Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Więcej modeli i elektryczne auta – odsłaniamy przyszłość Maybacha

Więcej modeli i elektryczne auta – odsłaniamy przyszłość Maybacha

Więcej modeli i elektryczne auta – odsłaniamy przyszłość Maybacha

Gama Maybacha poszerzy się do bezprecedensowych rozmiarów. Na jakie modele można liczyć?

  • Maybach rozważa wprowadzenie mniejszych aut
  • W grę wchodzi też osobny model, niemający odpowiednika w gamie Mercedesa
  • Elektryczny Maybach może się pojawić już w 2021 r.

Koncern Daimler reaktywował Maybacha w 2002 r., ale samochody z tym logo zaczęły odnosić sukcesy rynkowe dopiero w 2015 r., wraz z pojawieniem się modelu Mercedes-Maybach klasy S (Mercedes należy do Daimlera). Między 2002 a 2013 r. powstały ponad 3 tys. Maybachów, a od 2015 r. prawie 60 tys. sztuk, czyli 20 razy więcej! Na dodatek nawet co szósty sprzedany na świecie Mercedes klasy S nosi logo Maybacha.

W pierwszym kwartale 2021 r. na polskim rynku zadebiutują dwa nowe Maybachy: kolejna generacja klasy S i SUV GLS. Firma chce dalej poszerzać gamę. W grę wchodzi kilka kierunków.

Po pierwsze, rozważane jest dodanie mniejszego modelu, zwłaszcza że luksus powoli przestaje być utożsamiany z możliwie największymi gabarytami karoserii. Dziś w cenie jest jakość, wyrafinowanie techniczne i ekologia. Maybach nie sięgnie raczej po kompaktowe auta, ale gama może się poszerzyć o samochody bazujące na klasie E (i to już następnej generacji, spodziewanej najwcześniej w 2023 r.) lub na aktualnym wcieleniu GLE. Maybach klasy średniej, np. oparty na klasie C, raczej nie wchodzi w grę.

Po drugie, w gamie Maybacha pojawią się elektryczne auta. Taki rodzaj napędu doskonale pasuje do luksusowych samochodów, jest też bardzo ceniony w Chinach, jednym z najważniejszych rynków Maybacha. Wydaje się, że pierwsze elektryczne auto może bazować na Mercedesie EQS, który w Polsce zadebiutuje już w drugim kwartale 2021 r. Mercedes-Maybach EQS mógłby się pojawić kilka miesięcy później.

Elektryczny napęd zapewne otrzyma także model niemający odpowiednika w gamie Mercedesa. Obecne Maybachy bazują bowiem na modelach Mercedesa, nowość byłaby osobnym autem. Jego skonstruowanie jest dziś łatwiejsze, ponieważ koncern Daimler dysponuje nową platformą przeznaczoną do dużych elektrycznych samochodów osobowych.

Maybach przedstawił dwa prototypy, które pokazują, jaką formę mógłby przybrać taki samochód. Vision Ultimate Luxury to potężny SUV z profilem sedana, który ma 526 cm długości i 24-calowe obręcze kół. Jego cztery silniki elektryczne rozwijają wspólnie 750 KM. Taki sam układ napędowy trafił do studyjnego Vision 6, którego przedstawiono w wersjach coupe i kabriolet. To istny gigant. Samochód mierzy 570 cm długości i 210 cm szerokości.

Która z wizji ma większe szanse na produkcję? Biorąc pod uwagę kluczowe znaczenie chińskiego rynku, wydaje się że SUV. Tamtejsi klienci nie przepadają ani za coupe, ani tym bardziej za kabrioletami. 

18C0325_005
Prototypowy Vision Ultimate Luxury ma największe szanse na zostanie modelem, który nie ma odpowiednika w gamie Mercedesa.
16C708_03
Kolejnym kandydatem na osobny model Maybacha jest ten prototypowy Vision 6.
16C708_24
Vision 6 robi wrażenie nie tylko wyglądem. Ma 570 cm długości i 210 cm szerokości.
17C631_02
Prototypowy Vision 6 został przedstawiony także w wersji kabriolet. Podobnie jak coupe rozwija ona 750 KM.
18C0032_01
Przedstawiony w 2015 r. Mercedes-Maybach klasy S został rynkowym przebojem.
20C0654_002
Nowa generacja Maybacha klasy S pojawi się w Polsce w pierwszym kwartale 2021 r.
19C0930_001
Kolejną nowością będzie Mercedes-Maybach GLS.

 

Czytaj także