Hybryda niemal idealna. Prius II jest oszczędny, trwały oraz całkiem przestronny. Lepszy mógłby być jedynie komfort jazdy.
Charakterystyczny kształt nadwozia został podyktowany aerodynamiką – postawiono na profil, który generuje najmniej oporów zwiększających zużycie paliwa. Prius II wciąż zachwyca futuryzmem wnętrza. Mimo że to model z 2003 r., nie znajdziemy w nim żadnego analogowego wskaźnika. Nie brakuje przestrzeni, a fotele są wygodne. Użytkownicy narzekają jedynie na przeciętną widoczność do tyłu czy słabe wyciszenie silnika, który daje o sobie znać podczas jazdy poza miastem.
Do wyboru jest tylko jedna wersja hybrydowego napędu z bezstopniową skrzynią. Kto potrafi docenić płynność jazdy i niskie zużycie paliwa, będzie zachwycony Priusem – w mieście bez trudu można zmieścić się w 6 l/100 km. Przy próbach agresywnej jazdy auto rozczarowuje jednostajnym hałasem pracującego na wysokich obrotach silnika benzynowego.
Większość problemów wynika z eksploatacyjnego zużycia podzespołów auta lub zaniedbań serwisowych.
Prius jest dość drogi w zakupie, ale tani w utrzymaniu i doskonale trzyma cenę.
O hybrydach mówi się coraz więcej, co sprawia, że mający najbardziej rozsądną cenę z nich Prius II szybko znika z rynku. Wiele z aut po doposażeniu w instalację LPG służy do przewozu osób (np. w Uberze).
16 000 zł – 300 tys. km, a niewykluczone że 0,5 mln km rzeczywistego przebiegu. Wiele aut po wypadkach.
20 000 zł – Kwota na zakup przeciętnego Priusa. Będzie nosił ślady eksploatacji, ale jeszcze posłuży przez kilka lat.
26 000 zł – Priusy z udokumentowanymi przebiegami 160-200 tys. km. Część z nich pochodzi z krajowych salonów.
SILNIK | 1.5 Hybrid |
---|---|
Pojemność skokowa | 1497 cm3 |
Zasilanie | benz., turbo |
Moc maks. | 78+68 KM |
Maks. moment obr. | 115+400 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,9 s |
Prędkość maks. | 170 km/h |
2003 premiera drugiej generacji Toyoty Prius podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku
2005 niewielki face lifting, w ramach którego m.in. poprawiono wyciszenie wnętrza
2009 zakończenie produkcji Priusa II, do salonów trafia Prius III
+ Niskie zużycie paliwa, ogólna trwałość.
+ Przestronne wnętrze, niezłe wyposażenie.
+ Koszty utrzymania, łatwość sprzedaży.
- Realne przebiegi wielu aut są astronomiczne.
- Hałas i zużycie oleju przy szybkiej jeździe.
- Mało komfortowe nastawy zawieszenia.
- Słaba widoczność do tyłu.
Egzemplarz z udokumentowaną historią serwisową. Nie będzie sprawiał problemów i szybciej znajdzie kolejnego nabywcę.
„Okazje”, auta bez historii czy sprowadzone z USA. Stan techniczny wielu z nich pozostawia dużo do życzenia.
Funkcjonalność 4/6
Gama silników 3/6
Niezawodność 6/6
Koszty 5/6
SUMA 18/24 pkt