Z pakietem Touring najnowsze GT3 nie wygląda, jakby „uciekło” z toru wyścigowego, ale to bynajmniej nie zmniejsza jego potencjału.
Jeśli w ogóle o Porsche 911 można to powiedzieć, standardowe wersje 911 prezentują się skromnie. Mają czyste linie i nie epatują potężnymi spoilerami.
Co innego seria GT, która w obecnej generacji 911 (992) składa się na razie jednego modelu – GT3. W tym przypadku nie ma mowy o dyskretnym wyglądzie. Nadwozie jest poszerzone, a elementy pakietu aerodynamicznego tyleż funkcjonalne, co ostentacyjne. Są jednak tacy klienci, którym zależy na wszystkich niesamowitych przymiotach układu jezdnego i silnika GT-trójki, ale pragną więcej wstrzemięźliwości w prezencji. Dla nich właśnie Porsche ma pakiet Touring.
Pierwszy raz wariant wyposażenia Touring zastosowano w Carrerze RS z 1973 roku, ale potem na lata o nim zapomniano. Pakiet Touring powrócił dopiero w 2017 r., do 911 GT3 poprzedniej serii 991, i zyskał sporą popularność. Teraz można zamówić go także do aktualnego GT3 992.
Najważniejszą zmianą jest rezygnacja z dużego tylnego spoilera – najbardziej charakterystycznego elementu aerodynamicznego i przy okazji – wizualnego. Zamiast niego montowana jest inaczej stylizowana maska silnika, a niezbędną siłę docisku przy wysokich prędkościach gwarantuje wysuwany spoiler. Ponadto auto wyposażono w srebrne listwy wokół bocznych szyb oraz końcówki wydechu (opcjonalnie oba elementy mogą być jednak czarne), a przód jest w całości lakierowany w kolorze nadwozia.
We wnętrzu zastosowano rozszerzony pakiet wykończenia czarną skórą (zamiast zamszem) – pokrywa ona m.in. kierownicę, dźwignię i mieszek zmiany biegów, oparcie na nogę na konsoli środkowej czy boczki drzwiowe. Oprócz tego inne są tapicerka – połączenie czarnej skóry z tkaniną (tą ostatnią wykończono także dach), elementy deski rozdzielczej oraz górne fragmenty paneli drzwi, które mają specjalne przetłoczenia powierzchni, a nakładki progów oraz ozdobne nakładki na desce rozdzielczej i konsoli między fotelami wykonano z czarnego szczotkowanego aluminium. GT3 z pakietem Touring ma standardowo 6-biegową przekładnię manualną, ale inaczej niż w poprzedniku – można wybrać także siedmiobiegową dwusprzęgłową skrynię PDK.
Pakiet Touring będzie oferowany bez dopłaty, a do samochodu weń wyposażonego da się zamówić większość elementów wyposażenia dodatkowego przeznaczonego do GT3. Cena auta zaczyna się od 883 tys. zł.