Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Honda Accord VIII

Paradoks: jako nowa nie zdołała się utrzymać na rynku. Jako używana jest poszukiwana i najdroższa w swojej klasie.

  • Lata produkcji: 2008-2015
  • Silniki: benz. 2.0-2.4 (156-201 KM), diesel 2.2 (150-180 KM)
  • Wersje: sed, kmb
  • Długość/rozstaw osi: 472-475/271 cm, szerokość/wysokość: 184/144 cm, bagażnik: sed 465 l, kmb 405-1250 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Sporo miejsca dla pasażerów i niepraktyczny bagażnik. Ta uwaga dotyczy zarówno sedana jak i kombi. Na szczęście jakość wykończenia jest bardzo dobra, a zabezpieczenie antykorozyjne nie pozostawia nic do życzenia. Gorzej z trwałością lakieru – jest bardzo podatny na zarysowania i odpryski.

Honda-Accord-VIII_3
Kokpit jest elegancko stylizowany, ale w wielu autach elementy wykończeniowe nieprzyjemnie hałasują.

SILNIKI

Benzynowe jednostki są trwałe. Jak przystało na Hondę, najlepiej czują się na wysokich obrotach i... palą olej. Mimo braku hydrauliki zaworowej tolerują LPG. Luz reguluje się śrubami. Do jego korekty wystarczą dwa klucze i szczelinomierz. Za usługę mechanik policzy 100-300 zł,
a osoby z zacięciem do majsterkowania mogą przeprowadzić ten zabieg samodzielnie. Diesel 2.2 i-DTEC, którego import ogranicza wysoka akcyza, jest oszczędny i trwały, ale w przypadku awarii będzie drogi w naprawie (trudno o części).

AWARYJNOŚĆ

Mechanika Accorda, poza słabym sprzęgłem, nie sprawia problemów. Użytkownicy modelu często narzekają na hałasujące wnętrze, słabe mocowanie elementów wykończeniowych czy niezbyt trwałe oryginalne głośniki.

KOSZTY

Używane Accordy w dobrym stanie nadal są koszmarnie drogie. Części zamienne są droższe niż do niemieckich aut klasy średniej. Honda wolno traci jednak na wartości.

SYTUACJA RYNKOWA

Rynek wtórnym zdominowały auta z silnikami benzynowymi. Nie brakuje krajowych, łatwo o praktyczne kombi.

Honda-Accord-VIII_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Za Oceanem model był oferowany jako Acura TSX (2003-2014).
  • Dostępny w USA Accord VIII (2007-2012) miał zupełnie inne nadwozie od europejskiego odpowiednika.
  • Dostępne m.in. w USA Accordy IX i X pojawiają się w Polsce. Są wyceniane na odpowiednio 45-75/80-135 tys. zł.
  • Korozja nie jest zagrożeniem dla nadwozia Accorda. Rdzewieją głównie detale – m.in. ramka szyberdachu, śruby podwozia czy okolice zamka maski.

CENY

23 000 zł – Egzemplarze, których właściciele nie deklarują bezwypadkowości. Diesle „do opłat”, amerykańskie Accordy.
40 000 zł – Przeciętna cena ofertowa. Wystarczy na dobrze utrzymaną oraz wyposażoną Hondę z lat 2008-2010.
65 000 zł – Zadbane benzynowe Accordy z lat 2014-2015, z bogatym wyposażeniem i przebiegiem ok. 100 tys. km.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 2.0 i-VTEC 2.4 i-VTEC 2.2 i-DTEC 2.2 i-DTEC
Pojemność skokowa 1997 cm³ 2354 cm³ 2199 cm³ 2199 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 156 KM 201 KM 150 KM 180 KM
Maks. moment obr. 192 Nm 234 Nm 350 Nm 380 Nm
Przysp. 0-100 km/h 9‚4 s 8,0 s 9‚4 s 8‚6 s
Prędkość maks. 215 km/h 227 km/h 212 km/h 220 km/h
Średnie zuż. paliwa 6,9 l/100 km 8,6 l/100 km 5‚3 l/100 km 5‚6 l/100 km
Honda-Accord-VIII_4
Silniki benzynowe są bardzo trwałe.

HISTORIA MODELU

2008 - debiutuje Honda Accord VIII
2009 - premiera diesla o mocy 180 KM łączonego z ręczną skrzynią i dostępnego w wersji Type S z pakietem stylistycznym
2011 - drobna modernizacja – nowe reflektory, zmienione materiały wykończeniowe
2015 - zakończenie sprzedaży w Europie

Honda-Accord-VIII_6
Honda Accord VIII w wersji sedan.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Naprawa przedniego zawieszenia
    Accord ma wielowahaczowe zawieszenie także z przodu. Warto wymieniać komplet elementów.
    Komplet zamienników: od 950 zł
  • Mała trwałość sprzęgła i docisku
    Na ograniczoną żywotność sprzęgła narzekają użytkownicy wszystkich wersji silnikowych.
    Koszt wymiany i części: od 950 zł
  • Dwumasowe koło dla diesla 2.2 i-DTEC
    „Dwumasa” kosztuje 1400-1900 zł. Kolejne kilkaset trzeba przeznaczyć na sprzęgło.
    Wymiana sprzęgła z „dwumasą”: od 3 tys. zł
  • Wymiana rozrządu w dieslu 2.2 i-DTEC
    Diesel ma dwa łańcuchy – krótszy napędza pompę oleju. Wymiana jest dość droga.
    Koszt wymiany i części: od 2500 zł

ZALETY I WADY

+ Atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza.
+ Wysoka trwałość mechaniczna.
+ Bardzo dobre właściwości jezdne.

- Wyśrubowane ceny, wysokie ryzyko kradzieży.
- Koszty zakupu i serwisowania.
- Mały bagażnik, często hałasujące wnętrze.
- Podatny na uszkodzenia lakier.

Honda-Accord-VIII_5
Mały bagażnik z dużymi nadkolami.

WARTO KUPIĆ

Optymalnym wyborem będzie benzynowy Accord 2.0 z krajowego salonu. Obawy o koszt serwisu utrudniają sprzedaż diesla.

UWAŻAJ NA

Świeżo sprowadzone Accordy 2.2/2.4 „do opłat” (wysoka akcyza), diesle bez historii serwisowej (mogą mieć 0,5 mln km).

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 3/6

SUMA: 17/24 pkt

Czytaj także