Nowy Mercedes klasy C jest wyraźnie droższy od poprzedniego. Ceny zaczynają się od 173 900 zł.
Mercedes ujawnił ceny pierwszych wariantów nowej klasy C, zarówno w odmianie z nadwoziem typu sedan, jak i kombi. Za limuzynę C 180 (silnik benzynowy 1.5 turbo o mocy 170 KM, automatyczna skrzynia, napęd tylny) trzeba zapłacić minimum 173 900 zł. Klasa C poprzedniej generacji w wersji C 180 (jednostka benzynowa 1.6 turbo, 156 KM, automat, napęd na tył) była wyceniona na 142 500 zł, czyli mniej o 31 400 zł (najtańsze w gamie było 122-konne C 180 d ze skrzynią manualną – kosztowało 136 100 zł).
A jak wypada nowa klasa C na tle bezpośrednich rywali? BMW 318i sedan (156 KM, automat, napęd tylny) kosztuje 143 690 zł, a BMW 320i sedan (184 KM, automat, napęd tylny) – 158 100 zł. Z kolei Audi A4 A4 Limousine 35 TFSI S tronic (150 KM, automat, napęd przedni) wyceniono na 146 500 zł, a A4 Limousine 40 TFSI S tronic (204 KM, automat, napęd przedni) – 162 800 zł. Widać zatem, że o ile w poprzedniej generacji ceny Mercedesa były porównywalne do rywali, tak teraz są wyraźnie wyższe.
W podstawowym wyposażeniu klasy C znajdują się m.in. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja, wielofunkcyjna skórzana kierownica, nawigacja, ładowarka indukcyjna, system multimedialny obsługujący Android Auto i Apple CarPlay (z wyświetlaczem 11,9 cala), cyfrowe wskaźniki 12,3 cala, asystenci pasa i martwego pola oraz system automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji, diodowe reflektory czy kamera cofania i czujniki parkowania.
Z ciekawych opcji warto wymienić układ tylnych kół skrętnych (5498 zł), adaptacyjne zawieszenie (4712 zł) czy wydajne diodowe reflektory Digita Light (dostępne w pakietach od 16 504 zł).
Poniżej podstawowe dane techniczne i ceny Mercedesa klasy C sedan i kombi, które trafiły do sprzedaży. Potem pojawią się jeszcze m.in. warianty hybrydowe plug-in oraz sportowe AMG, a także uterenowione kombi All Terrain.
Silniki benzynowe turbo
Turbodiesle
Silniki benzynowe turbo
Turbodiesle