Najnowszy, hybrydowy wariant Tipo dopełnia elektryfikację gamy Fiata.
Drogę Fiata ku elektryfikacji rozpoczęły modele 500 Hybrid i Panda Hybrid, a następnie do salonów wjechał elektryczny Fiat 500. Po dołączeniu Tipo Hybrid i 500X Hybrid już cała osobowa oferta Fiata (i niemal cała użytkowa) została zelektryfikowana.
Na napęd nowego Fiata Tipo Hybrid składają się nowej generacji benzynowy silnik 1.5 FireFly Turbo, rozwijający 130 KM i 240 Nm, oraz 48-woltowa elektryczna jednostka, która wspomaga go zastrzykiem dodatkowych ponad 20 KM. Napęd kierowany jest do przednich kół za pośrednictwem nowej dwusprzęgłowej przekładni automatycznej o siedmiu przełożeniach.
Układ ten pozwala na elektryczny rozruch i umożliwia poruszanie się wyłącznie „na prądzie” – m.in. w korku czy podczas parkowania.
Hybrydowy napęd Tipo ma wiele zalet. Po pierwsze, jazda w trybie elektrycznym okazuje się cicha i pozbawiona nieprzyjemnych wibracji, a dzięki temu komfortowa. Po drugie, dobre osiągi (0-100 km/h w 9 s) i szybkość reakcji układu hybrydowego przekładają się na zwiększoną radość z jazdy.
A po trzecie – i najważniejsze – Tipo Hybrid błyszczy niewielkim apetytem na paliwo i niską emisją spalin. Średnie zużycie w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 5,1-5,3 l na 100 km – m.in. dlatego, że hybrydowy Fiat prawie połowę dystansu wg normy WLTP przejeżdża „na prądzie”, a w mieście benzynowy silnik pozostaje wyłączony nawet na ponad 60% trasy.
Ale wydajny, ekologiczny napęd to tylko jedna z wielu zalet Tipo. Wersja Hybrid, tak jak wszystkie inne, zapewnia przestronne i funkcjonalne wnętrze, pakowny bagażnik, komfortowe zawieszenie, dużą pewność prowadzenia, a także bogaty zestaw systemów bezpieczeństwa. A wszystko to w bardzo przystępnych cenach.
Do licznych atutów Fiata Tipo trzeba doliczyć jeszcze jeden: podczas gdy w salonach konkurencyjnych marek nieraz trzeba czekać na zamówiony samochód miesiącami, nabywcy Fiata mają do dyspozycji bardzo szeroką ofertę nowych samochodów z tzw. stocku.