Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Honda ZR-V e:HEV – przód w ruchu

Honda ZR-V e:HEV – brakujący element? | PIERWSZA JAZDA

Honda ZR-V e:HEV – brakujący element? | PIERWSZA JAZDA

Honda poważnie zabrała się za odrabianie strat na europejskim rynku. Ma jej w tym pomóc m.in. najnowszy hybrydowy SUV tej japońskiej marki – ZR-V. Model wypełni lukę pomiędzy mniejszym HR-V a większym CR-V, a za jego naturalnego konkurenta można uznać choćby popularną Toyotę Corollę Cross. Zadanie ma więc niełatwe.

  • Nowy, kolejny już, kompaktowy SUV w rozrastającej się ofercie Hondy 
  • Pod maską hybrydowy układ e:HEV o systemowej mocy 184 KM

Portfolio Hondy w ostatnich latach nie przekonywało w naszym kraju różnorodnością. O udział w rynku rywalizowało zaledwie kilka modeli. To się niebawem zmieni. Nowe auto – ZR-V – uzupełnia gamę w popularnym segmencie kompaktowych SUV-ów i ma wypełnić lukę między większym CR-V a miejskim crossoverem HR-V.

Honda ZR-V ma ok. 4,6 m długości i 1,84 m szerokości, jest więc mniej więcej tak duża jak VW Tiguan. Wnętrze oferuje wystarczającą ilość miejsca dla czterech dorosłych osób, przyjemne materiały i bogate wyposażenie. To ostatnie obejmuje wiele rozwiązań z zakresu łączności, w tym Apple CarPlay i Android Auto, a także różne usługi online.

Rozczarowuje natomiast bagażnik, który pomieści skromne jak na tę klasę 380 l. Wrażenia nie robi też maksymalna pojemność: 1312 l. Za to Honda ma elektryczną klapę, która automatycznie się zamyka, gdy oddalimy się od samochodu. Aby ją ponownie otworzyć, wystarczy wsunąć stopę pod tylny zderzak.

Honda ZR-V bagażnik
Pojemność bagażnika wynosi od 390 do 1322 l w niższych wersjach wyposażeniowych oraz 380-1301 litrów w wyższych specyfikacjach.
|AZ

Wrażenia z jazdy – wygodnie, statecznie i bezpiecznie

Podczas jazdy japoński pojazd przekonuje skuteczną izolacją akustyczną. Na pochwałę zasługuje również ogólny komfort zawieszenia. Konwencjonalne elementy resorująco-tłumiące pewnie wybierają większość nierówności, ale podczas jazdy z niższą prędkością zaskakująco wyraźnie informują o mniejszych wybojach. Pasażerowie docenią natomiast wygodnie wyściełane fotele o dużym zakresie regulacji.

Choć Honda nie ustaje w podkreślaniu, że nowy ZR-V to dynamiczny SUV, nie należy oczekiwać, że japoński samochód dostarczy wyjątkowo dużo radości z jazdy. Nie skręca wystarczająco zwinnie, a do tego w szybkich łukach dość wcześnie ujawnia tendencję do podsterowności.

Honda ZR-V tył w ruchu
Mimo sporej mocy nowy SUV Hondy nie ma sportowego usposobienia, a raczej spokojny charakter.
AZ

Do wysokiego poziomu bezpieczeństwa przyczynia się cały szereg seryjnie montowanych systemów wsparcia, w tym ostrzeganie przed kolizją z wykrywaniem pieszych i aktywnym hamowaniem, rozpoznawanie znaków drogowych i adaptacyjny tempomat z asystentem jazdy w korku.

Choć wąskie słupki, wyprofilowana maska i duża tylna szyba zapewniają dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, to na pokładzie zawsze znajdziemy kamerę cofania i czujniki parkowania.

Pod maską – sprawna i oszczędna hybryda

Za napęd odpowiada typowy dla marki układ hybrydowy e:HEV. W zależności od sytuacji na drodze i zapotrzebowania na moc przednie koła napędza silnik elektryczny, dwulitrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa lub obie jednostki naraz.

Honda ZR-V silnik
Za napędzanie auta odpowiada wydajna pełna hybryda o mocy systemowej 184 KM.
AZ

Moc systemowa wynosi 184 KM, dzięki czemu ZR-V przyspiesza jak pojazd całkowicie elektryczny i w ok. 8 s osiąga prędkość 100 km/h. Moc można precyzyjnie dozować, a – również dzięki dobremu wygłuszeniu silnika benzynowego – kierowca w niewielkim stopniu zauważa pracę skomplikowanego układu. Zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 5,8 l na 100 km, japoński SUV jest więc też całkiem wydajny.

 Dane techniczne Honda ZR-V e:HEV
Silnik  benzynowy + elektr.
Pojemność skokowa 1993 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Moc maksymalna (benz./el./syst.) 143/184/184 KM
Maks. mom. obr. (benz./el./syst.) 186/315/b.d. Nm
Osiągi
Prędkość maksymalna 173 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,8 s
Średnie zużycie paliwa 5,7-5,8 l/100 km
CENA od 189 900 zł

Honda ZR-V jest aktulanie dostępna w tzw. ofercie przedsprzedażowej. Ceny zaczynają się od 189 900 zł, a kończą na 211 900 zł.

Honda ZR-V e:HEV – naszym zdaniem

Honda ZR-V debiutuje w otoczeniu pełnym rywali najwyższej klasy. Dopiero się okaże, czy odniesie sukces i sięgnie czołowych pozycji w statystykach rejestracji. Do jej atutów należy wydajny napęd hybrydowy, wadą jest natomiast nieduży bagażnik i stosunkowo wysoka cena.

ocena 4,5/5

Czas pokaże, czy połączenie przynależności do pożądanego segmentu rynkowego z efektywnym napędem hybrydowym przysporzy Hondzie popularności.

Czytaj także