Model zachował wzorową trwałość poprzedników. Zmodernizowany napęd poprawił osiągi i komfort jazdy.
Z zewnątrz Prius III wygląda bardziej nowocześnie od poprzednika. Najwięcej zmian zaszło we wnętrzu, które stało się futurystyczne, ale za sprawą przesadnie rozbudowanej konsoli środkowej straciło nieco na przestronności czy funkcjonalności.
Powiększenie silnika z 1.5 do 1.8 oraz zwiększenie systemowej mocy ze 112 do 136 KM poprawiło osiągi. Prius pozostał wyjątkowo oszczędny. Przy typowej jeździe zużywa w mieście niecałe 5,5 l/100 km. Z powodu bezstopniowej skrzyni biegów zużycie paliwa przy jeździe z prędkościami autostradowymi podnosi spalanie do ok. 7 l/100 km. W 2012 r. gamę uzupełnił Prius Plug-in Hybrid (oznaczany też Prius PHV) z ładowanym prądem 230 V akumulatorem, który zapewnia do 25 km zasięgu w trybie elektrycznym (realnie to ok. 20 km). Ta odmiana była szczególnie popularna w krajach przyznających dotacje nabywcom aut o ograniczonej emisji spalin.
Poważne usterki to rzadkość. Problemy z chłodzeniem mogą doprowadzić do przegrzania falownika. Akumulator w poprawnie użytkowanym aucie (m.in. brak długich przestojów) przejedzie 0,5 mln km.
Prius jest drogi w zakupie, ale pali mało, nie psuje się ani nie traci dużo na wartości.
Niecałe 100 ofert. Zadbane Priusy w rozsądnych cenach szybko znikają z rynku – szukają ich m.in. taksówkarze.
26 000 zł – Deklarowane 300-450 tys. km przebiegu, duże ślady eksploatacji i jazda w roli taksówki na zachodzie Europy.
43 000 zł – Przeciętna cena z ogłoszeń. Nie jest uzależniona od rocznika, a od stanu pojazdu oraz jego przebiegu.
56 000 zł – Zadbane „zwykłe” Priusy z małymi przebiegami z krajowych salonów. Sprowadzone auta w wersji plug-in.
SILNIK | 1.8 Hybrid |
---|---|
Pojemność skokowa | 1798 cm3 |
Zasilanie | Benzynowy+elektryczny |
Moc maks. | 136 KM |
Maks. moment obr. | 142+207 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,4 s |
Prędkość maks. | 180 km/h |
2009 premiera Toyoty Prius III
2011 ofertę poszerza 7-osobowy Prius+
2012 niewielka modernizacja, pojawia się Plug-in Hybrid z akumulatorem ładowanym prądem 230 V (w latach 2010-2012 trafiła na rynek pilotażowa seria modelu).
2015 debiutuje Toyota Prius IV
+ Imponująca trwałość, symboliczne spalanie.
+ Przestronne wnętrze, niezłe wyposażenie.
+ Wolno postępująca utrata wartości, łatwość ponownej odprzedaży dobrych aut.
- Ciemne plamy w przeszłości wielu sprowadzonych aut (mogły być np. taksówką).
- Hałas, zużycie paliwa i oleju przy jeździe autostradą.
Najpewniejszą inwestycją jest Prius z polskiego salonu. Sporo sprowadzanych egzemplarzy naprawiono po wypadkach.
Okazje, które mogą okazać się byłą taksówką lub sprowadzonym z USA egzemplarzem po poważnych przejściach.
Funkcjonalność 5/6
Gama silników 2/6
Niezawodność 6/6
Koszty 5/6
SUMA 18/24 pkt