Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volvo  C40 Recharge

Szwedzki elektryczny SUV coupe – Volvo C40 Recharge

Szwedzki elektryczny SUV coupe – Volvo C40 Recharge

Elektryczne Volvo C40 Recharge to wersja coupe XC40 Recharge. Nowy wariant kompaktowego SUV-a ma dwa silniki elektryczne o mocy 408 KM.

Volvo C40 Recharge od elektrycznego odpowiednika w gamie XC40 różni się nieco stylizacją przodu nadwozia (grill, zderzak), ale przede wszystkim ma zmienioną, opadającą linię dachu, inaczej ukształtowane tylne drzwi oraz zupełnie przeprojektowaną tylną partię karoserii.

Prezentuje się lżej i dynamiczniej, ale przymioty ma w zasadzie dokładnie takie same. Wynikają one z z zastosowania identycznego układu napędowego, na który składają się dwa silniki elektryczne – po jednym przy każdej osi – rozwijające łącznie 408 KM i 660 Nm oraz akumulator trakcyjny o użytkowej pojemności 75 kWh.

Wszystko to przekłada się na znakomite osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 s, prędkość maksymalną 180 km/h (jak w każdym Volvo) oraz zasięg wynoszący wg WLTP 420 km (dzięki przeprowadzanym zdalnie aktualizacjom samochodu wartość ta może ulec zwiększeniu). Ładowanie baterii przy wykorzystaniu urządzenia 11 kW zajmuje ok 8 godzin, natomiast szybką ładowarką 150 kW – 40 minut (od 0 do 80%). Inaczej niż w XC40, które poza wersją elektryczną ma jeszcze w gamie hybrydy plug-in, jednostki benzynowe oraz wysokoprężne, C40 będzie mieć tylko silniki elektryczne.

O samym C40 nie ma się w zasadzie co rozwodzić. To, co ujawniono przy okazji jego premiery, jest znacznie bardziej zaskakujące. Zakupu C40 będzie się dokonywać tylko online, a by ułatwić wybór i przyspieszyć dostawy auta, dostępne będą gotowe wersje o różnych specyfikacjach. Volvo generalnie planuje znacząco uprościć proces zakupu samochodu i uczynić go znacznie przystępniejszym dla klienta.

Z informacji niedotyczących bezpośrednio samego C40 najważniejsza jest jednak taka, że Volvo planuje, by w 2025 r. połowę jego sprzedaży stanowiły samochody elektryczne (a drugą połowę hybrydy), natomiast w 2030 r. wszystkie sprzedawane auta mają poruszać się, korzystając już wyłącznie z energii elektrycznej. Swoją decyzją o odejściu od silników spalinowych Volvo, podobnie jak niedawno Jaguar i Land Rover oraz Ford, potwierdza, że od elektrycznej rewolucji w zasadzie nie ma odwrotu i najbliższa dekada bezapelacyjnie zmieni obraz motoryzacji. Ta, jaką znamy obecnie – zniknie.

277601_Volvo_C40_Recharge_Studio
C40 Recharge ma nieco przeprojektowany przód w stosunku do XC40 Recharge.
Volvo
277602_Volvo_C40_Recharge_Studio
C40 Recharge jest jedynym modelem Volvo, w którym nie ma innego napędu niż elektryczny. 
Volvo
277609_Volvo_C40_Recharge_Studio
W porównaniu z XC40 Recharge, C40 Recharge jest o 0,6 cm dłuższe, ale za to o 6,9 cm niższe. 
Volvo
277628_Volvo_C40_Recharge
Z przodu znajduje się bagażnik o pojemności 31 litrów.
Volvo
277638_Volvo_C40_Recharge
Tylna część C40 ma zupełnie inny design niż w XC40.
Volvo
277639_Volvo_C40_Recharge
Produkcja C40 Recharge rozpocznie się tej jesieni w fabryce w Belgii.
Volvo
277630_Volvo_C40_Recharge
W opcji znajdzie się panoramiczny szklany dach.
Volvo
277643_Volvo_C40_Recharge
Bagażnik C40 Recharge ma 413 l, o 1 l mniej niż w XC40 Recharge. 
Volvo
259313_Fully_electric_Volvo_XC40_introduces_brand_new_infotainment_system
Volvo nie udostępniło zdjęcia całego kokpitu, ale wygląda na to, że jest niemal identyczny jak w XC40 Recharge (na fot.). Różnić się mogą jedynie wzory elementów dekoracyjnych.
Volvo
277646_Volvo_C40_Recharge
C40 korzysta z systemu multimedialnego opracowanego wraz z Google'em i opartego na systemie operacyjnym Android. Dzięki temu można korzystać z map tej firmy.
Volvo

Czytaj także