Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Touring Arese RH95

Limitowany do 18 sztuk – Touring Arese RH95

Znana z krótkoseryjnych hiperaut mediolańska Carrozzeria Touring Superleggera przedstawiła swój pierwszy model z silnikiem między kabiną a tylną osią.

  • Karbonowa karoseria
  • 720 KM i 3,0 s od 0 do 100 km/h
  • Zbudowanie jednego egzemplarza trwa pół roku

Carrozzeria Touring Superleggera to włoska spółka istniejąca od 2009 r., która kultywuje tradycje założonej w 1926 r. Carrozzerii Touring, jednej z najsłynniejszych firm karoseryjnych w historii motoryzacji. Carrozzeria Touring Superleggera skupia się na projektowaniu i produkcji bardzo krótkich serii hiperaut. Najnowszym z nich jest Arese RH95, uświetniające 95-lecie Touringa.

Arese RH95 to pierwszy model Carrozzerii Touring Superleggera z silnikiem umieszczonym między kabiną a tylną osią. Jest nim jednostka V8 o mocy 720 KM, która przy 3000 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 770 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi równe trzy sekundy, a prędkość maksymalna to 340 km/h. Arese RH95 zużywa średnio 11,4 l/100 km.

Piękną i smukłą karoserię wykonano w całości z włókien węglowych. Mierzy ona 478 cm długości, 198 cm szerokości i 126 cm wysokości. Rozstaw osi: 265 cm. W celu ułatwienia wsiadania i wysiadania unoszone boczne drzwi zachodzą na dach. W Arese RHG95 nie brakuje aktywnych elementów aerodynamicznych.

Carrozzeria Touring Superleggera zamierza wyprodukować 18 takich samochodów. Zbudowanie jednego zajmuje pół roku.

Założona 95 lat temu przez Felice Bianchi Anderloniego Carrozzeria Touring to jedna z najbardziej zasłużonych firm dla samochodowego designu. Jej najlepsze kreacje powstały w latach 30. i 50. ubiegłego wieku. Firma projektowała karoserie np. dla Alfy Romeo, Astona Martina, Ferrari, Lamborghini i Maserati. Pierwsze drogowe Ferrari w historii, czyli przedstawiony w 1948 r. model 166 Sport na podwoziu numer 005 S, miało właśnie nadwozie autorstwa Carrozzerii Touring. Touring zaprojektował także jedną z najbardziej futurystycznych Alf Romeo w dziejach, czyli wyścigowe 1900 C52 Disco Volante z 1952 r.

Kilkanaście lat temu prawa do nazwy Touring kupiła europejska spółka i w 2009 r. założono Carrozzeria Touring Superleggera z siedzibą w Mediolanie. Jednym z najbardziej znanych aut tej firmy jest przedstawiona w 2013 r. współczesna interpretacja modelu Disco Volante, tym razem oparta na Alfie Romeo 8C Competizione.

Touring Arese RH95
Zbudowanie jednego egzemplarza Touringa Arese RH95 zajmuje pół roku.
Carrozzeria touring superleggera
Touring Arese
Arese RH95 to pierwsze auto Carrozzerii Touring Superleggery o takich proporcjach, wymuszonych umieszczeniem silnika między kabiną a tylną osią.
CARROZZERIA TOURING SUPERLEGGERA
Touring Arese
Obie pokrywy Touringa Arese RH95 też się podnoszą w widowiskowy sposób.
CARROZZERIA TOURING SUPERLEGGERA
Touring Arese
Za kabiną Touringa Arese RH95 znalazło się 720-konne V8.
CARROZZERIA TOURING SUPERLEGGERA
Touring Arese
Prędkość maksymalna Touringa Arese RH95 wynosi 340 km/h.
CARROZZERIA TOURING SUPERLEGGERA
Touring Arese
Wnętrza Touringa Arese RH95 ma zdecydowanie luksusowy charakter.
CARROZZERIA TOURING SUPERLEGGERA
Touring Arese
Fotel kierowcy Touringa Arese RH95 wyróżniono jaśniejszą tapicerką.
CARROZZERIA TOURING SUPERLEGGERA
Alfa Romeo 8C 2900
Jednym z najsłynniejszych projektów Carrozzerii Touring jest nadwozie tej Alfy Romeo 8C 2900 B z 1938 r.
Stellantis
Alfa Romeo Disco Volante
Carrozzeria Touring zaprojektowała nadwozie także dla tej Alfy Romeo 1900 C52 Disco Volante z 1952 r.
Stellantis
Touring Disco Volante
Jednym z najbardziej znanych modeli Carrozzerii Touring Superleggery jest ta współczesna interpretacja Disco Volante z 2013 r.
Stellantis

Czytaj także