Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Mazda CX-60 przód w ruchu

Całkiem nowy SUV klasy średniej – hybrydowa Mazda CX-60

Całkiem nowy SUV klasy średniej – hybrydowa Mazda CX-60

Najpierw debiutuje wersja hybrydowa plug-in – poznaliśmy właśnie jej parametry i ceny – a potem dołączą do niej odmiany benzynowe i wysokoprężne ze wspomaganiem mikrohybrydowym.

Mazda idzie w słusznym z punktu widzenia obecnych preferencji klientów kierunku. Rozwija bowiem SUV-y. Właśnie pokazane CX-60 jest pierwszym z dwóch modeli na nowej dużej platformie (kolejny będzie nazywał się CX-80 i pomieści do siedmiu osób), który trafi do Europy i uzupełnia gamę w klasie średniej, plasując się powyżej modelu CX-5.

Mazda CX-60 powstała w oparciu o nową płytę podłogową, w założeniu tylnonapędową i przeznaczoną do wzdłużnej zabudowy silników. Podstawowe rozmiary samochodu są następujące: długość 474,5 cm, szerokość 189 cm, wysokość 167,5 cm, rozstaw osi 287 cm. Pojemność bagażnika to 570 litrów (wraz ze schowkiem pod podłogą). CX-60 waży minimalnie niemal dwie tony.

Najważniejszą nowością w CX-60 wydają się układy napędowe, a wśród nich pierwszy hybrydowy plug-in. Składa się on z benzynowego silnika 2.5 R4 o mocy 192 KM, jednostki elektrycznej o mocy 136 KM, akumulatora trakcyjnego o pojemności 17,8 kWh (co ciekawe, Mazda podała masę baterii – 175,1 kg – dzięki czemu wiadomo, jak znaczny udział ma ona w ogólnej masie auta) oraz 8-biegowej automatycznej przekładni. Łącznie do dyspozycji jest 328 KM i 500 Nm.

Hybrydowe CX-60, mimo że ciężkie, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,8 s oraz uzyskuje, ograniczoną elektronicznie, prędkość maksymalną 200 km/h. Przy pełnym naładowaniu akumulatora zasięg „na prądzie” ma wynosić 63 km.

Poza wariantem hybrydowym, który już trafił do sprzedaży, do gamy CX-60 dołączą w przyszłym roku wersje mikrohybrydowe 48 V. Do wyboru będą sześciocylindrowe silniki rzędowe – benzynowy 3.0 oraz wysokoprężny 3.3 (o dwóch, jeszcze nieokreślonych poziomach mocy).

Wszystkie odmiany współpracują z układem napędu na cztery koła i-Activ All-Wheel Drive, przy czym wspomniane wersje R6 będą oferowane także z napędem tylnym.

Opublikowano już cennik hybrydowej Mazdy CX-60. Samochód jest sprzedawany w czterech wersjach wyposażenia, a ceny poszczególnych kształtują się w sposób następujący:

  • Prime-Line – 229 900 zł
  • Exclusive-Line – 239 900 zł
  • Homura – 250 900 zł
  • Takumi – 258 900 zł
mazda_cx_60_przod
Mazda CX-60 mierzy 474,5 cm, przerastając CX-5 o 17 cm. Obręcze mają 18 lub 20 cali.
Mazda
mazda_cx_60_przod_1
Niewielkie reflektory są w pełni diodowe.
Mazda
mazda_cx_60_bok
Proporcje typowe dla aut z napędem na tył – długa maska, krótki tył. 
Mazda
mazda_cx_60_tyl
Na razie w gamie znajdzie się hybrydowy wariant plug-in, potem dołączą mikroybrydowe 3.0 R6 (benzyna) i 3.3 R6 (diesel). 
Mazda
mazda_cx_60_tyl_2
Stonowana, typowa dla Mazdy stylizacja jest spójna z pozostałymi SUV-ami tej marki.
Mazda
mazda_cx_60_wnetrze
Cyfrowe wskaźniki i centralny ekran mają po 12 cali. Auto otrzyma system, który za pośrednictwem kamery oceni położenie oczu i wzrost kierowcy, po czym samodzielnie ustawi optymalną pozycję do jazdy (siedzenie, kierownicę, lusterka). Kabina jest przestronna, a materiały są wysokiej jakości. 
Mazda

Czytaj także