Chińska marka Leapmotor ma rozpocząć produkcję małego elektryka T03 w tyskiej fabryce należącej do koncernu Stellantis – donosi Reuters.
Kilka dni temu pisaliśmy o zapowiadanym zakończeniu produkcji w fabryce w Tychach spalinowego Fiata 500. W zakładzie wraz z wprowadzeniem nowej Lancii Ypsilon wygaszone zostanie także wytwarzanie poprzedniej generacji i tego auta. Ale natura nie znosi próżni – także w motoryzacji. Z taśm tyskiej fabryki ma zacząć niedługo zjeżdżać małe chińskie auta elektryczne Leapmotor T03 – tak wynika z informacji, do których dotarła agencja Reuters.
Produkcja samochodu odbywać się będzie w systemie SKD (semi-knocked-down) polegającym na składaniu w fabryce pojazdów z dużych podzespołów i części dostarczanych z kraju, w którym są wytwarzane, czyli w tym wypadku z zakładów Zhejiang Leapmotor Technology w Chinach.
Nowe przedsięwzięcie to konsekwencja ogłoszonego w październiku zeszłego roku nawiązania współpracy między międzynarodowym motoryzacyjnym gigantem Stellantis (do którego należy tyska fabryka) i firmą Zhejiang Leapmotor Technology. Stellantis zainwestował 1,5 mld euro w nabycie 21% udziałów w chińskiej firmie.
Umowa obejmuje także stworzenie Leapmotor International – spółki joint venture (51%-49%) kierowanej przez Stellantis, z „wyłącznymi prawami do eksportu i sprzedaży, a także produkcji produktów Leapmotor poza regionem Chin”. Lepamotor specjalizuje się w produkcji niedrogich, zaawansowanych technologicznie aut elektrycznych, czyli tym, co na rynku motoryzacyjnym jest teraz szczególnie pożądane.
W ofercie Leapmotor prezntowanej na globalnej stornie producenta można znaleźć trzy modele: limuzynę klasy wyższej – C01, dużego SUV-a C11 oraz małe miejskie auto T03. I to właśnie ono ma być produkowane, a dokładnie – składane w tyskiej fabryce.
Chiński maluch jest 4-osobowym, pięciodrzwiowym hatchbackiem o długości 362 cm, szerokości 165,2 cm i wysokości 157,7 cm, rozstaw osi to 240 cm. Z dość skąpych danych udstępnionych przez producenta wynika, że najnowsza wersja tego auta może być wyposażona w silnik o mocy 70 (95 KM) lub 80 kW (109 KM) i akumulator o pojemności 36,5 kW. Auto zapewnia do 280 km zasięgu (pomiar w cyklu WLTP). Samochód jest już oferowany w Europie – we Francji.
Produkcja Leapmotor T03 w tyskiej fabryce miałaby się rozpocząć już pod koniec czerwca 2024 r. Reuters zastrzega jednak, że nie udało mu się jeszcze potwierdzić tych, sensacyjnych szczególnie dla polskiego rynku, informacji.
Przedstawiciel Stellantisa na razie odmówił komentarza, Lepamotor nie zareagował do tej pory na prośby agencji o potwierdzenie informacji, które jednak – jak twierdzi Reuters – przekazały agencji dobrze poinformowane źródła.