Mimo wysokich cen model jest niebywale popularny na rynku wtórnym. Insignia kusi wyglądem i rozsądnymi kosztami utrzymania.
Atrakcyjna stylizacja liftbacka i sedana ma swoją cenę – opadająca linia dachu ogranicza ilość miejsca na głowy pasażerów drugiego rzędu. Z kolei kombi ma rozbudowany zderzak, który utrudnia załadunek.
Na rynku wtórnym rządzą diesle (80% ofert). Montowane do 2015 r. silniki 2.0 CDTI to trwałe konstrukcje Fiata. Później Opel wprowadził jednostki nowej generacji – 1.6/2.0 CDTI z rozwiązaniami pozwalającymi na spełnienie normy emisji Euro 6. Z silników benzynowych nie polecamy wolnossących 1.6/1.8 – są słabe, a brak hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych i tak nie pozwoli na montaż instalacji LPG. Znacznie lepiej nadaje się do tego np. silnik 1.4 Turbo. Flagowe jednostki 2.8 V6 – są zachłanne na paliwo i trudne w serwisowaniu.
Starzenie się uszczelki smoka pompy oleju w dieslu ogranicza smarowanie, prowadząc do zatarcia na panewkach. Sygnałem ostrzegawczym jest późno gasnąc kontrolka ciśnienia oleju. Sporo różnych problemów generuje elektryka – poza błędami w grę wchodzą też usterki np. mat grzewczych w fotelach. Słabym punktem zawieszenia są sworznie przednich wahaczy.
Import kwitnie, ceny aut topnieją, solidnych zamienników jest pod dostatkiem.
Auta flotowe w połączeniu ze sprowadzonymi stworzyły imponującą pulę 2600 samochodów. To rekord na rynku!
16 000 zł – Diesle z przebiegiem ok. 300 tys. km (deklarowanym). Tańsze są „angliki” i Insignie do napraw blacharskich.
30 000 zł – Przeciętna cena ofertowa jest już rozsądna. W zasięgu głównie diesle sprzed 2012 r. Duża podaż kombi.
80 000 zł – Wersja OPC, diesle 4x4 z końca produkcji z małym przebiegiem – niektóre mają mniej niż 50 tys. km.
SILNIK | 1.4 T | 1.6 T | 1.8 | 2.0 T | 2.8 V6 T (OPC) | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI | 2.0 CDTI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1364 cm³ | 1598 cm³ | 1796 cm³ | 1998 cm³ | 2792 cm³ | 1956 cm³ | 1956 cm³ | 1956 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. turbo | benzynowy | benz. turbo | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 140 KM | 180 KM | 140 KM | 220 KM | 325 KM | 110 KM | 131 KM | 160 KM |
Maks. moment obr. | 200 Nm | 230 Nm | 175 Nm | 350 Nm | 435 Nm | 260 Nm | 300 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,9 s | 8,9 s | 11,4 s | 7,6 s | 6,0 s | 12,1 s | 11,1 s | 9,5 s |
Prędkość maks. | 205 km/h | 225 km/h | 207 km/h | 235 km/h | 250 km/h | 190 km/h | 205 km/h | 218 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,7 l/100 km | 7,7 l/100 km | 7,6 l/100 km | 8,9 l/100 km | 11,4 l/100 km | 4,4 l/100 km | 4,4 l/100 km | 4,9 l/100 km |
2008 - premiera Insignii sedan i liftback
2009 - w gamie kombi oraz Insignia OPC
2013 - modernizacja, w ofercie wizualnie uterenowiona Insignia Country Tourer z dość skromnym prześwitem (15 cm)
2015 - diesle nowej generacji
2017 - na rynek wchodzi Opel Insignia II
+ Efektowna stylizacja nadwozia.
+ Wygodne fotele, niezłe wyposażenie wielu aut.
+ Oszczędne i trwałe turbodiesle.
+ Brak problemów z korozją nadwozia.
- Wysoka masa własna ogranicza osiągi, podnosi spalanie i przyspiesza zużycie elementów podwozia.
- Problemy z elektroniką i elektryką.
Liftback oraz kombi to najpraktyczniejsze, a zarazem najłatwiejsze do późniejszego odsprzedania wersje. Zwłaszcza z dieslem.
Tania Insignia może okazać się byłą taksówką, a nawet brytyjskim Vauxhallem po „przekładce” kierownicy.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt