Druga generacja Maybacha klasy S będzie jedynym luksusowym sedanem Mercedesa dostępnym z silnikiem V12.
Niespełna dwa i pół miesiąca po przedstawieniu nowej generacji klasy S producent ujawnił jego najbardziej luksusową pochodną, czyli wersję Maybach. Samochód w Europie będzie oferowany z dwoma silnikami: V8 z układem tzw. łagodnej hybrydy (503+20 KM) i V12 (612 KM). Tym razem V12 nie trafi do gamy „zwykłej” klasy S, pozbawionej dodatkowego logo Maybacha. W Chinach nowy Maybach klasy S będzie dostępny m.in. z 6-cylindrową jednostką.
Maybach klasy S ma 547 cm długości, o 29 cm więcej od bazowej klasy S, ale i o 29 cm mniej od Rolls-Royce'a Phantoma, a także o niecałe 8 cm mniej od Rolls-Royce'a Ghost'a. Dzięki opcjonalnemu systemowi tylnych skrętnych kół średnica zawracania nowego Maybacha zmniejsza się aż o dwa metry, z 13,4 do 11,4 m. Auto jest dostępne z dwukolorowym malowaniem, górną część od dolnej oddziela cienka linia, nakładana ręcznie, podobnie jak lakier z górnej części. Cały proces zajmuje nawet tydzień.
Nowy Maybach klasy S może mieć maksymalnie 18 poduszek powietrznych, 253 diody oświetlenia wnętrza, podnóżki tylnych foteli z funkcją masażu, system ogrzewania szyi i ramion podróżujących tam pasażerów oraz układ wyciszania hałasów jazdy przez generowanie dźwięków o przeciwnej fazie. Urządzenie działa wyjątkowo szybko. Aby spełniało swoje zadanie, dźwięk neutralizujący hałasy toczenia musi dotrzeć do pasażerów w ciągu trzech tysięcznych sekundy.