Właśnie pokazano europejską wersję zmodernizowanego Mitsubishi Eclipse Crossa. Auto zadebiutuje w Polsce w kwietniu 2021 r.
Eclipse Cross debiutował w 2017 r. Nie zastąpił wysłużonego ASX-a, a uzupełnił gamę kompaktowych SUV-ów Mitsubishi. U nas oferowany jest jedynie z benzynowym silnikiem 1.5 turbo (163 KM), ale na innych rynkach (np. w Niemczech) także z turbodieslem 2.3 (148 KM). Eclipse Cross nie zyskał takiej popularności jak pozostałe modele SUV-ów Mitsubishi – od ASX-a jest bowiem droższy, a w porównaniu z Outlanderem – mniej funkcjonalny i pozbawiony jego największego autu: napędu hybrydowego plug-in. O tym, że potrafi on być bardzo przekonującym argumentem świadczy to, że niemłody przecież Outlander w wersji PHEV jest najlepiej sprzedającą się hybrydą plug-in w Europie (choć nowsi konkurenci już mocno depczą mu po piętach).
Teraz jednak sytuacja może ulec zmianie, bo właśnie poddany face liftingowi Eclispe Cross otrzymał napęd taki, jak w większym modelu. Składają się na niego: jednostka benzynowa o pojemności 2,4 litra pracująca w cyklu Atkinsona (98 KM), dwa silniki elektryczne (82-konny z przodu oraz 95-konny z tyłu), jednobiegowa przekładnia (nie ma skrzyni biegów) oraz umieszczony pod podłogą między osiami litowo-jonowy akumulator trakcyjny (o pojemności 13,8 kWh, z chłodzeniem i możliwością szybkiego ładowania). Na razie nie ujawniono mocy systemowej układu (w Outlanderze wynosi ona 211 KM, ale tam jednostka 2.4 rozwija 135, a nie 98 KM). Podano za to zasięg „na prądzie”: 45 km. Eclipse Cross w wersji hybrydowej ma napęd na cztery koła.
Wprowadzenie odmiany PHEV nie było bynajmniej jedyną modyfikacją Eclipse Crossa. Przeprojektowano przednią partię (nowe są zderzak, światła, grill), przez co przedni zwis wydłużył się o 3,5 cm. Radykalnie zmieniono natomiast tył. Zwiększono zwis o 10,5 cm, inne są zderzak, pokrywa, światła i szyba (nie jest już podzielona jak w poprzedniku). Jednym z efektów jest wzrost pojemności bagażnika z 448 do 471 litrów (zrezygnowano także z przesuwanej kanapy). We wnętrzu największymi zmianami są przeniesienie 8-calowego monitora nowego systemu multimedialnego niżej oraz wyeliminowane dotykowego panelu na konsoli między siedzeniami.
Ponadto Eclipse Cross ma zmienione przełożenie elektrycznie wspomaganego układu kierowniczego oraz amortyzatory i sprężyny o innej charakterystyce.