Model wciąż cieszy oko i daje przyjemność z jazdy. Najmniej zawodne, a przez to najdroższe są wersje benzynowe.
Najłatwiej o używane kombi (prawie 60% ofert). Niecałe 15% przypada na sedana. Pozostałe 25% to liftbacki. Wszystkie wersje nadwoziowe są atrakcyjnie stylizowane i mają funkcjonalne wnętrza. Większość aut wyposażono w automatyczną „klimę”, zmieniarkę płyt czy tempomat. Wskaźniki w tubusach czy krótkie drogi prowadzenia lewarka skrzyni biegów nie pozwalają kierowcy zapomnieć o sportowym zacięciu Mazdy. Współgra z nimi podwozie, które zapewnia bardzo precyzyjne prowadzenie, ale jest dosyć sztywne.
Połowa używanych „szóstek” ma pod maską diesla. Jest on autorską konstrukcją Mazdy, która nie zachwyca trwałością. Wzorem pod tym względem są natomiast cenione przez rynek wtórny silniki benzynowe. Bezpośredni wtrysk ma tylko 2.0 DISI. Resztę z różnym skutkiem można próbować wyposażyć w instalacje LPG.
W dieslu 2.0 tracące szczelność podkładki pod wtryskiwaczami powodują powstawanie osadów w układzie olejowym, które w skrajnej sytuacji blokują sitko smoka olejowego. W 2.2 głównym problemem jest przeciętna trwałość łańcucha rozrządu.
„Szóstka” z silnikiem benzynowym ma przewidywalne, rozsądne koszty użytkowania.
Prawie 600 używanych Mazd 6 do wyboru. Ponad 30% z nich ma najmniej udanego diesla 2.0. To najtańsze oferty.
14 000 zł – Diesle – uszkodzone blacharsko lub mające w granicach 300 tys. km deklarowanego przebiegu.
24 000 zł – Przeciętna cena ofertowa. W zasięgu diesle lub auta benzynowe, jednak z wysokimi przebiegami bądź LPG.
38 000 zł – Najwięcej trzeba zapłacić za poliftingowe auta z benzynowymi silnikami. Wiele ma nadwozie kombi.
SILNIK | 1.8 MZR | 2.0 MZR | 2.0 DISI | 2.5 MZR | 2.0 MZR-CD | 2.2 MZR-CD | 2.2 MZR-CD | 2.2 MZR-CD |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1798 cm³ | 1999 cm³ | 1999 cm³ | 2488 cm³ | 1998 cm³ | 2184 cm³ | 2184 cm³ | 2184 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 120 KM | 147 KM | 155 KM | 170 KM | 140 KM | 129 KM | 163 KM | 185 KM |
Maks. moment obr. | 165 Nm | 184 Nm | 193 Nm | 226 Nm | 330 Nm | 340 Nm | 360 Nm | 400 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,7 s | 10,2 s | 10,3 s | 8,3 s | 10,5 s | 10,9 s | 9,2 s | 8,5 s |
Prędkość maks. | 194 km/h | 212 km/h | 215 km/h | 220 km/h | 204 km/h | 195 km/h | 212 km/h | 218 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,7 l/100 km | 7,1 l/100 km | 6,9 l/100 km | 8,1 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,1 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,6 l/100 km |
2007 - premiera Mazdy 6 II (kod modelu: GH)
2008 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie, w Polsce zbiegło się ono z otwarciem przedstawicielstwa marki oraz sieci serwisowej
2010 - modernizacja – nowy pas przedni, benzynowy 2.0 DISI zamiast 2.0 MZR
2012 - debiutuje Mazda 6 III (kod: GJ)
+ Atrakcyjna stylizacja, montaż wnętrza.
+ Dobre osiągi i ponadprzeciętne prowadzenie.
+ Bogate wyposażenie większości aut.
- Lakier podatny na zarysowania i odpryski.
- Słabe zabezpieczenie antykorozyjne podwozia.
- Ryzykowne diesle – w szczególności 2.0, który jest popularny na rynku wtórnym.
Liftbacka albo kombi z silnikiem benzynowym 2.0 MZR (do 2010 r.), który pochodzi z krajowej sieci dystrybucji.
Zakup sprowadzonego diesla 2.0 bez dokumentacji serwisowej jest równie ryzykowna, jak gra w ruletkę.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA: 18/24 pkt