Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Honda CR-V III

Typowy nabywca używanej Hondy CR-V płaci za niezawodność i funkcjonalność. Akceptuje wysoką cenę i... zużycie paliwa.

  • Lata produkcji: 2007-2012
  • Silniki: benz. 2.0-2.4 (150-166 KM), diesel 2.2 (140-150 KM)
  • Wersje: SUV
  • Długość/rozstaw osi: 453/263 cm, szerokość/wysokość: 182/168 cm, bagażnik: 525-1530 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Samochód był produkowany tylko w jednej, 5-miejscowej wersji. Producent nie przewidział odmiany z dodatkowymi dwoma fotelami, ale zadbał, by całej piątce pasażerów było maksymalnie wygodnie. Z przodu konsola centralna została zredukowana do minimum (dźwignia zmiany biegów znajduje się na desce rozdzielczej). Bagażnik ma pojemność 525-1530 litrów i można go przedzielić półką w poziomie w ok. 2/3 jego wysokości

Honda-CR-V-III_3
Ergonomia, czytelność i łatwość obsługi są bez zarzutu. Docenić należy także jakość montażu.

SILNIKI

Najlepsze osiągi i najniższe zużycie paliwa gwarantuje mocny turbodiesel 2,2 l (po 2010 r. moc wzrosła ze 140 do 150 KM). Silnik jest doskonały, ale swoje wady. Najważniejszą jest ograniczona dostępność tanich części zamiennych. Alternatywą dla diesla jest 2-litrowa wersja benzynowa. Kompletnie bezawaryjna, pod warunkiem że nie próbuje się w niej zamontować instalacji LPG. Na rynku można spotkać jeszcze odmianę 2.4 i-VTEC, ale produkowano ją tylko na wybrane rynki (np. amerykański i ukraiński).

AWARYJNOŚĆ

Auto wyróżnia się wyjątkową niezawodnością. Awarie to na ogół efekt zużycia.

KOSZTY

Wysokie ceny aut używanych, niemałe kwoty za części i usługi serwisowe.

SYTUACJA RYNKOWA

Duża podaż aut używanych. Nie brakuje nawet ofert z polskich salonów. Szkoda tylko, że są one tak drogie.

Honda-CR-V-III_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Osoby siedzące z tyłu docenią płaską podłogę – tunel środkowy nie ogranicza miejsca na nogi.
  • Silnik 2.0 -VTEC istotnie różni się od starszej wersji z poprzedniej generacji modelu – zamiast dwóch wałków rozrządu zamontowano w nim tylko jeden. Co ciekawe – osiągi praktycznie nie uległy zmianie, udało się jednak obniżyć masę tej jednostki i jej zużycie paliwa.
  • Auto jest niestety hitem wśród złodziei.

CENY

25 000 zł – Najtańsze oferty, zazwyczaj sprowadzane diesle z dużym przebiegiem oraz wersje angielskie.
35 000 zł – Tu zaczynają się auta krajowe warte uwagi. Wersje benzynowe są często droższe niż turbodiesle.
50 000 zł – Najdroższe egzemplarze z tej generacji lub najtańsze z kolejnej. Trzeba uważać, żeby nie przepłacić.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 2.0 i-VTEC 2.4 i-VTEC 2.2 i-CTDi 2.2 i-DTEC
Pojemność skokowa 1997 cm³ 2354 cm³ 2204 cm³ 2204 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 150 KM 166 KM 140 KM 150 KM
Maks. moment obr. 192 Nm 220 Nm 340 Nm 350 Nm
Przysp. 0-100 km/h 10,2 s brak danych 10,3 s 9,6 s
Prędkość maks. 190 km/h brak danych 187 km/h 190 km/h
Średnie zuż. paliwa 8,1 l/100 km 9,2 l/100 km 6,5 l/100 km 6,5 l/100 km

HISTORIA MODELU

1995 - CR-V I
2001 - druga generacja modelu
2007-  debiutuje opisywany model
2010 - niewielka modernizacja, wzmocnienie diesla i zmiana oznaczenia z i-CTDI na i-DTEC
2012 - nowa generacja modelu

Honda-CR-V-IV_5
Honda CR-V IV.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • W mieście zatyka się filtr cząstek stałych w starych dieslach.
    Wskazana regeneracja i kontrola wtryskiwaczy oraz turbodoładowania.
    Koszt: od 600 zł
  • Spore zużycie oleju
    To znowu problem niektórych diesli. Jeśli silnik jest zużyty, olej ubywa w oczach.
  • Zużyty kompresor klimatyzacji
    Typowa usterka modelu, warto zwrócić na nią uwagę przed zakupem auta. Zużyty kompresor hałasuje.
    Koszt regeneracji: od 1500 zł
  • Ogniska korozji na tylnej klapie
    Nie od dziś wiadomo, że Hondy mają delikatny lakier. Warto zrobić zaprawki.

ZALETY I WADY

+ Wysoki poziom niezawodności.
+ Wzorowa funkcjonalność.
+ Żadne silnik nie zasługuje tak naprawdę na złą ocenę.

- Wysokie ceny aut i części zamiennych.
- Spore ryzyko kradzieżowe
- Przeciętny napęd 4x4

Honda-CR-V-III_6
Polecamy wersje benzynowe. Palą więcej niż diesle, ale tylko one gwarantują legendarną niezawodność Hondy. Można jedynie żałować, że nie są stworzone do zasilania gazem.

WARTO KUPIĆ

Ze względu na osiągi i zużycie paliwa polecamy diesle. Ze względu na niezawodność – benzynowego 2.0 i-VTEC.

UWAŻAJ NA

Auta z instalacją LPG, oraz na egzemplarze sprowadzane z USA – na ogół są po wypadkach i korodują.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 4/6

SUMA: 21/24 pkt

Czytaj także