Dla wszystkich, dla których standardowa Bentayga jest za mało luksusowa, Bentley przygotował odmianę EWB z wydłużonym o 18 cm rozstawem osi i jeszcze większą liczbą ekskluzywnych opcji.
Bentayga, która zadebiutowała w 2015 r., to dla Bentleya prawdziwy sukces – okazało się, że jest naprawdę dużo klientów, którzy chcieli takiego właśnie Bentleya i SUV stał się najpopularniejszym modelem w gamie tej szacownej brytyjskiej marki (należącej do koncernu Volkswagena). W 2021 r. Bentayga odpowiadała za ponad jedną trzecią sprzedaży Bentleya na świecie (z czego 20% przypadło na nową odmianę hybrydową).
Standardowa Bentayga mierzy 512,5 cm długości i ma rozstaw osi wynoszący 299,5 cm. Nowa odmiana EWB, czyli Extended Wheel Base ma aż 530,5 cm długości. Cały przyrost zagospodarowano między osiami, dzięki czemu są one teraz oddalone od siebie o 317,5 cm. Te 18 cm przekłada się na znaczne zwiększenie miejsca na nogi dla osób jadących z tyłu.
Standardowy układ siedzeń to 4+1, a w tzw specyfikacji lotniczej mają one 22-kierunkową regulację. W ustawieniu Relax można je pochylić o 40 stopni, natomiast w Business ustawiają się do pionu, by umożliwić np. pracę na komputerze (można go postawić na stolikach wysuwanych z oparć przednich foteli).
Ponadto Bentley zastosował specjalny system klimatyzacji siedzeń, który określa temperaturę ciała i wilgotność powietrza i samodzielnie decyduje, czy trzeba włączyć podgrzewanie czy wentylację. To, że siedzenia realizują funkcję wielokonturowego masażu, wydaje się w tym przypadku oczywistością. Do wyboru są także oddzielne fotele z tyłu z wysoką konsolą pomiędzy nimi lub trzyosobowa składana kanapa.
Bentayga EWB ma także nowe wersje tapicerki z wyjątkowymi wzorami przeszyć, unikatowe metalowo-drewniane listwy wykończeniowe czy specjalne oświetlenie nastrojowe (światło wydobywa się m.in. przez perforację tapicerki na drzwiach).
Bentayga EWB otrzymała układ tylnych kół skrętnych, dzięki któremu średnica zawracania jest nawet o 0,6 m mniejsza niż w standardowym modelu (wynosi 11,8 m). Seryjnym wyposażeniem jest także zasilany z 48-woltowej instalacji elektrycznej układ aktywnych stabilizatorów oraz adaptacyjne pneumatyczne zawieszenie.
Bentayga EWB jest napędzana silnikiem 4.0 V8 biturbo generującym 550 KM i 770 Nm połączonym z 8-biegowym automatem ZF. Prędkość maksymalna wynosi 290 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h 4,6 s.