Model podniósł poprzeczkę w kwestii wyglądu, prowadzenia oraz osiągów. Okazał się też trwalszy od poprzednika.
Kierowany głównie na amerykański rynek sedan ma bardziej przestronne wnętrze z powodu wydłużonego rozstawu osi. Nie oznacza to jednak, że podróżujący kombi mają powodów do narzekania na przestrzeń. Mazda utrzymała dotychczasowy poziom montażu, istotnie poprawiając wygląd materiałów wykończeniowych, które stały się też przyjemniejsze w dotyku. Okiełznano nawet korozję – występuje, ale głównie na śrubach i punktach spawania elementów podwozia
Mimo znacznych pojemności (Mazda nie zdecydowała się na downsizing) benzynowe silniki nie są paliwożerne. Bezpośredni wtrysk utrudnia wyposażenie ich w instalację LPG. Diesle stanowią niecałe 25% rynku wtórnego.
W dieslach produkowanych do połowy 2013 r. potrafiły wycierać się wałki rozrządu. Powstające opiłki „infekowały” cały silnik. Mazda na bieżąco poprawiała mechanikę, a istotne problemy usuwano w ramach akcji serwisowych. DPF czy automatyczne skrzynie są trwałe.
Dostępność zamienników jest ograniczona, ale auto się nie psuje. Warto wykupić AC. (złodzieje upodobali sobie ten model), a sprowadzone auto wyposażyć w dodatkowe zabezpieczenie (większość krajowych je posiada).
Mimo wysokich cen podaż używanych Mazd 6 rośnie w błyskawicznym tempie. Pula ogłoszeń przekroczyła już próg 800.
36 000 zł – Najmniej kosztują diesle z przebiegami ok. 220 tys. km. Są sprowadzone i nie zawsze zarejestrowane (akcyza!).
72 000 zł – Optymalny budżet. W zasięgu bezwypadkowe i dobrze utrzymane auta, także z krajowych salonów.
140 000 zł – Demonstracyjne auta dealerów w bardzo atrakcyjnych konfiguracjach oraz z małymi przebiegami.
SILNIK | 2.0 Skyactiv-G | 2.0 Skyactiv-G | 2.5 Skyactiv-G | 2.2 Skyactiv-D | 2.2 Skyactiv-D |
---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1998 cm³ | 1998 cm³ | 2488 cm³ | 2191 cm³ | 2191 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 145 KM | 165 KM | 192 KM | 150 KM | 175 KM |
Maks. moment obr. | 210 Nm | 210 Nm | 256 Nm | 380 Nm | 420 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,5 s | 9,1 s | 7,8 s | 9,1 s | 7,9 s |
Prędkość maks. | 208 km/h | 216 km/h | 223 km/h | 211 km/h | 223 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,5 l/100 km | 6,0 l/100 km | 6,3 l/100 km | 3,9 l/100 km | 4,5 l/100 km |
2012 - debiutuje Mazda 6 III (typoszereg GJ)
2013 - rozpoczęcie sprzedaży w Europie
2015 - modernizacja – odświeżony przód, opcjonalny napędem 4x4 (dostępny jedynie w kombi z silnikami Diesla)
2017 - ponowny lifting – wzbogacenie wyposażenia i poprawa wygłuszenia
+ Efektowne nadwozie i wnętrze.
+ Dobre właściwości jezdne, niskie spalanie.
+ Poprawa trwałości turbodiesli.
+ Niska utrata wartości.
- Wyśrubowane ceny aut i serwisu w ASO.
- Bardzo wysokie ryzyko kradzieży.
- Diesle z początku produkcji mogą wymagać wymiany wałków rozrządu.
Najlepszym wyborem są auta z krajowej sieci sprzedaży. Niemal wszystkie są zadbane oraz regularnie serwisowane.
Samochody sprowadzone z USA często są powypadkowe. Diesle z początku produkcji mogą wymagać kosztownych napraw.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 3/6
SUMA: 16/24 pkt