje w instrukcjach obsługi, że prędkość maksymalna z jego boxami wynosi 130 km/h. Porsche, chcąc wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu nabywców aut, opracowało pojemnik, z którym można podróżować z szybkością aż o 70 km/h wyższą. Na razie jego zachowanie przy 200 km/h sprawdzono po założeniu na dach elektrycznego Taycana Cross Turismo, ale testy dla innych modeli Porsche mają być sukcesywnie prowadzone.
Box dachowy Performance z linii produktów Porsche Tequipment opracowano wspólnie z działem projektowym Studio F.A. Porsche. Tak samo jak w przypadku aut, jego twórcy nie poprzestali na projektach komputerowych, ale wykonali modele z gliny. Pozwalają one lepiej ocenić efekt pracy oraz służą do pierwszych prób w tunelu aerodynamicznym, po których można w dość łatwy sposób przeprowadzić dalszą optymalizację kształtu.
Co ciekawe, próby związane z aerodynamiką nie były jedynymi. Przeprowadzono także długotrwałe próby drogowe nowego boxu mające na celu m.in. zweryfikowanie, jaki wpływ będzie miał na stabilność i prowadzenie auta. Podczas torowych testów Taycana Cross Turismo klika tysięcy kilometrów pokonał on właśnie z boxem dachowym. Na koniec przyszedł czas na długodystansowe próby wytrzymałościowe przeprowadzone w centrum rozwojowym Porsche w Weissach.
Box dachowy Porsche ma następujące wymiary: długość 212 cm, szerokość 92 cm, wysokość 44,5 cm, jego pojemność wynosi 480 litrów (pomieści m.in. pięć par nart lub trzy deski snowboardowe), a ładowność 75 kg. Pojemnik jest otwierany na obie strony i może być montowany na każdego rodzaju belkach.
Box trafi do sprzedaży jeszcze w maju 2021 r., a jego cena to 6100 zł plus 1930 zł za boczne elementy w innym kolorze. Cena jak na produkt z gamy Porsche wydaje się całkiem rozsądna (szczególnie gdy popatrzy się na dopłaty do niektórych opcji). Dla porównania: topowy box Thule Vector L (430 l) kosztuje 6999 zł (oczywiście można np. kupić – również wysokiej klasy – model Motion XT XXL o pojemności 610 l za 4099 zł).