Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Na platformie skonstruowanej z Porsche – Audi Q6 e-tron

Na platformie skonstruowanej z Porsche – Audi Q6 e-tron

Carpix

Na platformie skonstruowanej z Porsche – Audi Q6 e-tron

Oto pierwsze nieoficjalne zdjęcia elektrycznego SUV-a klasy średniej firmowanego przez Audi.

  • Wspólna platforma z Porsche Macanem II
  • W gamie także wersja Sportback
  • Debiut: około 2023 r.

Ten samochód w kamuflażu to pierwszy seryjny elektryczny SUV klasy średniej Audi. Auto uplasuje się poniżej modelu e-tron i będzie oferowane równolegle z Audi Q5, dostępnym z napędem spalinowym i hybrydowym. Obstawiamy, że nowy model otrzyma nazwę Q6 e-tron.

Niezależnie od wybranego oznaczenia to będzie pierwsze Audi oparte na platformie PPE, czyli Premium Platform Electric (platforma premium dla samochodów elektrycznych). Audi konstruuje ją wspólnie z należącym do tego samego koncernu Porsche. PPE pasuje najlepiej do samochodów typu SUV i trafi także do następnej generacji Porsche Macana. Spodziewany w 2022 r. Macan II będzie oferowany jedynie z napędem elektrycznym.

Q6 e-tron ma mierzyć ok. 475 cm długości i maksymalnie 160 cm wysokości. Niewykluczone, że w gamie znajdzie się także bardziej sportowo wyglądająca wersja Sportback z tylną szybą biegnącą pod łagodniejszym kątem.

Nowy SUV jest spodziewany w 2023 r. Początkowo samochód może być dostępny w wersjach o mocy od mniej więcej 200 do około 270 KM. Z czasem pojawi się też przeszło 300-konna odmiana S. Z kolei trzecia generacja Audi Q5 ma zadebiutować w 2024 r. i raczej będzie oferowana tylko w wersjach spalinowych oraz hybrydowych.

AudiQ6front
Elektryczny SUV Audi klasy średniej będzie mieć wąziutkie reflektory i dość wysoko umieszczony grill.
carpix
AudiQ6
To będzie pierwsze Audi oparte na platformie PPE konstruowanej wspólnie z Porsche.
carpix
AudiQ6bok
Oprócz tej odmiany nadwoziowej nowy SUV Audi może być dostępny także w wersji Sportback z tylną szybą poprowadzoną pod znacznie łagodniejszym kątem.
carpix
AudiQ6tyl
Bazowa wersja może rozwijać nieco ponad 200 KM.
carpix

Czytaj także