Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Porsche 911 GT3 Touring

Mniej wyzywające – Porsche 911 GT3 Touring

Mniej wyzywające – Porsche 911 GT3 Touring

Z pakietem Touring najnowsze GT3 nie wygląda, jakby „uciekło” z toru wyścigowego, ale to bynajmniej nie zmniejsza jego potencjału.

Jeśli w ogóle o Porsche 911 można to powiedzieć, standardowe wersje 911 prezentują się skromnie. Mają czyste linie i nie epatują potężnymi spoilerami.

Co innego seria GT, która w obecnej generacji 911 (992) składa się na razie  jednego modelu – GT3. W tym przypadku nie ma mowy o dyskretnym wyglądzie. Nadwozie jest poszerzone, a elementy pakietu aerodynamicznego tyleż funkcjonalne, co ostentacyjne. Są jednak tacy klienci, którym zależy na wszystkich niesamowitych przymiotach układu jezdnego i silnika GT-trójki, ale pragną więcej wstrzemięźliwości w prezencji. Dla nich właśnie Porsche ma pakiet Touring.

Pierwszy raz wariant wyposażenia Touring zastosowano w Carrerze RS z 1973 roku, ale potem na lata o nim zapomniano. Pakiet Touring powrócił dopiero w 2017 r., do 911 GT3 poprzedniej serii 991, i zyskał sporą popularność. Teraz można zamówić go także do aktualnego GT3 992.

Najważniejszą zmianą jest rezygnacja z dużego tylnego spoilera – najbardziej charakterystycznego elementu aerodynamicznego i przy okazji – wizualnego. Zamiast niego montowana jest inaczej stylizowana maska silnika, a niezbędną siłę docisku przy wysokich prędkościach gwarantuje wysuwany spoiler. Ponadto auto wyposażono w srebrne listwy wokół bocznych szyb oraz końcówki wydechu (opcjonalnie oba elementy mogą być jednak czarne), a przód jest w całości lakierowany w kolorze nadwozia.

We wnętrzu zastosowano rozszerzony pakiet wykończenia czarną skórą (zamiast zamszem) – pokrywa ona m.in. kierownicę, dźwignię i mieszek zmiany biegów, oparcie na nogę na konsoli środkowej czy boczki drzwiowe. Oprócz tego inne są tapicerka – połączenie czarnej skóry z tkaniną (tą ostatnią wykończono także dach), elementy deski rozdzielczej oraz górne fragmenty paneli drzwi, które mają specjalne przetłoczenia powierzchni, a nakładki progów oraz ozdobne nakładki na desce rozdzielczej i konsoli między fotelami wykonano z czarnego szczotkowanego aluminium. GT3 z pakietem Touring ma standardowo 6-biegową przekładnię manualną, ale inaczej niż w poprzedniku – można wybrać  także siedmiobiegową dwusprzęgłową skrynię PDK.

Pakiet Touring będzie oferowany bez dopłaty, a do samochodu weń wyposażonego da się zamówić większość elementów wyposażenia dodatkowego przeznaczonego do GT3. Cena auta zaczyna się od 883 tys. zł.

Porsche 911 GT3 Touring
GT3 Touring ma w pełni lakierowany zderzak. 
Porsche
Porsche 911 GT3 Touring tył
Cechy charakterystyczne: inna maska, chowany spoiler i srebrne końcówki wydechu.
Porsche
Porsche 911 GT3 Touring bok
GT3 Touring ma chromowane listwy wokół szyb.
Porsche
Porsche 911 GT3 Touring tył
Przenie felgi są 20-calowe, a tylne – o cal większe.
Porsche
Porsche 911 GT3 Touring pzród
Nowe GT3 ma po raz pierwszy przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi.
Porsche
Porsche 911 GT3 Touring pokrywa silnika
Touringa wyróżnia też inny grill.
Porsche
Porsche 911 GT3 Touring kabina
We wnętrzu zamiast zamszu pokrywającego m.in. kierownicę pojawiła się czarna skóra.
Porsche
Porsche 911 GT3 Touring
Na zagłówkach wytłoczono herb Porsche.
Porsche
Porsche 911 GT3 Touring
Z przodu różnic (z wyjątkiem lakierowania) w zasadzie nie ma. 
Porsche
Porsche 911 GT3 Touring
To wręcz niewiarygodne, jak spoiler zmienia odbiór auta. Technicznie obie wersje GT3 są takie same: wolnossący silnik 4.0 B6 rozwija 510 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 3,9 s ze skrzynią manualną i 3,4 s z PDK.
Porsche

Czytaj także