Sedan klasy wyższej francuskiej marki DS został wyceniony na minimum 205 900 zł.
DS to marka, która wyewoluowała z Citroena, a teraz wraz z Alfą Romeo i Lancią należy do grupy marek premium nowego koncernu Stellantis.
Obecnie jej gama składa się z SUV-ów DS 3 Crossback oraz DS 7 Crossback, a najnowszym modelem jest DS 9 (w 2021 r. pojawi się jeszcze kompaktowe DS 4). To sedan klasy wyższej, który jako rywali będzie mieć takie auta jak BMW serii 5 czy Audi A6, zatem stoi przed nim niezwykle trudne zadanie.
DS 9 zbudowano na wydłużonym wariancie modularnej płyty podłogowej EMP2, znanej m.in. z Peugeota 508. Samochód ma następujące wymiary: długość 493 cm, szerokość 193 cm, wysokość 146 cm, rozstaw osi 290 cm. Pojemność bagażnika to 510 litrów.
Na razie do wyboru są dwie wersje silnikowe. Podstawowa korzysta z jednostki benzynowej 1.6 turbo (224 KM) połączonej z 8-biegową przekładnią automatyczną. Napęd przenoszony jest na koła przednie. Ta odmiana rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,1 s i uzyskuje prędkość maksymalną 236 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,9-7,0 l/100 km.
Druga wersja to hybryda plug-in nazwana E-Tense. Tutaj w układzie napędowym zastosowano benzynowy silnik 1.6 turbo (180 KM) połączony z elektrycznym (110 KM), które razem rozwijają 225 KM. DS 9 E-Tense także ma napęd przedni i 8-biegowy automat. Osiągi: 0-100 km/h w 8,3 s, prędkość maksymalna 240 km/h. Zasięg w trybie jazdy elektrycznej wynosi 48 km (akumulator ma pojemność 11,9 kWh).
Wkrótce gama zostanie wzbogacona o dwie kolejne odmiany hybrydowe – 250-konną oraz flagową o mocy 360 KM. Ta druga ma silniki benzynowy 1.6 turbo (200 KM) i elektryczne (z przodu i z tyłu; 110 i 113 KM) oraz napęd na cztery koła.
Poniżej podajemy aktualne ceny DS 9
Dla porównania BMW 530i (252 KM) kosztuje od 230 000 zł, a wariant hybrydowy 530e (292 KM) od 240 600 zł (lub od 218 000 zł w wersji Business Edition).