BMW stosuje nazwę Touring dla wersji kombi, ale pierwsze auto noszące to oznaczenie było... hatchbackiem.
W 1971 r. pojawiło się pierwsze BMW touring. Wbrew pozorom nie miało ono karoserii kombi, ale hatchbacka. Nie był to też hatchback kompaktowy, ale klasy średniej. Nie miał ponadto dwóch par, ale tylko jedną parę bocznych drzwi.
Touring był jedną z wersji nadwoziowych BMW serii 02, produkowanego w latach 1966-1977. Ten samochód klasy średniej był bezpośrednim poprzednikiem pierwszej generacji serii 3 i odniósł spektakularny sukces. Przez 11 lat wyprodukowano aż 856,9 tys. sztuk tej serii.
Touring to pierwszy seryjny hatchback BMW. Miał 411 cm długości, 159 cm szerokości i 138 cm wysokości. W porównaniu z obecnym i o klasę niższym BMW serii 1 samochód sprzed pół wieku był więc o 21 cm krótszy, o 21 cm węższy i o 5 cm niższy. Ustępował mu także o 17 cm rozstawem osi (w touringu wynosił on dwa i pół metra).
Najlżejsza odmiana touringa ważyła 1030 kg. W gamie znalazły się wyłącznie czterocylindrowe silniki 1.6-2.0 o mocy od 85 do 130 KM.
Niestety, touring nie odniósł sukcesu. Produkowano go tylko do 1974 r. W tym czasie powstało ok. 30 tys. sztuk tej wersji, co stanowi 3,5% całej produkcji serii 02.
Nazwa touring zniknęła na 17 lat. W 1988 r. trafiła na pierwsze seryjne kombi BMW, czyli odmianę serii 3 E30. W 1991 r. pojawiło się pierwsze BMW kombi klasy wyższej, czyli touring na bazie serii 5 E34. Na tym samym modelu oparto pierwsze kombi BMW z serii M, czyli produkowane w latach 1992-1995 340-konne M5 touring (od 1971 r. nazwę pisano małą literą, dużą zaczęto stosować dopiero w pierwszej dekadzie obecnego stulecia).
Mimo ogromnej gamy modelowej wersji kombi doczekały się jedynie dwie serie BMW: 3 i 5. Dotychczas na rynek trafiły tylko dwa kombi BMW M (na bazie trzeciej i piątej generacji serii 5). Jak dotąd zdarzył się też jeden jedyny seryjny shooting brake BMW, czyli produkowane w latach 1998-2002 BMW Z3 Coupe.
Za spadkobiercę tradycji BMW touringa sprzed pół wieku można uznać wytwarzane w latach 2013-2020 BMW serii 3 Gran Turismo, czyli liftback klasy średniej.