Serwis pod patronatem magazynu Motor
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen T-Roc II 2026 – bok
fot. Adam Mikuła/Motor
Nowości

Volkswagen T-Roc II – sprawdzamy, jak jeździ nowa generacja najpopularniejszego obecnie modelu VW

Ustępujący T-Roc kończy kadencję jako najpopularniejszy model Volkswagena w Europie. Sprawdzamy, jak Niemcy poradzili sobie z niełatwym zadaniem przygotowania nowej, czyli w domyśle jeszcze lepszej wersji swojego bestsellera.

  • Udoskonalona pod wieloma względami druga generacja najpopularniejszego modelu VW w Europie
  • Na początku w gamie silnik 1.5 eTSI w dwóch wersjach mocy, skrzynia DSG w standardzie

Przygotowanie konstrukcji, która zastąpi rynkowy przebój zawsze jest wyzwaniem i… nie zawsze się udaje. Pierwsza generacja T-Roca trafiła w gusta klientów do tego stopnia, że nawet po zaprezentowaniu następcy dotychczasowy model świetnie się sprzedawał. Po trzech kwartałach tego roku SUV Volkswagena zajmował w Europie 3. miejsce (za Dacią Sandero i Renault Clio), będąc jednocześnie najpopularniejszym modelem marki. Czy T-Roc numer 2 podbije rynek?

Volkswagen T Roc II 2025 – przód
Po raz pierwszy w tym modelu VW oferuje światła matrycowe (dopłata 2200 zł).
fot. Adam Mikuła/Motor

Prawie… Tiguan

Wygląda na to, że jest dobrze przygotowany do takiego zadania. Przebój VW wyraźnie urósł, ale zachował przy tym charakterystyczną sylwetkę. Mierzy teraz 437 cm (o 12 cm więcej niż poprzednik), a rozstaw osi zwiększył się o 4 cm (262 cm). O klasę wyżej awansował także pod względem pojemności bagażnika, która wynosi 475 l.

Można pokusić się o stwierdzenie, że najnowsza generacja to już nie podwyższony Golf, ale raczej mały Tiguan. Zwłaszcza że zwiększenie wymiarów przełożyło się na poprawę przestronności kabiny. Najwięcej zyskają podróżujący z tyłu – w tej części zmiana jest więcej niż zauważalna.

Jeśli chodzi o obsługę, to zgodnie z trendami dominuje ta dotykowa. Nie jest to najgorsza wiadomość, bo system Volkswagena jest stosunkowo przyjazny w obsłudze. Na kierownicy zastosowano na szczęście tradycyjne przyciski, które są znacznie lepszym rozwiązaniem niż dotykowe pola, z którymi eksperymentuje VW. Jest jeszcze dwufunkcyjne pokrętło, służące do regulacji głośności lub trybu jazdy. Tuż obok znalazła się ładowarka indukcyjna do smartfonów.

Dojrzały, komfortowy, oszczędny

Za kierownicą nowy T-Roc sprawia wrażenie auta dojrzałego, wykorzystującego wieloletnie doświadczenia VW. Przekonuje pewnością i łatwością prowadzenia, stabilnością przy wyższych prędkościach autostradowych i komfortem, który zadowoli zdecydowaną większość odbiorców. Po zjechaniu na drogi gorszej jakości nadal pracuje cicho i sprawnie radzi sobie z niedoskonałościami nawierzchni.

Powodów do narzekań nie daje także mocniejsza z dwóch wersji silnika 1.5 eTSI. To miękka hybryda o mocy 150 KM, która łączy dynamikę z sensownym zużyciem paliwa. 150-kilometrowa trasa testowa (autostrada i drogi lokalne) dała wynik na poziomie 5,1 l/100 km.

Volkwagen T-Roc: silniki, dane techniczne, ceny
DANE TECHNICZNE i ceny 1.5 eTSI 116 KM 1.5 eTSI 150 KM
Silnik benzynowy, turbo benzynowy, turbo
Pojemność/układ 1498 cm3/R4 1498 cm3/R4
Maksymalna moc 116 KM 150 KM
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm/1500 250 Nm/1500
Napęd; skrzynia biegów przedni; aut./7-bieg. przedni; aut./7-bieg.
OSIĄGI
Prędkość maksymalna 196 km/h 212 km/h
Przyspieszenie 0–100 km/h 10,6 s 8,9 s
Średnie zużycie paliwa 5,5–5,6 l/100 km 5,5–5,6 l/100 km
CENA od 122 390 zł od 138 190 zł

T-Roc sprawnie reaguje na dodanie gazu, płynnie rozwija moc i nie zmusza do korzystania z górnych rejestrów obrotomierza. Po stronie plusów należy też zapisać skuteczne wyciszenie kabiny, co w tej klasie nie jest takie oczywiste, zwłaszcza przy prędkościach autostradowych.

Volkswagen T Roc II 2025 silnik 1.5 eTSI 150 KM
150-konny silnik pozytywnie zaskakuje żywiołowymi reakcjami.
fot. Adam Mikuła/Motor

W przyszłym roku gamę T-Roca zasili nowość – wersja w pełni hybrydowa (moc systemowa 136 lub 170 KM). Pojawią się także 2.0 eTSI (204 KM) z napędem na obie osie oraz odmiana R (ponad 300 KM). O dieslu i szalonym wariancie Cabrio można zapomnieć. Na razie obie wersje 1.5 eTSI z seryjnym DSG muszą spełnić potrzeby odbiorców tego Golfa dzisiejszych czasów.

Volkswagen T-Roc II: naszym zdaniem

 Volkswagen T Roc II 2025 tył
W gamie dostępnych jest 6 lakierów, a 5 z nich można łączyć z czarnym dachem.
fot. Adam Mikuła/Motor

Jeśli poprzednia generacja T-Roca była Volkswagenem numer 1 w Europie, to nowość nie będzie mieć problemów, by tę lokatę utrzymać. Tym bardziej że w zasadzie pod każdym względem jest lepsza od poprzednika.

ocena: 5/5

Volkswagen T-Roc stał się tym, czym Golf był przez całe dekady. Wszechstronnym, dopracowanym autem na każdą okazję, które trafia w masowe gusta klientów.

Wojtek Jurko, „Motor”

Czytaj także