Typowy nabywca używanej Hondy CR-V płaci za niezawodność i funkcjonalność. Akceptuje wysoką cenę i... zużycie paliwa.
Samochód był produkowany tylko w jednej, 5-miejscowej wersji. Producent nie przewidział odmiany z dodatkowymi dwoma fotelami, ale zadbał, by całej piątce pasażerów było maksymalnie wygodnie. Z przodu konsola centralna została zredukowana do minimum (dźwignia zmiany biegów znajduje się na desce rozdzielczej). Bagażnik ma pojemność 525-1530 litrów i można go przedzielić półką w poziomie w ok. 2/3 jego wysokości
Najlepsze osiągi i najniższe zużycie paliwa gwarantuje mocny turbodiesel 2,2 l (po 2010 r. moc wzrosła ze 140 do 150 KM). Silnik jest doskonały, ale swoje wady. Najważniejszą jest ograniczona dostępność tanich części zamiennych. Alternatywą dla diesla jest 2-litrowa wersja benzynowa. Kompletnie bezawaryjna, pod warunkiem że nie próbuje się w niej zamontować instalacji LPG. Na rynku można spotkać jeszcze odmianę 2.4 i-VTEC, ale produkowano ją tylko na wybrane rynki (np. amerykański i ukraiński).
Auto wyróżnia się wyjątkową niezawodnością. Awarie to na ogół efekt zużycia.
Wysokie ceny aut używanych, niemałe kwoty za części i usługi serwisowe.
Duża podaż aut używanych. Nie brakuje nawet ofert z polskich salonów. Szkoda tylko, że są one tak drogie.
25 000 zł – Najtańsze oferty, zazwyczaj sprowadzane diesle z dużym przebiegiem oraz wersje angielskie.
35 000 zł – Tu zaczynają się auta krajowe warte uwagi. Wersje benzynowe są często droższe niż turbodiesle.
50 000 zł – Najdroższe egzemplarze z tej generacji lub najtańsze z kolejnej. Trzeba uważać, żeby nie przepłacić.
SILNIK | 2.0 i-VTEC | 2.4 i-VTEC | 2.2 i-CTDi | 2.2 i-DTEC |
---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1997 cm³ | 2354 cm³ | 2204 cm³ | 2204 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 150 KM | 166 KM | 140 KM | 150 KM |
Maks. moment obr. | 192 Nm | 220 Nm | 340 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,2 s | brak danych | 10,3 s | 9,6 s |
Prędkość maks. | 190 km/h | brak danych | 187 km/h | 190 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 8,1 l/100 km | 9,2 l/100 km | 6,5 l/100 km | 6,5 l/100 km |
1995 - CR-V I
2001 - druga generacja modelu
2007- debiutuje opisywany model
2010 - niewielka modernizacja, wzmocnienie diesla i zmiana oznaczenia z i-CTDI na i-DTEC
2012 - nowa generacja modelu
+ Wysoki poziom niezawodności.
+ Wzorowa funkcjonalność.
+ Żadne silnik nie zasługuje tak naprawdę na złą ocenę.
- Wysokie ceny aut i części zamiennych.
- Spore ryzyko kradzieżowe
- Przeciętny napęd 4x4
Ze względu na osiągi i zużycie paliwa polecamy diesle. Ze względu na niezawodność – benzynowego 2.0 i-VTEC.
Auta z instalacją LPG, oraz na egzemplarze sprowadzane z USA – na ogół są po wypadkach i korodują.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 4/6
SUMA: 21/24 pkt