Najnowsze wcielenie CR-V to już szósta generacja największego SUV-a Hondy. Japońskiemu producentowi udało się stworzyć przestronne, dopracowane i spójne auto z bogatym, nowoczesnym wyposażeniem. Zainteresowani zakupem mogą być jednak nieco zaskoczeni cenami tego modelu.
Honda CR-V jest obecnie raczej rzadko spotykana na naszych drogach. Ten duży SUV to jednak jeden z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. Właśnie zaprezentowana szósta generacja modelu ma znacząco poprawić udział producenta w rynku europejskim.
A szanse na to wyglądają obiecująco. Na początku będą dostępne dwie wersje silnikowe: wydajna pełna hybryda oraz hybryda typu plug-in o zasięgu elektrycznym wynoszącym nawet 82 km. Pierwszą jazdę odbyliśmy pełną hybrydą e:HEV, która według przewidywań Hondy ma stanowić większość sprzedaży CR-V.
Zanim wyruszymy w drogę, przyjrzyjmy się wnętrzu SUV-a o długości 4,71 m i szerokości 1,87 m. Rzeczywistość potwierdza to, co sugerują wymiary: CR-V jest niezwykle przestronnym pojazdem. Oferuje niezrównaną swobodę ruchu zarówno z przodu, jak i w drugim rzędzie. Konstruktorzy pomyśleli również o bagażu. Pojemność kufra wynosząca od 587 do 1642 l sprawia, że Honda sprosta nawet bardziej wymagającym zadaniom transportowym.
Wysokie standardy spełnia też wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. W standardzie dostajemy nawigację, usługi online, podgrzewane fotele i kierownicę, a także przesuwaną kanapę. Seryjnie zamontowano również pakiet bezpieczeństwa Honda Sensing 360, który obejmuje najnowocześniejsze systemy monitorowania, eliminujące wszystkie martwe pola wokół pojazdu i tym samym minimalizujące ryzyko kolizji.
Nowa Honda CR-V robi nienaganne wrażenie także podczas jazdy. Seryjne zawieszenie wykorzystujące aktywnie tłumiące amortyzatory (amplitude reactive) doskonale wybiera większość nierówności i przyczynia się do opanowania, jakim CR-V błyszczy podczas przemierzania dłuższych tras.
Typowo dla marki, dużemu SUV-owi nie brak też jednak talentu do pokonywania zakrętów. Wyposażona w komunikatywny układ kierowniczy Honda szybko i chętnie wpisuje się w nawet najciaśniejsze łuki, a napęd na wszystkie koła (dostępny za dopłatą) zapewnia bardzo dobrą trakcję.
Opisywana Honda CR-V e:HEV dysponuje najnowocześniejszą technologią pełnej hybrydy producenta. Zmodyfikowany silnik spalinowy pracujący w cyklu Atkinsona współpracuje tu z jednostką elektryczną. Oba silniki, w zależności od sytuacji na drodze i zapotrzebowania na moc, razem przekazują napęd na koła lub działają samodzielnie. Mocą zarządza system, który Honda nazwała „dwusilnikowym automatycznym przenoszeniem napędu”.
W praktyce CR-V prowadzi się przez większość codziennej jazdy niemal jak auto elektryczne. Wynika to również z faktu, że przy niższych prędkościach za napęd odpowiada wyłącznie jednostka elektryczna. System spontanicznie oddaje moc także podczas szybszej jazdy, a kierowca prawie nie zauważa skomplikowanego współdziałania pojedynczych komponentów.
Podczas większości codziennych sytuacji nie powinno brakować nam mocy. Japoński samochód (wersja AWD) o masie 1800 kg przyspiesza z 0 do 100 km/h w 9,4 s i rozpędzi się maksymalnie do 187 km/h. Producent obiecuje też imponującą jak na tej wielkości pojazd wydajność, Honda CR-V e:HEV AWD ma zużywać średnio 6,7 l/100 km – ale będzie to jeszcze musiała udowodnić w teście.
Dane techniczne | Honda CR-V e:HEV |
---|---|
Silnik | benzynowy + elektr. |
Pojemność skokowa | 1993 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna (benz.) | 148 KM |
Moc maksymalna (elektr.) | 184 KM |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 194 (187)* km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,0 (9,4)* s |
Średnie zużycie paliwa | 5,9 (6,7)* l/100 km |
CENA | od 213 900 zł |
* dane dla wersji AWD |
Nowa Honda CR-V z pełnym napędem hybrydowym startuje od 213 900 zł w bogato wyposażonej wersji Elegance. Wyższy wariant Advance, wyceniony na 244 400 zł, wzbogacono o napęd AWD, wentylowane fotele, ogrzewane siedzenia drugiego rzędu, wyświetlacz head-up czy system nagłośnienia Bose. Ceny CR-V z hybrydą plug-in zaczynają się od 278 600 zł.
Nowa Honda w równym stopniu przekonuje neutralnymi właściwościami jezdnymi, co praktycznością. Efektywny napęd hybrydowy też idzie z duchem czasu. Podobnie jak systemy wsparcia podnoszące poziom bezpieczeństwa.
Nowa Honda CR-V to spójne i udane auto, które ma szanse ponownie przyciągnąć klientów do salonów Hondy, oby tylko nie odstraszyły ich ceny.
Zamontowanie akumulatora pod podłogą pozwoliło uzyskać spory bagażnik (pojemność to 587 litrów). / Honda
W CR-V nigdy nie było ciasno, ale nowa generacja (dłuższa o 10,6 cm, rozstaw osi wzrósł o 3,9 cm) zapewnia podróżującym wyjątkową przestronność. / Honda