Audi przedstawiło topowy model w swojej elektrycznej gamie, który jest dostępny także w wersji RS.
Audi przedstawiło model e-tron GT. To samochód klasy wyższej i jednocześnie topowe auto w elektrycznej gamie tego producenta. Audi e-tron GT dzieli platformę J1 z produkowanym przez ten sam koncern Porsche Taycanem.
Nowość będzie początkowo dostępna w dwóch wersjach:
Tym samym na rynek trafi pierwsze Audi z serii RS z napędem elektrycznym. W obu wersjach istnieje możliwość zwiększenia mocy na 2,5 s. W bazowej odmianie liczba koni mechanicznych rośnie wówczas do 530 KM, a w RS do 646 KM.
Każda z wersji napędzana jest dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na oś. Aktywne zawieszenie to standard, przy czym w RS-ie jest ono pneumatyczne (w GT quattro to rozwiązanie jest opcją). Obie wersje można wyposażyć w system czterech skrętnych kół (tylne skręcają się maksymalnie o 2,8 stopnia). Za dopłatą dostępne są ponadto karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, które z przodu mają aż 42 cm średnicy i 10-tłoczkowe zaciski. Z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym może zostać wykonany dach i obudowy bocznych lusterek. Rozmiary obręczy kół: 19, 20 lub 21 cali.
E-tron GT mierzy 499 cm długości, 196 cm szerokości i 141 cm wysokości. Rozstaw osi: 290 cm. Samochód ma dwa bagażniki. Przedni liczy 85 l pojemności, tylny 405 l (w wersji RS: 366 l). Współczynnik oporu powietrza Cx jest bardzo niski i wynosi 0,24.
Audi e-tron GT ma trafić na polski rynek jeszcze w pierwszym kwartale 2021 r.