Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen Golf ruch bokiem

Bestsellery Europy – VW Golf powraca na fotel lidera

Bestsellery Europy – VW Golf powraca na fotel lidera

Po pięciu miesiącach 2021 r. Volkswagen Golf ponownie jest najczęściej kupowanym nowym samochodem osobowym w Europie.

Od lat regułą, z drobnymi wyjątkami, było to, że Volkswagen Golf jest co miesiąc najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Europie. Ten rok przyniósł jednak spore zmiany na liście bestsellerów.

W styczniu na pierwszym miejscu znalazła się Toyota Yaris, natomiast w lutym wyprzedził ją Peugeot 208 i utrzymał się na czele także po marcu i kwietniu. Niemiecki kompakt, którego gama stopniowo się rozrasta (m.in. o wersje sportowe, ale przede wszystkim o odmianę z nadwoziem kombi), zaczął jednak odrabiać straty.

W maju Golf ponownie znalazł się na topie – kupiono go w 23 190 egzemplarzach (wszystkie dane: Jato Dynamics). Na drugim miejscu uplasowało się Renault Clio (19 703 szt.), a na trzecim – Fiat 500 (18 353 szt.). W efekcie po pięciu miesiącach Volkswagen ponownie jest najchętniej kupowanym modelem na Starym Kontynencie, wyprzedzając Peugeota 208 oraz Toyotę Yaris.

Sprzedaż samochodów w Europie wyraźnie rośnie w stosunku do ubiegłego roku, co widać choćby po wynikach 50. najczęściej rejestrowanych modeli. Wśród nich – w okresie od stycznia do maja włącznie – tylko jeden notuje bowiem spadek popularności. To Ford Focus (–31,1%). Niejako dla równowagi najbardziej wzrósł popyt na Fordy Kuga (+320,9%) i Puma (+159,0%).

Na liście top 50 połowa modeli to SUV-y lub crossovery. Ulubionym jest obecnie Peugeot 2008 (88 041 szt.), a na kolejnych miejscach znajdują się Volkswageny: Tiguan (86 411 szt.) oraz T-Roc (85 270 szt.).

Wśród modeli marek premium podium przedstawia się zaś następująco: Volvo XC40 (60 148 szt.; ogólnie miejsce 19.), Mercedes klasy A (59 967 szt.; miejsce 21.) oraz BMW serii 3 (54 714 szt.; miejsce 25.).

Wśród samochodów elektrycznych na pierwszym miejscu uplasowała się Tesla Model 3, która wygrała z konkurencją zarówno w maju (8810 szt.), jak i prowadzi po pięciu miesiącach tego roku z wynikiem 40 858 szt. Daje jej to ogólnie 40. miejsce, przed takimi autami jak np. Opel Crossland, Skoda Karoq czy Mercedes GLC. Wśród „elektryków” w maju za Teslą znalazły się Volkswagen ID.3 (6031 szt.) oraz Renault Zoe (5738 szt.). Konkurencja w tym segmencie robi się niezwykle zażarta i coraz więcej modeli walczy o palmę pierwszeństwa, zatem bardzo ciekawe jest to, jaki model pod koniec roku wysforuje się na czoło stawki.

Warto na koniec przypomnieć ogólne wyniki sprzedaży nowych samochodów osobowych w Europie (30 krajów: EU, EFTA i Wielka Brytania). W okresie I-V 2021 r. zarejestrowano ich 5 204 398 – więcej aż o 31,1% (1 234 557 szt.) niż w analogicznym okresie 2020 r.

1. Volkswagen Golf (99 259 szt.)

Volkswagen Golf ruch przodem

2. Peugeot 208 (95 585 szt.)

Peugeot 208 ruch przodem

3. Toyota Yaris (92 559 szt.)

Toyota Yaris ruch przodem

Poniżej lista 10 modeli nowych samochodów osobowych, które sprzedały się najlepiej w Europie w okresie I-V 2021 r. (dane: Jato Dynamics).

Miejsce Marka/model Rejestracje I-V 2021 r. (szt.) Zmiana do I-V 2020 r. (proc.)
1 Volkswagen Golf 99 259 +3,8
2 Peugeot 208 95 585 +45,1
3 Toyota Yaris 92 559 +65,8
4 Peugeot 2008 88 041 +143,4
5 Renault Clio 87 558 +7,2
6 Opel/Vauxhall Corsa 86 981 +38,7
7 Volkswagen Tiguan 86 411 +32,7
8 Volkswagen T-Roc 85 270 +58,6
9 Citroen C3 78 566 +58,2
10 Skoda Octavia 75 427 +26,0

Bestseller marki premium: Volvo XC40 (60 148 szt.)

Volvo XC40 ruch przodem

Elektryczny bestseller: Tesla Model 3 (40 858 szt.)

Tesla Model 3 ruch przodem

Czytaj także