Idealny rodzinny SUV według Volvo. Cieszył się wzięciem w salonach, jest poszukiwany na rynku wtórnym.
XC60 jest postrzegane jako alternatywa dla rodzinnych kombi i minivanów. To samochód uwielbiany przez kobiety. Początkowo oferowano go wyłącznie z napędem na cztery koła. Producent szybko zdał sobie sprawę, że tańsze odmiany FWD będą się sprzedawały jeszcze lepiej i w 2010 roku rozszerzył gamę.
W latach 2008-2010 oferowano sprawdzone, 5-cylindrowe diesle 2.4 (2.4 D AWD oraz 2.4D DRIVe). Później w ofercie pojawił się niezbyt udany 5-cylindrowy silnik dwulitrowy, w 2013 – 4-cylindrowa „dwulitrówka” biturbo, a w 2015 – 4-cylindrowy 2.0 z pojedynczym doładowaniem. Oznaczenia DRIVe, D3 i D4 trudno przypisać je poszczególnym pojemnościom. Najlepiej pytać sprzedających o liczbę cylindrów i pojemność. Polecamy wszystkie wersje za wyjątkiem 5-cylindrowej o pojemności 2 litrów. Wersje benzynowe mają doskonałe osiągi i raczej nie projektowano ich po to aby oszczędzać paliwo.
Problemy są tylko dwa – awaryjna elektronika i zapychające się filtry cząstek.
Volvo XC60 nie jest samochodem tanim w zakupie ani w serwisowaniu.
Auta 4WD z początku produkcji kosztują czasem więcej niż te z 2010 roku (FWD). Udział diesli i benzyn – pół na pół.
40 000 zł – W stosunku do ubiegłego roku prawie nic się nie zmieniło. Za XC60 trzeba zapłacić min. 40 tys. zł.
60 000 zł – Jeśli samochód ma się ładnie prezentować i mieć pełną historię, przyda się przynajmniej 55-60 tys. zł.
160 000 zł – Najdroższe egzemplarze w ogłoszeniach oferowane w autoryzowanych salonach Volvo.
SILNIK | 2.0 T | 3.0 T6 | 3.2 | D3 | 2.4 D | D5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1999 cm3 | 2953 cm3 | 3192 cm3 | 1984 cm3 | 2400 cm3 | 2400 cm3 |
Zasilanie | benz. turbo | benz. turbo | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 203 KM | 285 KM | 243 KM | 163 KM | 163 KM | 205 KM |
Maks. moment obr. | 300 Nm | 400 Nm | 320 Nm | 400 Nm | 420 Nm | 420 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,9 s | 7,5 s | 9,1 s | 10,3 s | 10,5 s | 8,5 s |
Prędkość maks. | 205 km/h | 210 km/h | 210 km/h | 200 km/h | 195 km/h | 210 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 9,0 l/100 km | 11,9 l/100 km | 9,9 l/100 km | 6,1 l/100 km | 6,7 l/100 km | 7,5 l/100 km |
2008 premiera handlowa
2010 do gamy dołącza wersja z napędem przednim, koniec produkcji wersji oznaczonych symbolem 2.4 D
2013 modernizacja modelu
2015 nowe, 4-cylindrowe silniki wysokoprężne
2017 nowa generacja modelu
+ Wyjątkowo solidne i bezpieczne nadwozie. Wnętrze jest przy tym bardzo funkcjonalne.
+ Szeroka gama silników benzynowych i wysokoprężnych.
+ Bogate wyposażenie.
- Wysokie ceny aut i części.
- Ograniczona podaż aut z polskich salonów.
Optymalny wybór to wersje wysokoprężne. Polecamy wszystkie, może z wyjątkiem 2-litrowej, 5-cylindrowej.
Samochody z instalacjami LPG. Z rezerwą należy podchodzić także do egzemplarzy z automatyczną skrzynią biegów.
Funkcjonalność 6/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 5/6
Koszty 3/6
SUMA 19/24 pkt