Mitsubishi Eclipse Cross przeszło dogłębną modernizację, w ramach której otrzymało bardzo zaawansowany napęd hybrydowy plug-in pozwalający pokonać w trybie elektrycznym nawet 55 kilometrów.
Mitsubishi to specjalista w dziedzinie hybryd plug-in. Nie bez powodu Outlander był w 2020 r. najlepiej sprzedającym się samochodem z takim napędem w Europie (i w Polsce też). Teraz z tych zaawansowanych rozwiązań mogą skorzystać także klienci, którzy chcą kupić mniejszego SUV-a coupe – Eclipse Crossa.
Auto jest napędzane przez dwa silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Benzynowa jednostka 2.4 pracująca w cyklu Atkinsona służy przede wszystkim do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego. Łącznie do dyspozycji jest aż 188 KM. Dostępne są trzy tryby jazdy wybierane automatycznie i dopasowujące zachowanie samochodu do warunków drogowych. Eclipse Crossa PHEV wyposażono w napęd na cztery koła S-AWC i – co warte podkreślenia – działa on także bez włączonego silnika spalinowego.
Koszt przejechania 100 km odmianą PHEV może być nawet ponad trzykrotnie niższy niż wersją spalinową.
Tak jak samochody elektryczne, Eclipse Cross PHEV nie ma tradycyjnej skrzyni biegów, a przekładnię jednostopniową. Gwarantuje to wyjątkowo płynną i komfortową jazdę. Akumulator trakcyjny o pojemności 13,8 kWh pozwala na przejechanie w mieście w trybie czysto elektrycznym do 55 km (wg WLTP).
Baterię można naładować w około 6-7 godzin z normalnej sieci. Rewelacyjnym rozwiązaniem (w hybrydach plug-in w zasadzie nieobecnym) jest możliwość korzystania z szybkich publicznych ładowarek. Wtedy uzupełnienie energii do 80% zajmuje zaledwie 25 minut.
Eclipse Cross PHEV przeszedł także metamorfozę wyglądu – całkowicie przeprojektowano przód i tył nadwozia. Przednie oświetlenie jest w pełni diodowe (od wersji Intense Plus). Nowy model jest aż o 14 cm dłuższy, co przekłada się m.in. na większą funkcjonalność bagażnika.
Mitsubishi przykłada szczególną wagę do bezpieczeństwa, dlatego na pokładzie – w zależności od wersji wyposażenia – znajduje się wiele najnowocześniejszych układów wsparcia kierowcy. Należą do nich m.in. adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola w lusterkach, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania podczas cofania o ruchu poprzecznym czy system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
Zaprojektowana od nowa tylna partia Eclipse Crossa prezentuje się bardziej elegancko. Poprawiła się także widoczność z kabiny.
Bateria ma pojemność 13,8 kWh i można ją ładować zarówno z domowego gniazdka, jak i prądem stałym przy wykorzystaniu szybkich ładowarek. To unikalne rozwiązanie w tej klasie.
Bagażnik auta po modernizacji jest głębszy o 8 cm, a jego pojemność wynosi 359 litrów. Kanapa ma regulowany kąt pochylenia oparć.