Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Polonez po face liftingu – przód

Nowy Polonez – prezentacja z „Motoru” z 1997 roku

Nowy Polonez – prezentacja z „Motoru” z 1997 roku

 „W kwietniu ma rozpocząć się sprzedaż nowego Poloneza, samochodu, który przeszedł bardzo poważny face lifting” – informowaliśmy (trochę zaskoczeni skalą zmian) w „Motorze” nr 8 z 22 lutego 1997 r.

Przyznam, że nie spodziewałem się, iż Daewoo-FSO zdecyduje się na tak poważne zmiany samochodu, którego lata są już policzone. Auto otrzymało bowiem elementy, które zupełnie zmieniają jego „twarz". Są to nowe, bardzo estetyczne zderzaki, a także nowy wlot powietrza, jeszcze ze znaczkiem FSO, ale już stylizacją nawiązującą do liścia miłorzębu Daewoo.

Nowy-Polonez-face-lifting-1997-przod-i-bok
Nowe zderzaki w kolorze nadwozia i inny wlot powietrza zupełnie zmieniły wygląd Poloneza.

Z koreańskiej Nexii zaadaptowano klamki, a wszystko pokryto lakierem. Efekt jest naprawdę imponujący. Dwudziestoletni Polonez (montaż próbny uruchomiono w listopadzie 1977 r.) zyskał drugą młodość. 

Nowy Polonez face lifting 1997 bok
Tylko rynny dachowe i ostrzejsze krawędzie przetłoczeń świadczą, że to konstrukcja sprzed kilkunastu lat. 

Największe zmiany zaszły jednak we wnętrzu. Świetnie prezentuje się nowa ergonomiczna tablica rozdzielcza. Do wszystkich przełączników, dźwigni sięga się bez potrzeby odrywania pleców od oparcia.

Nowy-Polonez-face-lifting-1997-deska-rozdzielcza
Gdybyśmy nie wiedzieli, że to Polonez, trudno byłoby uwierzyć, że to tablica tego auta. Jest naprawdę „w porządku”. 

Zmieniono nawet profile siedzeń i tapicerkę. Są dużo wygodniejsze i lepiej trzymają ciała pasażerów. Nowe koło kierownicy dostosowane jest do montowania poduszki powietrznej.

Nowy Polonez face lifting 1997 kanapa
Nowa tapicerka sprawia korzystne wrażenie. 

Pod maską też są spore zmiany. Klasyczny silnik Poloneza 1.6 otrzymał wtrysk wielopunktowy, zmieniono komorę spalania, nowy jest układ wspomagania kierownicy, filtr powietrza i kolektor dolotowy. Silnik zyskał na mocy, samochód jest bardziej dynamiczny, odczuwa się lepsze przyspieszenie. Jest ono chyba porównywalne z autem z silnikiem Rovera.

Polonezy face lifting 1997 tyły
W Caro na tylnych piątych drzwiach pojawia się estetyczny spoiler chroniący szybę przed zabrudzeniem. Nowe zderzaki skutecznie kryją wystające dotychczas wieszaki resorów. 

To pierwsze wrażenia z jazdy tym autem, jeszcze nieoficjalnej. Szczegóły poznamy, gdy przeprowadzimy pełen test.

Motor numer 8 z 22 lutego 1997 roku okładka
„Motor” nr 8 z 22 lutego 1997 roku.

Tekst i zdjęcia: Zbigniew D. Skoczek; „Motor” nr 8/1997

Czytaj także