Na setną rocznicę produkcji aut Maybacha przygotowano wersję Edition 100 dwóch modeli Mercedesa-Maybacha – klasy S i topowego SUV-a GLS.
Konstruktor Wilhelm Maybach na początku kariery blisko współpracował z Gottliebem Daimlerem i działał w Daimler-Motoren-Gesellschaft. Był m.in. jednym z twórców Mercedesa 35-hp. Po odejściu z DMG wraz z najstarszym synem Karlem założył własną firmę. Pierwszy seryjny samochód marki Maybach Motorenbau GmbH – W 3 – został zaprezentowany na wystawie w Berlinie we wrześniu 1921 roku.
Od tego czasu samochody Maybacha stały się synonimem doskonałości technicznej, dopracowania i luksusu, a jeździły nimi najznamienitsze postacie lat 20. i 30. W 1960 r., po śmierci Karla Maybacha, firmę Maybach Motorenbau GmbH przejął Daimler-Benz AG. W 2002 r. Maybach, wskrzeszony jako osobna marka, oferował limuzyny 57 i 63. Ich produkcję zakończono w 2012 r. W 2014 r. Maybach powrócił już jako submarka – Mercedes-Maybach (jej pierwszy model to klasa S poprzedniej generacji).
Teraz, by uczcić 100 lat, jakie minęły od czasu rozpoczęcia produkcji aut przez Maybacha, zaprezentowano specjalną edycję dwóch modeli Mercedesa-Maybacha: klasy S i największego SUV-a w gamie – GLS-a. Oba modele trafią do sprzedaży w IV kwartale 2021 r. i powstaną w stu egzemplarzach każdy.
W sumie wyróżników wersji Edition 100 jest niewiele. Najbardziej charakterystyczne to dwukolorowe malowanie – błękitno-srebrne (high-tech silver/nautical blue) oraz specjalnie dobrana skórzana tapicerka w dwóch odcieniach (crystal white/silver grey pearl). Ponadto na karoserii umieszczono rocznicowe emblematy, które zdobią także osłony piast wykończonych na szaro aluminiowych obręczy.
Wraz z autem klient otrzymuje pokrowiec na karoserię oraz etui na dokumenty i kluczyki. Z okazji stulecia stworzono też specjalne pióro wysadzane diamentami (kolekcja Maybach Icons of Luxury), a firma Robbe&Berking zaprojektowała wyjątkowe kieliszki do szampana.
Rocznicowy Mercedes-Maybach S 680 4Matic ma napęd na 4 koła i silnik 6.0 V12 biturbo rozwijający 612 KM i 900 Nm. Ważąca 2350 kg limuzyna rozpędza się do 100 km/h w 4,5 s. Z kolei Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic ma silnik 4.0 V8 biturbo osiągający 557 KM i 730 Nm. SUV przyspiesza do „setki” w 4,9 s. Oba modele mają prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h.
Mercedes-Maybach nadal będzie rozwijany. Na tegorocznej wystawie IAA zaprezentowano koncepcyjny model EQS, który w 2023 r. przeistoczy się w pierwszy elektryczny model Maybacha. Zostanie on zbudowany w oparciu o modularną architekturę skonstruowaną dla samochodów luksusowych i ma mieć zasięg około 600 km (odpowiednik w gamie Mercedesa ma być zaprezentowany wcześniej – w 2022 r.).