W „Motorze” nr 10 z marca 1988 roku w dziale „Eksploatacja” ciekawe ujęcie i sposób prezentacji szacunków dotyczących trwałości podzespołów popularnego wtedy na polskich drogach Trabanta 601. A także, ważne szczególnie podczas wakacyjnych podróży, „Trzy zdania do zapamiętania”.
Od kilku już lat publikujemy zestawienia ukazujące trwałość zespołów najpopularniejszych w naszym kraju samochodów osobowych. Tym razem kolej na Trabanta 601.
Użytkownikom, którzy nie mieli do czynienia z wcześniej prezentowanymi tabelami, zwracamy uwagę, że umieszczone w zestawieniu wielkości należy traktować jako średnie. Zużywanie się elementów uzależnione jest bowiem od indywidualnego sposobu eksploatacji pojazdu.
W pierwszej części tabeli informacje dotyczą głównych zespołów samochodu, w drugiej zaś przede wszystkim uszkodzeń związanych z korozją elementów nadwozia względnie części, których stopień zużycia zależy od okresu eksploatacji, a nie od przebiegu wyrażanego w tysiącach kilometrów.
Analizę trwałości poszczególnych zespołów przeprowadziliśmy tradycyjnie, na podstawie ankiet wypełnionych w kilku placówkach specjalizujących się w naprawach samochodów Trabant 601 oraz przez osoby posiadające wieloletnie doświadczenie w eksploatacji obsłudze tego auta.
Tekst: W.S.