Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Bentley Bentayga S

Więcej sportu w SUV-ie – Bentley Bentayga S

Więcej sportu w SUV-ie – Bentley Bentayga S

Bentley zaprezentował nową wersję SUV-a Bentayga – nie najmocniejszą, ale o najbardziej sportowym charakterze.

Zasadniczo sportowe wersje SUV-ów to trochę takie masło maślane, bo przecież rozwinięcie tego skrótu to Sport Utility Vehicle, co tłumaczy się jako samochód sportowo-użytkowy. Ale bądźmy szczerzy – 99, albo i więcej, procent takich aut ma ze sportem tyle wspólnego, ile sprzętu do uprawiania jakiejś dyscypliny przewozi. Użytkowości w nich znacznie więcej.

Tak czy inaczej, producenci lubują się w podkreślaniu ostrego charakteru i właściwości dynamicznych swoich „mastodontów”, prezentując np. wyjątkowo stylizowane odmiany. Najnowszym przykładem jest Bentley Bentayga w wersji S.

W porównaniu z innymi wersjami Bentaygę S wyróżniają m.in. nowe wzory 22-calowych aluminiowych obręczy, czarne wykończenie nakładek zderzaków i progów oraz obudów lusterek, przyciemnione reflektory i tylne lampy, a także standardowe wykończenie z serii Blackline zamiast chromowanego. We wnętrzu zastosowano m.in. inne siedzenia, nową kombinację kolorystyczną i tapicerkę, w której skóra jest łączona z Alcantarą.

Na szczęście na stylizacji się nie skończyło. Wariant S ma standardowo montowane aktywne stabilizatory (Bentley Dynamic Ride) wykorzystujące 48-woltową instalację elektryczną, sztywniejsze o 15 procent pneumatyczne zawieszenie oraz inaczej skalibrowany tryb sportowy.

W efekcie auto szybciej reaguje na ruchy kierownicą, wspomniany wyżej układ jeszcze bardziej redukuje przechyły, a system stabilizacji toru jazdy ma zmienione nastawy. Zmodyfikowano także działanie systemu wektorowania momentu obrotowego między kołami (wykorzystuje do tego hamulce).

Mimo że „S” jest wersją usportowioną, dostępny jest dla niej także pakiet terenowy z układem wspomagania jazdy w różnych warunkach (do wyboru są cztery tryby: na śnieg, błoto, szuter i piasek).

Do napędu stosowany jest znany silnik 4.0 V8 biturbo połączony z 8-biegowym automatem. Jego parametry nie uległy zmianie – rozwija 550 KM i 770 Nm. Takie same pozostały też osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,5 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 290 km/h. W gamie dynamiczniejsza jest odmiana Speed (6.0 W12; 635 KM, 900 Nm; 0-100 km/h w 3,9 s, 306 km/h). Inny jest za to układ wydechowy, który ma zapewniać lepsze i bardziej donośne brzmienie niż w standardowej Bentaydze V8.

Bentley Bentayga S przód
Chromowane elementy zastąpiono czarnymi.
Bentley
Bentley Bentayga S tył
Bentayga może być cztero-, pięcio- lub siedmioosobowa.
Bentley
Bentley Bentayga S przód ruch
Bentayga S ma silnik 4.0 V8 biturbo o mocy 550 KM.
Bentley
Bentley Bentayga S tył ruch
Zmieniony układ wydechowy ma zapewniać donośniejsze brzmienie.
Bentley
Bentley Bentayga S koło
22-calowe felgi mają nowe wzory. Opony: 285/40.
Bentley
Bentley Bentayga S spojler
Tylny spoiler w wersji S jest większy.
Bentley
Bentley Bentayga S deska
W Bentaydze S Alcantara pokrywa m.in. siedzenia i sufit.   
Bentley
Bentley Bentayga S zegary
Cyfrowe wskaźniki są takie jak w wersji Speed. a prawym „zegarze” można wyświetlić mapę.
Bentley
Bentley Bentayga S pad z tyłu
Wygodny tablet do sterownia klimatyzacją oraz podgrzewaniem i wentylacją siedzeń z tyłu.
Bentley

Czytaj także