Czas Vectry przemija. Ceny tego przestronnego auta spadają, ale coraz trudniej o zadbany egzemplarz, zwłaszcza z dieslem.
Jedno z najbardziej przestronnych aut na rynku wtórnym. Szczególnie w wersji kombi oraz hatchback (Signum) z wydłużonym o 13 cm rozstawem osi. Dostępne były także nadwozia sedan i liftback (Vectra GTS). Materiały wykończeniowe nie są szczególnie ładne, ale okazują się odporne na zużycie. Brak problemów z korozją.
Paleta jednostek napędowych jest ogromna. Połowa używanych aut ma pod maską udanego diesla 1.9 CDTI od Fiata. Najpopularniejszym silnikiem benzynowym jest 1.8 (25% ofert). Planując montaż instalacji LPG, warto wybrać wersję o mocy 122 KM (do 2005 r.), która ma hydrauliczną kompensację luzów zaworowych. W nowszym 1.8 (Z18XER) regulacja jest szklankowa, co podnosi jej koszt. Montaż „gazu” odpada w wersji 2.2 Direct z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ogólna trwałość silników benzynowych jest wysoka, ale przy dużych przebiegach często palą olej.
Głównym wrogiem popularnych wersji silnikowych jest kombinacja naturalnego i wieloletnich zaniedbań serwisowych (dotyczących np. tylnego „wielowahacza”). Częste są wycieki oleju, awarie dmuchawy i turbo w dieslach.
Vectra jest świetnie zaopatrzona w niedrogie zamienniki i używane części.
Teoretycznie wybór jest ogromny. Z przeszło tysiąca aut tylko mała grupa zasługuje na rekomendację.
4000 zł – Zarejestrowana i jeżdżąca o własnych siłach Vectra. Może posłuży przez kilka miesięcy bez większych awarii.
15 000 zł – Optymalny budżet na zakup Vectry. W zupełności wystarczy na ładny samochód po face liftingu.
22 000 zł – Auta z końca produkcji. Zadbane i z udokumentowaną historią. Różne wersje silnikowe. OPC już niemal „wymarły”.
SILNIK | 1.6 | 1.8 | 1.8 | 2.0 T | 2.2 Direct | 2.8 V6 OPC | 3.2 V6 | 1.9 CDTI | 1.9 CDTI | 1.9 CDTI | 2.0 DTI | 2.2 DTI | 3.0 V6 CDTI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1598 cm³ | 1796 cm³ | 1796 cm³ | 1988 cm³ | 2198 cm³ | 2792 cm³ | 3175 cm³ | 1910 cm³ | 1910 cm³ | 1910 cm³ | 1995 cm³ | 2171 cm³ | 2958 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | benzynowy | benz. turbo | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 100 KM | 122 KM | 140 KM | 175 KM | 155 KM | 280 KM | 211 KM | 100 KM | 120 KM | 150 KM | 101 KM | 125 KM | 177 KM |
Maks. moment obr. | 150 Nm | 167 Nm | 175 Nm | 265 Nm | 220 Nm | 355 Nm | 300 Nm | 260 Nm | 280 Nm | 320 Nm | 230 Nm | 280 Nm | 370 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,5 s | 11,2 s | 10,7 s | 9,1 s | 9,6 s | 6,3 s | 7,7 s | 13,1 s | 11,5 s | 9,8 s | 13,0 s | 10,8 s | 9,3 s |
Prędkość maks. | 192 km/h | 205 km/h | 210 km/h | 230 km/h | 218 km/h | 250 km/h | 248 km/h | 185 km/h | 200 km/h | 217 km/h | 192 km/h | 206 km/h | 226 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,2 l/100 km | 7,9 l/100 km | 7,2 l/100 km | 8,9 l/100 km | 7,7 l/100 km | 10,4 l/100 km | 9,8 l/100 km | 5,7 l/100 km | 5,7 l/100 km | 5,8 l/100 km | 5,9 l/100 km | 6,5 l/100 km | 7,0 l/100 km |
2002 - debiutuje Vectra C w wersji sedan oraz liftback (GTS)
2003 - ofertę uzupełniły kombi oraz wysoko pozycjonowany hatchback (Opel Signum)
2005 - lifting, debiut sportowej wersji OPC oraz pakietów stylistycznych OPC Line
2008 - Vectrę C zastąpiła Insignia
+ Bardzo przestronne wnętrze, ogromny bagażnik w kombi, trwałe plastiki.
+ Szeroka paleta silników (niektóre do LPG).
+ Podaż tanich części zamiennych.
- Coraz gorszy stan używanych aut.
- Nietrwałe zawieszenie, zawodne diesle V6.
- Koszt wymiany rozrządu w benzynowych V6.
Samochód z benzynowym silnikiem.
Większość diesli, w szczególności tanich, jest już mocno wyeksploatowana.
Diesle bez dokumentacji oraz wszystkie wersje V6 mogą okazać się bardzo dużym problemem dla nabywcy.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 3/6
Koszty: 6/6
SUMA: 19/24 pkt