Flagowe modele elektrycznych Audi opuszczają fabrykę na jednym z topowych modeli opon marki Goodyear.
Audi zacieśnia współpracę z oponiarskim gigantem Goodyearem. Od 2019 roku elektryczne SUV-y niemieckiej firmy są wyposażane w ogumienie amerykańskiej marki, a teraz trafi ono także do nowych, również elektrycznych, modeli e-tron GT quattro i RS e-tron GT. Będzie to bardzo wysoko pozycjonowana opona Goodyeara: Eagle F1 Asymmetric 5.
Audi e-tron GT quattro ma dwa silniki (po jednym na oś) rozwijające 476 KM (530 z funkcją overboost) i 630 Nm (0-100 km/h: 4,1 s; zasięg: do 487 km). Z kolei silniki wersji RS uzyskują 598 KM (646 z overboostem) i 830 Nm (0-100 km/h: 3,3 s; zasięg: do 472 km). Do obu wersji Audi e-tron GT trafią opony o rozmiarach 265/35 R21 na przedniej osi i 305/30 R21 na tylnej.
Podczas projektowania Eagle F1 Asymmetric 5 jako wszechstronnej opony letniej wykorzystano innowacyjne technologie, by znacznie poprawić hamowanie na mokrej nawierzchni oraz sterowność na suchej, nie pozwalając jednak przy tym na straty w komforcie jazdy i zwiększenie się poziomu hałasu.
W celu optymalizacji osiągów Goodyear skupił się na zmniejszeniu ugięcia rzeźby bieżnika podczas przenoszenia sił poprzecznych. Osiągnięto dzięki temu stabilne i precyzyjne wchodzenie w zakręt, większą przyczepność oraz skuteczne przyspieszanie. W efekcie samochód na Goodyearach Eagle F1 Asymmetric 5 na suchej nawierzchni prowadzi się jeszcze lepiej.
Starano się także, by opona przekazywała prowadzącemu maksymalnie dużo informacji poprzez układ kierowniczy, zapewniając tym samym bardziej komunikatywne i budzące zaufanie wrażenia z jazdy.
Opona Eagle F1 Asymmetric 5 została wprowadzona na rynek w 2019 r. i wykorzystuje najnowsze technologie Goodyeara. Moc i osiągi Audi e-tron GT wymagają takiej opony, jak Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, aby kierowcy mogli w pełni cieszyć się wrażeniami z jazdy.
komentuje Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający ds. oryginalnego wyposażenia Goodyear w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).