Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Pierwszy RS z napędem elektrycznym – Audi e-tron GT

Pierwszy RS z napędem elektrycznym – Audi e-tron GT

Audi

Pierwszy RS z napędem elektrycznym – Audi e-tron GT

Audi przedstawiło topowy model w swojej elektrycznej gamie, który jest dostępny także w wersji RS.

  • Nawet 646 KM
  • 0-100 km/h w wersji RS: 3,3 s
  • Platforma wspólna z Porsche Taycanem

Audi przedstawiło model e-tron GT. To samochód klasy wyższej i jednocześnie topowe auto w elektrycznej gamie tego producenta. Audi e-tron GT dzieli platformę J1 z produkowanym przez ten sam koncern Porsche Taycanem.

Nowość będzie początkowo dostępna w dwóch wersjach:

  • e-tron GT quattro: 476 KM; 630 Nm; 0-100 km/h: 4,1 s; zasięg: do 487 km (wg WLTP)
  • RS e-tron GT: 598 KM; 830 Nm; 0-100 km/h: 3,3 s; zasięg: do 472 km (wg WLTP)

Tym samym na rynek trafi pierwsze Audi z serii RS z napędem elektrycznym. W obu wersjach istnieje możliwość zwiększenia mocy na 2,5 s. W bazowej odmianie liczba koni mechanicznych rośnie wówczas do 530 KM, a w RS do 646 KM.

Każda z wersji napędzana jest dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na oś. Aktywne zawieszenie to standard, przy czym w RS-ie jest ono pneumatyczne (w GT quattro to rozwiązanie jest opcją). Obie wersje można wyposażyć w system czterech skrętnych kół (tylne skręcają się maksymalnie o 2,8 stopnia). Za dopłatą dostępne są ponadto karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które z przodu mają aż 42 cm średnicy i 10-tłoczkowe zaciski. Z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym może zostać wykonany dach i obudowy bocznych lusterek. Rozmiary obręczy kół: 19, 20 lub 21 cali.

E-tron GT mierzy 499 cm długości, 196 cm szerokości i 141 cm wysokości. Rozstaw osi: 290 cm. Samochód ma dwa bagażniki. Przedni liczy 85 l pojemności, tylny 405 l (w wersji RS: 366 l). Współczynnik oporu powietrza Cx jest bardzo niski i wynosi 0,24.

Audi e-tron GT ma trafić na polski rynek jeszcze w pierwszym kwartale 2021 r.

A210781_medium
Podstawowa odmiana, czyli Audi e-tron GT quattro rozwija 476 KM.
A210280_medium
Z kolei tak wygląda 598-konne Audi RS e-tron GT.
A210285_medium
Odmiana RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 s.
A210783_medium
E-tron GT ma dwa bagażniki. Tylny liczy 405 l pojemności (w RS: 366 l), przedni 85 l.
A210782_medium
Współczynnik oporu powietrza Cx e-trona GT wynosi tylko 0,24.
A210283_medium
Ekran zestawu wskaźników ma 12,3 cala przekątnej, w środkowej konsoli znalazł się zaś 10,1-calowy wyświetlacz.

Czytaj także