Ewenement. Czas płynie, a Civic ósmej generacji – znany też jako UFO – nie psuje się, wciąż świetnie wygląda i w ogóle nie tanieje!
Futurystycznie zaprojektowane nadwozie i wnętrze wciąż cieszą oko. Najłatwiej o pięciodrzwiowego hatchbacka, który możliwościami przewozowymi zawstydza wiele kombi, a zakresu aranżacji wnętrza mogą mu pozazdrościć minivany. Coupe są sprowadzane z Ameryki i często mają wypadkową przeszłość.
Najlepszym źródłem mocy jest benzynowy silnik 1.8 lub. Diesla 2.2 z łańcuchem rozrządu polecamy, o ile ma udokumentowaną historię, a auto jest zarejestrowane. Status "do opłat" to zwykle próba przemilczenia konieczności opłacenia przez nabywcę 18,6% akcyzy. Bazowy silnik 1.4 (oznaczany czasem 1.33) jest zbyt słaby. Hybryda (tylko sedan) nie zaskakuje oszczędnością. Instalacji gazowych raczej nie polecamy.
Używane Hondy trzymają cenę m.in. ze względu na przekonanie o ich trwałości. W Civicu problemy najczęściej dotyczą skrzyń z niezbyt trwałymi synchronizatorami i łożyskami (nie lubią agresywnych zmian biegów i jazdy na niskich obrotach). Zawodnym elementem są też pompy sprzęgła i linki „ręcznego”. W hatchbackach sprzed liftingu hałasują elementy wnętrza.
Części eksploatacyjne mają zamienniki. Elementy dostępne tylko w ASO są drogie.
Na nabywców czeka 700 Civiców we wszystkich wersjach, także z krajowego salonu i z pierwszej ręki
i-Shift to niezbyt szybka, zautomatyzowana skrzynia. Była oferowana w wersjach 1.4 i 1.8 (w 1.8 do liftingu). Jej naprawa może być trudna i droga.
13 000 zł – Ceny minimalne nie topnieją. Mniej kosztują tylko auta z kierownicą prawej stronie czy powypadkowe.
22 000 zł – By mieć pole manewru przy poszukiwaniach używanego Civica, wciąż trzeba dysponować dużym budżetem.
37 000 zł – Górna granica cen za „zwykłe” auta we wzorowym stanie. Type-R jest wyceniany na 38-48 tys. zł.
SILNIK | 1.3 IMA | 1.4 i-DSI | 1.4 i-VTEC | 1.8 i-VTEC | 2.0 Type-R | 2.2 i-CTDi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1339 cm³ | 1339 cm³ | 1339 cm³ | 1799 cm³ | 1998 cm³ | 2204 cm³ |
Zasilanie | benz.+elektr. | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel |
Moc maks. | 115 KM | 83 KM | 100 KM | 140 KM | 200 KM | 140 KM |
Maks. moment obr. | 125+103 Nm | 120 Nm | 127 Nm | 175 Nm | 195 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,1 s | 14,6 s | 13,0 s | 8,9 s | 6,6 s | 8,6 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 170 km/h | 177 km/h | 205 km/h | 235 km/h | 205 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,6 l/100 km | 5,9 l/100 km | 5,7 l/100 km | 6,6 l/100 km | 9,1 l/100 km | 5,3 l/100 km |
2006 - premiera Hondy Civic VIII
2007 - gamę uzupełniły diesel 2.2 i-CTDi oraz sportowa wersja 2.0 Type-R
2008 - modernizacja, zastrzyk mocy dla bazowego silnika 1.4
2010 - z gamy wypadają diesel oraz Type-R
2011 - debiutuje Civic VIII
+ Wybitnie solidna konstrukcja.
+ Duże i funkcjonalne wnętrze hatchbacka.
+ Wciąż atrakcyjna stylizacja nadwozia i wnętrza.
- Wyśrubowane ceny dobrych Civiców.
- Przeciętnie wykończone wnętrze.
- Problemy z łożyskami skrzyń biegów.
- Znaczne ryzyko kradzieży.
Pięciodrzwiowego hatchbacka z silnikiem 1.8 i-VTEC. Jako inwestycja – limitowana odmiana Type-R Championship White.
Samochody sprowadzone z USA (zwykle powypadkowe), tanie Type-R oraz wyposażone w instalację LPG.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt