Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Tesle Model Y – przody

Najchętniej kupowane samochody elektryczne i hybrydowe plug-in w Polsce

fot. Tesla

Najchętniej kupowane samochody elektryczne i hybrydowe plug-in w Polsce

Kupujemy coraz więcej zelektryfikowanych aut osobowych – tak w pełni elektrycznych, jak i hybryd z możliwością ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego, czyli PHEV-ów. Na liście najpopularniejszych modeli w obu kategoriach są pewniaki, ale nie brakuje także zaskoczeń. 

Wzrost popularności samochodów elektrycznych i hybrydowych plug-in jest w tym roku w Polsce bardzo widoczny. Według najnowszych danych PZPM-u w ciągu siedmiu miesięcy bieżącego roku zarejestrowano w naszym kraju 18 071 osobowych aut elektrycznych (wzrost aż o 81% rok do roku) oraz 16 029 szt. hybryd plug-in (+82%). Daje im to udział w nowo rejestrowanych autach, odpowiednio, 5,4 i 4,8%. Łącznie przekroczyły już one wyraźnie sprzedaż modeli z silnikami wysokoprężnymi (udział 7,6%).  Warto przypomnieć, że w samym lipcu nabywców znalazło więcej aut elektrycznych, niż tych z dieslami (3,8 do 3,6 tys. szt.).

Tesla na minusie, ale to nic nie zmienia

 Wśród najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych nadal przewodzi Tesla Model Y - choć notuje ona znaczny spadek popytu (-14,8%), bez trudu pozostaje ona numerem 1 (tak w Polsce, jak i w Europie). Na drugim miejscu zresztą też jest Tesla – Model 3 – której też kupiono o niemal 1/3 mniej niż przed rokiem. Podium uzupełnia zaś miejski debiutant Citroena, czyli C3. Warto zauważyć, że jedynym chińskim elektrykiem w Top 10 modeli jest malutki Leapmotor T03 (miejsce 10.). 

Jeśli chodzi o zestawienie marek najczęściej kupowanych BEV-ów to podium wygląda następująco: Tesla, Mercedes, BMW.

Chińczycy w natarciu

Wśród modeli z hybrydowym napędem plug-in na pierwszym miejscu znajduje się Toyota C-HR, ale samochód z Państwa Środka pojawia się już na drugiej pozycji. Jest to duży SUV BYD Seal U DM-i. PHEV-y z tego kraju znajdują się jeszcze na pozycjach 6., (Jaecoo 7) i 9. (MG HS).

To ciekawe, że mimo mniejszej ogólnej sprzedaży PHEV-ów niż aut BEV to właśnie w tej pierwszej kategorii chińskie modele radzą sobie lepiej. Można się jednak spodziewać, że w obu obecność „chińczyków” będzie coraz większa, bo liczba dostępnych modeli rośnie w ogromnym tempie. 

Coraz lepsza infrastruktura

Warto w tym miejscu krótko wspomnieć o rozwoju infrastruktury do ładowania aut. Wg danych za lipiec znajdowało się u nas 5796 stacji ładowania (+49% rok do roku), a punktów – 11 241 (+51%), przy czym tych o mocy powyżej 100 kW naliczono, odpowiednio, 894 i 1933 szt.

Poniżej prezentujemy najnowsze wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych i hybrydowych w podziale na najczęściej kupowane modele w obu kategoriach.

Top 10: Najpopularniejsze samochody elektryczne w Polsce (I-VII 2025 r; dane PZPM)

1. Tesla Model Y

tesla-model-y-przod
Zdjęcie: Tesla

2. Tesla Model 3

tesla-model-3-przod
Zdjęcie: Tesla

3. Citroen C3

citroen-c3-przod
Zdjęcie: archiwum/Motor
Miejsce Marka/model Rejestracje I-VII 2025 r. (szt.) Zmiana do I-VII 2024 r. (proc.)
1 Tesla Model Y 1302 -14,8
2 Tesla Model 3 976 -26,9
3 Citroen C3 916 nowy model
4 BMW iX2 624 1460,0
5 Dacia Spring 593 300,7
6 Ford Explorer EV 578 nowy model
7 Skoda Elroq 517 nowy model
8 Hyundai Kona 508 +227,7
9 Mini Cooper 506 +703,2
10 Leapmotor T03 502 nowy model

Top 10: Najpopularniejsze samochody hybrydowe plug-in w Polsce (I-VII 2025 r; dane PZPM)

1. Toyota C-HR

toyota-chr-przod
Zdjęcie:archiwum/Motor

2. BYD Seal U DM-i

byd-seal-u-przod
Zdjęcie: BYD

3. Volvo XC60

volvo-xc-60-przod
Zdjęcie: archiwum/motor
Miejsce Marka/model Rejestracje I-VII 2025 r. (szt.) Zmiana do I-VII 2024 r. (proc.)
1 Toyota C-HR 1358 +498,2
2 BYD Seal U 1191 nowy model
3 Volvo XC60 1179 +181,4
4 Volkswagen Golf 911 +611,7
5 Lexus NX 769 +142,6
6 Jaecoo 7 719 nowy model
7 Toyota RAV4 699 +21,8
8 Volvo XC90 636 +99,4
9 MG HS 550 nowy model
10 BMW serii 5 482 +70,3

Czytaj także