Paradoks: jako nowa nie zdołała się utrzymać na rynku. Jako używana jest poszukiwana i najdroższa w swojej klasie.
Sporo miejsca dla pasażerów i niepraktyczny bagażnik. Ta uwaga dotyczy zarówno sedana jak i kombi. Na szczęście jakość wykończenia jest bardzo dobra, a zabezpieczenie antykorozyjne nie pozostawia nic do życzenia. Gorzej z trwałością lakieru – jest bardzo podatny na zarysowania i odpryski.
Benzynowe jednostki są trwałe. Jak przystało na Hondę, najlepiej czują się na wysokich obrotach i... palą olej. Mimo braku hydrauliki zaworowej tolerują LPG. Luz reguluje się śrubami. Do jego korekty wystarczą dwa klucze i szczelinomierz. Za usługę mechanik policzy 100-300 zł,
a osoby z zacięciem do majsterkowania mogą przeprowadzić ten zabieg samodzielnie. Diesel 2.2 i-DTEC, którego import ogranicza wysoka akcyza, jest oszczędny i trwały, ale w przypadku awarii będzie drogi w naprawie (trudno o części).
Mechanika Accorda, poza słabym sprzęgłem, nie sprawia problemów. Użytkownicy modelu często narzekają na hałasujące wnętrze, słabe mocowanie elementów wykończeniowych czy niezbyt trwałe oryginalne głośniki.
Używane Accordy w dobrym stanie nadal są koszmarnie drogie. Części zamienne są droższe niż do niemieckich aut klasy średniej. Honda wolno traci jednak na wartości.
Rynek wtórnym zdominowały auta z silnikami benzynowymi. Nie brakuje krajowych, łatwo o praktyczne kombi.
23 000 zł – Egzemplarze, których właściciele nie deklarują bezwypadkowości. Diesle „do opłat”, amerykańskie Accordy.
40 000 zł – Przeciętna cena ofertowa. Wystarczy na dobrze utrzymaną oraz wyposażoną Hondę z lat 2008-2010.
65 000 zł – Zadbane benzynowe Accordy z lat 2014-2015, z bogatym wyposażeniem i przebiegiem ok. 100 tys. km.
SILNIK | 2.0 i-VTEC | 2.4 i-VTEC | 2.2 i-DTEC | 2.2 i-DTEC |
---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1997 cm³ | 2354 cm³ | 2199 cm³ | 2199 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 156 KM | 201 KM | 150 KM | 180 KM |
Maks. moment obr. | 192 Nm | 234 Nm | 350 Nm | 380 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9‚4 s | 8,0 s | 9‚4 s | 8‚6 s |
Prędkość maks. | 215 km/h | 227 km/h | 212 km/h | 220 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,9 l/100 km | 8,6 l/100 km | 5‚3 l/100 km | 5‚6 l/100 km |
2008 - debiutuje Honda Accord VIII
2009 - premiera diesla o mocy 180 KM łączonego z ręczną skrzynią i dostępnego w wersji Type S z pakietem stylistycznym
2011 - drobna modernizacja – nowe reflektory, zmienione materiały wykończeniowe
2015 - zakończenie sprzedaży w Europie
+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza.
+ Wysoka trwałość mechaniczna.
+ Bardzo dobre właściwości jezdne.
- Wyśrubowane ceny, wysokie ryzyko kradzieży.
- Koszty zakupu i serwisowania.
- Mały bagażnik, często hałasujące wnętrze.
- Podatny na uszkodzenia lakier.
Optymalnym wyborem będzie benzynowy Accord 2.0 z krajowego salonu. Obawy o koszt serwisu utrudniają sprzedaż diesla.
Świeżo sprowadzone Accordy 2.2/2.4 „do opłat” (wysoka akcyza), diesle bez historii serwisowej (mogą mieć 0,5 mln km).
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 3/6
SUMA: 17/24 pkt