Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Najlepsze Auta Roku Zagłosuj
Dacia Bigster – przód

Dacia Bigster z polskimi cenami. Rywale nie mogą spać spokojnie

fot. Dacia

Dacia Bigster z polskimi cenami. Rywale nie mogą spać spokojnie

Zupełnie nowa Dacia Bigster wjeżdża do Polski z zaskakującą ceną 140-konnej wersji podstawowej i wyposażeniem wyraźnie przewyższającym to w Dusterze. Ile kosztuje?

Dacia Bigster pod względem konstrukcyjnym stanowi rozwinięcie Dustera. Również powstała na platformie CMF-B, tyle że na jej rozciągniętej wersji. Pomiędzy osiami Bigsterowi przybyły 4 cm (270 cm), a na długość – aż 23 cm względem mniejszego SUV-a z Rumunii.

Nowa Dacia mierzy 457 cm długości, 181 cm szerokości oraz 171 cm wysokości (o 5 cm więcej niż Duster). Jest więc samochodem z pogranicza segmentów kompaktowego i klasy średniej. Do tego drugiego „puka” pojemnością swojego bagażnika, różną w zależności od wersji silnikowej. 

Dacia Bigster_05
Dacia Bigster to samochód z pogranicza dwóch klas. 
fot. Dacia

Największy znajduje się w podstawowym modelu (TCe 140) i mierzy 667-1937 l. Z kolei najmniej okazałym dysponuje wariant Hybrid 155 – 549-1851 l.

Cztery wersje silnikowe

Ceny Dacii Bigster w Polsce startują z pułapu 99 900 zł – tyle kosztuje podstawowy wariant TCe 140, wprawiany w ruch przez 140-konny silnik 3-cylindrowy z układem miękkiej hybrydy i ręczną skrzynią biegów. Zapewnia on przyspieszenie 0-100 km/h w 9,8 s i prędkość maksymalną 180 km/h (identyczną dla wszystkich odmian silnikowych). Średnie zużycie paliwa producent określa na 5,5 l/100 km. 

Odmiana ECO-G 140 to wydatek przynajmniej 101 200 zł. Do jej napędu służy ten sam silnik, co w wersji TCe 140, tyle że „uzbrojony” w dodatkowy wielopunktowy wtrysk LPG oraz 50-litrowy zbiornik na gaz. 

Dacia Bigster ECO-G 140 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 10,0 s i dysponuje imponującym łącznym zasięgiem. Przekracza on bowiem 1600 km!

Takiego nie uzyskuje nawet wariant Hybrid 155, wyceniony na 124 900 zł i dostępny od drugiej wersji wyposażenia (Expression). 

W jego układzie napędowym pracują 1,8-litrowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o mocy 112 KM, połączona z alternatorem z funkcją rozrusznika (20 KM), oraz 49-konny silnik elektryczny. Do tego dochodzą niewielki akumulator trakcyjny (1,4 kWh) i skrzynia wielotrybowa. 

Bigster Hybrid 155 łącznie wytwarza 156 KM, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,7 s i średnio na 100 km zużywa 4,7 l paliwa. Przekłada się to na zasięg 1060 km (50-litrowy zbiornik benzyny to standard w każdej wersji tego auta). 

Dacia Bigster_01
Bigster dysponuje mocą od 130 do 156 KM. Odmiana z LPG będzie oferowana w późniejszym terminie. 
fot. Dacia

Ostatnią wersją nowego SUV-a z Rumunii jest TCe 130 z napędem na obie osie. Także tutaj między przednimi kołami pracuje 1,2-litrowy silnik 3-cylindrowy z układem miękkiej hybrydy. Wytwarza on 130 KM, zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w 11,2 s i średnio na 100 km zużywa 6,1 l paliwa. Cena? Od 110 400 zł. 

Cztery warianty wyposażenia

Dacia Bigster występuje w 4 wariantach wyposażenia. To Essential, Expression oraz Extreme i Journey. Dwa ostatnie mają zbliżone ceny i różnią się między sobą głównie charakterem. Extreme jest przeznaczony dla osób, które częściej zjeżdżają z asfaltu. Z kolei Journey – dla kierowców jeżdżących w dalekie trasy. 

Co istotne, Bigster na tle Dustera (od 80 800 zł) wyróżnia się nie tylko mocniejszą gamą silnikową, ale i lepszym wyposażeniem – również w najtańszej wersji Essential. Znajdziemy w niej m.in. 17-calowe obręcze aluminiowe, klimatyzację manualną, czujniki parkowania i kamerę cofania, cyfrowe wskaźniki (ekran 7,1”), system multimedialny (10”), bezprzewodowe Android Auto/Apple CarPlay czy elektrycznie sterowane szyby w obu rzędach siedzeń. 

Dacia Bigster_07
Każdy Bigster ma na pokładzie cyfrowe zegary i system multimedialny. Skrzynia automatyczna to atrybut wyłącznie hybrydy. 
fot. Dacia

Kosztujący od 107 400 zł wariant Expression zapewnia dodatkowo przede wszystkim regulację lędźwiową fotela kierowcy, składane lusterka boczne, 2-strefową klimatyzację automatyczną z nawiewami na kanapę, automatyczny hamulec postojowy oraz składnie oparć kanapy w proporcji 40:20:40. 

W odmianach Extreme (od 116 100 zł) i Journey (od 115 700 zł) Dacia Bigster oferuje m.in. adaptacyjny tempomat (w hybrydzie), automatyczne włączanie świateł drogowych, ładowarkę indukcyjną, nawigację satelitarną, podgrzewaną kierownicę oraz tapicerkę częściowo wykonaną z tkaniny MicroCloud i cyfrowe zegary na ekranie 10,1”. 

Dacia Bigster_10
Bigster ma oferować zdecydowanie więcej przestrzeni w drugim rzędzie niż Duster. 
fot. Dacia

W Journey znajdziemy ponadto 18-calowe obręcze z lekkich stopów, elektrycznie ustawiany fotel kierowcy, a także elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika. W opcjonalnych pakietach dostępne są m.in. czujniki parkowania z przodu i boku, Multiview Camera, asystent martwego pola, a także podgrzewane fotele i przednia szyba. 

Jaka gwarancja?

Każdy Bigster ma przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne oraz obowiązkowe systemy wsparcia kierowcy. Czyli m.in. asystentów utrzymania na pasie ruchu, awaryjnego hamowania, rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości i monitorowanie uwagi kierowcy. 

Dacia Bigster jest objęta 3-letnią gwarancją mechaniczną z limitem wynoszącym 100 000 km

Czytaj także